Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

de Laura Voica 24 Apr 2014

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

Fibrele au atat de multe beneficii pentru sanatate, incat au devenit unul dintre cele mai populare subiecte de discutie in materie de substante nutritive. Fibrele alimentare sunt formate din carbohidrati, care nu pot fi digerati de catre om, precum si lignina, care este un compus care formeaza peretele celular al celulelor din plante.

Pana de curand, fibrele au fost impartite in doua mari categorii: solubile si insolubile, clasificarea fiind bazata pe capacitatea acestora de a se dizolva sau nu in apa. Initial s-a crezut ca solubilitatea sau capacitatea de a se dispersa in apa, prezice efectele fiziologice ale fibrelor. Cercetarile arata ca nu este intotdeauna cazul. Cu toate acestea, termenii fibre solubile si fibre insolubile sunt inca utilizate in scopuri de etichetare de catre FDA, si sunt termenii folositi cel mai des de catre nutritionisti si dieteticieni.

Cercetatorii folosesc acum si alte sisteme de clasificare, si fac distinctie intre fibrele care exista in alimente integrale ( fibre alimentare ) si fibrele care sunt extrase sau produse ( fibre functionale ).

Fibrele dietetice includ materii derivate din plante, precum si animale ( de exemplu, chitina, care formeaza cochiliile de insecte si crustacee, desi oamenii nu mananca, in general, cochilia homarilor ). Fibrele functionale pot fi produse de om (de exemplu, fructooligozaharide si polidextroza, care sunt folosite ca aditivi alimentari ) sau extrase din surse naturale, cum ar fi chitina din crustacee, care se gaseste in suplimentele nutritive.

Desi exista diferite moduri in care fibrele sunt clasificate, cel mai important aspect este ca acestea ofera multe beneficii sanatatii noastre. In continuare va prezentam cateva dintre acestea:

Beneficiu 1: Scaderea colesterolului
Fibrele vascoase combinate cu apa formeaza un gel in stomac. Mai multe studii clinice au demonstrat ca aportul de fibre vascoase scade atat colesterolul total cat si LDL (colesterol "rau " ). Alimentele utilizate in aceste studii includ fasole, mazare si linte.

Beneficiu 2: Reducerea aparitiei bolilor cardiovasculare
Consumul ridicat de alimente bogate in fibre este puternic corelat cu o incidenta mai mica a numarului de atacuri de cord si decese de boli de inima.

Beneficiu 3: Controlul a nivelului de zahar din sange
Deoarece fibrele formeaza un gel vascos in stomac, rezultatul este o incetinire a absorbtiei nutrientilor in fluxul sanguin; aceasta reduce in mod eficient cantitatea de insulina necesara pentru a elimina zaharul din sange si are efecte favorabile asupra nivelului de zahar din sange si rezistenta la insulina. Acest lucru este deosebit de important pentru diabetici, si poate elimina, de asemenea, foamea de dupa - masa.

Beneficiu 4: Tratarea si prevenirea constipatiei
Avand in verdere ca fibrele nu sunt absorbite prin tractul gastro-intestinal, alimentele bogate in fibre ajung in intestin si reduce timpul deseurilor de a trece prin sistemul digestiv. Cele mai multe de cercetari care atesta acest beneficiu au fost realizate cu ajutorul fructelor, legumelor si taratelor de grau.

Beneficiu 5: Controlul greutatii
Capacitatea fibrelor vascoase de a crea un gel in stomac, sporeste senzatia de satietate, ceea ce ne determina sa mancam mai putin. In plus, fibrele au mai putine calorii decat alti carbohidrati. Studiile arata ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre au mai multe sanse de a-si mentine o greutate sanatoasa decat cei care nu o fac. Cu toate acestea, rolul fibrelor ca un instrument de management al greutatii nu a fost stabilit in mod clar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

2 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.