Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

de Laura Voica 24 Apr 2014

5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor

Fibrele au atat de multe beneficii pentru sanatate, incat au devenit unul dintre cele mai populare subiecte de discutie in materie de substante nutritive. Fibrele alimentare sunt formate din carbohidrati, care nu pot fi digerati de catre om, precum si lignina, care este un compus care formeaza peretele celular al celulelor din plante.

Pana de curand, fibrele au fost impartite in doua mari categorii: solubile si insolubile, clasificarea fiind bazata pe capacitatea acestora de a se dizolva sau nu in apa. Initial s-a crezut ca solubilitatea sau capacitatea de a se dispersa in apa, prezice efectele fiziologice ale fibrelor. Cercetarile arata ca nu este intotdeauna cazul. Cu toate acestea, termenii fibre solubile si fibre insolubile sunt inca utilizate in scopuri de etichetare de catre FDA, si sunt termenii folositi cel mai des de catre nutritionisti si dieteticieni.

Cercetatorii folosesc acum si alte sisteme de clasificare, si fac distinctie intre fibrele care exista in alimente integrale ( fibre alimentare ) si fibrele care sunt extrase sau produse ( fibre functionale ).

Fibrele dietetice includ materii derivate din plante, precum si animale ( de exemplu, chitina, care formeaza cochiliile de insecte si crustacee, desi oamenii nu mananca, in general, cochilia homarilor ). Fibrele functionale pot fi produse de om (de exemplu, fructooligozaharide si polidextroza, care sunt folosite ca aditivi alimentari ) sau extrase din surse naturale, cum ar fi chitina din crustacee, care se gaseste in suplimentele nutritive.

Desi exista diferite moduri in care fibrele sunt clasificate, cel mai important aspect este ca acestea ofera multe beneficii sanatatii noastre. In continuare va prezentam cateva dintre acestea:

Beneficiu 1: Scaderea colesterolului
Fibrele vascoase combinate cu apa formeaza un gel in stomac. Mai multe studii clinice au demonstrat ca aportul de fibre vascoase scade atat colesterolul total cat si LDL (colesterol "rau " ). Alimentele utilizate in aceste studii includ fasole, mazare si linte.

Beneficiu 2: Reducerea aparitiei bolilor cardiovasculare
Consumul ridicat de alimente bogate in fibre este puternic corelat cu o incidenta mai mica a numarului de atacuri de cord si decese de boli de inima.

Beneficiu 3: Controlul a nivelului de zahar din sange
Deoarece fibrele formeaza un gel vascos in stomac, rezultatul este o incetinire a absorbtiei nutrientilor in fluxul sanguin; aceasta reduce in mod eficient cantitatea de insulina necesara pentru a elimina zaharul din sange si are efecte favorabile asupra nivelului de zahar din sange si rezistenta la insulina. Acest lucru este deosebit de important pentru diabetici, si poate elimina, de asemenea, foamea de dupa - masa.

Beneficiu 4: Tratarea si prevenirea constipatiei
Avand in verdere ca fibrele nu sunt absorbite prin tractul gastro-intestinal, alimentele bogate in fibre ajung in intestin si reduce timpul deseurilor de a trece prin sistemul digestiv. Cele mai multe de cercetari care atesta acest beneficiu au fost realizate cu ajutorul fructelor, legumelor si taratelor de grau.

Beneficiu 5: Controlul greutatii
Capacitatea fibrelor vascoase de a crea un gel in stomac, sporeste senzatia de satietate, ceea ce ne determina sa mancam mai putin. In plus, fibrele au mai putine calorii decat alti carbohidrati. Studiile arata ca persoanele care consuma alimente bogate in fibre au mai multe sanse de a-si mentine o greutate sanatoasa decat cei care nu o fac. Cu toate acestea, rolul fibrelor ca un instrument de management al greutatii nu a fost stabilit in mod clar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

7 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 beneficii pentru sanatate ale fibrelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.