Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

de Laura Voica 24 Apr 2014

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

Fibrele au atat de multe beneficii pentru sanatate, incat au devenit unul dintre cele mai populare subiecte de discutie in materie de substante nutritive. Fibrele alimentare sunt formate din carbohidrati, care nu pot fi digerati de catre om, precum si lignina, care este un compus care formeaza peretele celular al celulelor din plante.

Pana de curand, fibrele au fost impartite in doua mari categorii: solubile si insolubile, clasificarea fiind bazata pe capacitatea acestora de a se dizolva sau nu in apa. Initial s-a crezut ca solubilitatea sau capacitatea de a se dispersa in apa, prezice efectele fiziologice ale fibrelor. Cercetarile arata ca nu este intotdeauna cazul. Cu toate acestea, termenii fibre solubile si fibre insolubile sunt inca utilizate in scopuri de etichetare de catre FDA, si sunt termenii folositi cel mai des de catre nutritionisti si dieteticieni.

Cercetatorii folosesc acum si alte sisteme de clasificare, si fac distinctie intre fibrele care exista in alimente integrale ( fibre alimentare ) si fibrele care sunt extrase sau produse ( fibre functionale ).

Fibrele dietetice includ materii derivate din plante, precum si animale ( de exemplu, chitina, care formeaza cochiliile de insecte si crustacee, desi oamenii nu mananca, in general, cochilia homarilor ). Fibrele functionale pot fi produse de om (de exemplu, fructooligozaharide si polidextroza, care sunt folosite ca aditivi alimentari ) sau extrase din surse naturale, cum ar fi chitina din crustacee, care se gaseste in suplimentele nutritive.

Desi exista diferite moduri in care fibrele sunt clasificate, cel mai important aspect este ca acestea ofera multe beneficii sanatatii noastre. In continuare va prezentam cateva dintre acestea:

Beneficiu 1: Scaderea colesterolului
Fibrele vascoase combinate cu apa formeaza un gel in stomac. Mai multe studii clinice au demonstrat ca aportul de fibre vascoase scade atat colesterolul total cat si LDL (colesterol "rau " ). Alimentele utilizate in aceste studii includ fasole, mazare si linte.

Beneficiu 2: Reducerea aparitiei bolilor cardiovasculare
Consumul ridicat de alimente bogate in fibre este puternic corelat cu o incidenta mai mica a numarului de atacuri de cord si decese de boli de inima.

Beneficiu 3: Controlul a nivelului de zahar din sange
Deoarece fibrele formeaza un gel vascos in stomac, rezultatul este o incetinire a absorbtiei nutrientilor in fluxul sanguin; aceasta reduce in mod eficient cantitatea de insulina necesara pentru a elimina zaharul din sange si are efecte favorabile asupra nivelului de zahar din sange si rezistenta la insulina. Acest lucru este deosebit de important pentru diabetici, si poate elimina, de asemenea, foamea de dupa - masa.

Beneficiu 4: Tratarea si prevenirea constipatiei
Avand in verdere ca fibrele nu sunt absorbite prin tractul gastro-intestinal, alimentele bogate in fibre ajung in intestin si reduce timpul deseurilor de a trece prin sistemul digestiv. Cele mai multe de cercetari care atesta acest beneficiu au fost realizate cu ajutorul fructelor, legumelor si taratelor de grau.

Beneficiu 5: Controlul greutatii
Capacitatea fibrelor vascoase de a crea un gel in stomac, sporeste senzatia de satietate, ceea ce ne determina sa mancam mai putin. In plus, fibrele au mai putine calorii decat alti carbohidrati. Studiile arata ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre au mai multe sanse de a-si mentine o greutate sanatoasa decat cei care nu o fac. Cu toate acestea, rolul fibrelor ca un instrument de management al greutatii nu a fost stabilit in mod clar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

de Elena-Alina Constantinescu 25 Oct 2016

Pe langa carbohidrati si lipide, proteinele constituie nutrientii esentiali pentru buna functionare a organismului. Asadar, proteinele sunt importante intr-o dieta echilibrata, insa, consumate in exces, pot da metabolismul peste cap. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.