Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

de Laura Voica 24 Apr 2014

Tags: fibre fibre solubile fibre insolubile fructooligozaharide


5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

Fibrele au atat de multe beneficii pentru sanatate, incat au devenit unul dintre cele mai populare subiecte de discutie in materie de substante nutritive. Fibrele alimentare sunt formate din carbohidrati, care nu pot fi digerati de catre om, precum si lignina, care este un compus care formeaza peretele celular al celulelor din plante.

Pana de curand, fibrele au fost impartite in doua mari categorii: solubile si insolubile, clasificarea fiind bazata pe capacitatea acestora de a se dizolva sau nu in apa. Initial s-a crezut ca solubilitatea sau capacitatea de a se dispersa in apa, prezice efectele fiziologice ale fibrelor. Cercetarile arata ca nu este intotdeauna cazul. Cu toate acestea, termenii fibre solubile si fibre insolubile sunt inca utilizate in scopuri de etichetare de catre FDA, si sunt termenii folositi cel mai des de catre nutritionisti si dieteticieni.

Cercetatorii folosesc acum si alte sisteme de clasificare, si fac distinctie intre fibrele care exista in alimente integrale ( fibre alimentare ) si fibrele care sunt extrase sau produse ( fibre functionale ).

Fibrele dietetice includ materii derivate din plante, precum si animale ( de exemplu, chitina, care formeaza cochiliile de insecte si crustacee, desi oamenii nu mananca, in general, cochilia homarilor ). Fibrele functionale pot fi produse de om (de exemplu, fructooligozaharide si polidextroza, care sunt folosite ca aditivi alimentari ) sau extrase din surse naturale, cum ar fi chitina din crustacee, care se gaseste in suplimentele nutritive.

Desi exista diferite moduri in care fibrele sunt clasificate, cel mai important aspect este ca acestea ofera multe beneficii sanatatii noastre. In continuare va prezentam cateva dintre acestea:

Beneficiu 1: Scaderea colesterolului
Fibrele vascoase combinate cu apa formeaza un gel in stomac. Mai multe studii clinice au demonstrat ca aportul de fibre vascoase scade atat colesterolul total cat si LDL (colesterol "rau " ). Alimentele utilizate in aceste studii includ fasole, mazare si linte.

Beneficiu 2: Reducerea aparitiei bolilor cardiovasculare
Consumul ridicat de alimente bogate in fibre este puternic corelat cu o incidenta mai mica a numarului de atacuri de cord si decese de boli de inima.

Beneficiu 3: Controlul a nivelului de zahar din sange
Deoarece fibrele formeaza un gel vascos in stomac, rezultatul este o incetinire a absorbtiei nutrientilor in fluxul sanguin; aceasta reduce in mod eficient cantitatea de insulina necesara pentru a elimina zaharul din sange si are efecte favorabile asupra nivelului de zahar din sange si rezistenta la insulina. Acest lucru este deosebit de important pentru diabetici, si poate elimina, de asemenea, foamea de dupa - masa.

Beneficiu 4: Tratarea si prevenirea constipatiei
Avand in verdere ca fibrele nu sunt absorbite prin tractul gastro-intestinal, alimentele bogate in fibre ajung in intestin si reduce timpul deseurilor de a trece prin sistemul digestiv. Cele mai multe de cercetari care atesta acest beneficiu au fost realizate cu ajutorul fructelor, legumelor si taratelor de grau.

Beneficiu 5: Controlul greutatii
Capacitatea fibrelor vascoase de a crea un gel in stomac, sporeste senzatia de satietate, ceea ce ne determina sa mancam mai putin. In plus, fibrele au mai putine calorii decat alti carbohidrati. Studiile arata ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre au mai multe sanse de a-si mentine o greutate sanatoasa decat cei care nu o fac. Cu toate acestea, rolul fibrelor ca un instrument de management al greutatii nu a fost stabilit in mod clar.




Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

8 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Este untul de arahide bun pentru sanatate?

Este untul de arahide bun pentru sanatate?

de Raluca Garbea 25 Iun 2019

Te-ai intrebat vreodata daca untul de arahide este bun pentru sanatate? Descopera in articol ce beneficii ofera pentru organism. [detalii]

Incerci sa reduci tensiunea arteriala? Sucul de rosii te poate ajuta!

Incerci sa reduci tensiunea arteriala? Sucul de rosii te poate ajuta!

de Raluca Garbea 19 Iun 2019

Noile cercetari arata cum un pahar de suc de rosii fara sare poate sa reduca tensiunea arteriala si riscul aparitiei bolilor de inima. [detalii]

Pepene rosu - Top 4 beneficii pentru sanatate

Pepene rosu - Top 4 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 18 Iun 2019

Pepenele rosu ofera numeroase beneficii pentru sanatate. Descopera in articol care sunt acestea! [detalii]

Alimente bogate in vitamina D

Alimente bogate in vitamina D

de Raluca Garbea 14 Iun 2019

Vitamina D este produsa de organism dupa expunerea la lumina soarelui. Exista, de asemenea, surse alimentare de vitamina D, pe care oamenii le pot adauga in regimul lor, in cazul in care prezinta deficit de vitamina D. Descopera in articol care sunt acestea! [detalii]

Ce este acidul citric si in ce produse se regaseste

Ce este acidul citric si in ce produse se regaseste

de Raluca Garbea 11 Iun 2019

Acidul citric reprezinta unul dintre cei mai comuni aditivi alimentari folositi in prezent. Descopera in articol in ce produse se regaseste acidul citric! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016