Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 lectii pe care le putem invata de la greci

de AlegeSanatos.ro 10 Nov 2013

5 lectii pe care le putem invata de la greci

Cuvantul "dieta" vine din greaca veche "diaita," care inseamna "calea vietii." In Grecia antica, un regim alimentar insemna un stil de viata sanatos, nu pierderea in greutate radical sau scaderea in greutate astfel incat sa ne cuprinda blugii din liceu. Gatitul va deveni un prilej de sarbatoare, un moment pentru a te conecta profund cu tine, un timp pentru a trai noi experiente si pentru a te vindeca. Mai jos sunt cinci sfaturi de sanatate culese din intelepciunea grecilor antici: 1. Adopta o dieta mediteraneana Asa cum a fost inscris pe templul lui Apollo din Delphi, "Nimic in exces." Dieta mediteraneana este bazata pe consumul cu moderatie si urmeaza indemnul lui Hipocrate: "Sa fie hrana medicament tau, si medicamentul hrana ta". Dieta mediteraneana inseamna un consum mare de fructe si legume, leguminoase, cereale nerafinate, produse lactate (in principal branzeturi, cum ar fi de capra si branzeturi de oaie, si iaurt), si ulei de masline. Peste si carne de pasare sunt consumate in cantitati scazute sau moderate si carnea este mancata doar ocazional, in special de sarbatori. Aceasta dieta se concentreaza pe un consum ridicat de grasime sanatoasa (ulei de masline, nuci si seminte) si un aport scazut de grasimi nesanatoase (grasimi animale).Mierea si mustul de struguri sunt indulcitori cheie, si sunt preferati in defavoarea zaharului alb. 2 . Gatiti cu ingrediente sanatoase Pentru mine ingredientele sanatoase inseamna produse locale, certificate ecologic si care sunt in plin sezon. Foloseste uleiuri sanatoase pentru felurile de mancare. Uleiurile sanatoaseinclud: ulei de masline extravirgin , ulei de avocado , ulei de nuci si ulei de cocos. Evitati restaurante care folosesc uleiuri vegetale , ulei de rapita / ulei de porumb / ulei din seminte de bumbac ( acestea sunt de obicei modificate genetic ) , ulei de arahide , ulei si ulei de palmier hidrogenat . Nu folosi ingrediente ciuruite cu substante chimice si pesticide , sau ingrediente modificate genetic . Produsele chimice, organismele modificate genetic si pesticidele modifica echilibrul armonios al produselor alimentare si atunci cand sunt consumate modifica echilibrul nostru interior si ne afecteaza atat fizic cat si negativ. Tu ar trebui sa consumi , de asemenea, alimente probiotice , cum ar fi iaurtul grecesc si legume fermentate pentru a asigura o buna sanatate intestinale , acestea sunt numite " probiotice " , deoarece acestea sunt " pentru viata . " 3. Adopta ganduri sanatoase si fericite Cei care se apropie de Oracolul din Delphi au fost incurajati sa aiba "ganduri bune". Un exces de ganduri nefericite poate provoca un dezechilibru in organism si duce la multe boli. Echilibrul interior si dragostea neconditionata nu pot coexista cu griji, stres, furie, frustrare, frica, anxietate si competitivitate. Aceste sentimente sau experiente nu creeaza sentimente bune sau energie buna pentru sanatatea voastra atunci cand gatiti sau mancati. In cele din urma, noi suntem responsabili pentru sanatatea noastra si bunastarea, deci este important sa inlocuim frica cu credinta. 4. Exercitii moderate. Potrivit lui Hipocrate, "Daca am putea oferi fiecarui individ cantitatea moderata de mancare si exercitii fizice, am putea gasi cea mai sigura cale catre sanatate. Include cel putin o jumatate de ora de exercitii in fiecare zi pentru o sanatate buna si vitalitate. Exercitiul este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce stresul si tensiunea arteriala. 5. Mananca calm si in pace O alta practica importanta pentru sanatate si longevitate este de a manca cu pace, calm si bucurie. Este important sa nu ne grabim la ora mesei. In Grecia, oamenii iau pauza de la munca pentru masa de pranz si merg acasa sa se bucure de masa cu familiile si prietenii lor. Cand mancam in graba intrerupem armonia, fluxul de energie si timpul necesar pentru a ne bucura de o masa care in cele din urma ne va hrani si vindeca trupul si sufletul nostru. Pentru a asigura o viata lunga, sanatoasa toti trebuie sa fim atenti la ceea ce mancam. De asemenea, trebuie sa fim constienti de modul in care alimentele pe care le manancam ne afecteaza modul in care ne simtim. Fa lucruri in viata care te fac fericit pentru ati asigura o minte sanatoasa si fericita si, desigur, nu uita de exercitii moderate in fiecare zi.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

1 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Cum ne ajuta varza rosie sa ne mentinem sanatatea

Cum ne ajuta varza rosie sa ne mentinem sanatatea

de Elena-Alina Constantinescu 06 Feb 2017

Varza rosie este bogata in fibre alimentare, are putine calorii si multe vitamine si minerale, ajutandu-ne astfel sa ne mentinem sanatatea fizica si psihica. Consumata frecvent, curata organismul de toxine si ne ajuta sa slabim sanatos. In randurile de mai jos, iata si alte motive pentru a consuma varza rosie: [detalii]

3 simptome ale carentei de vitamina D

3 simptome ale carentei de vitamina D

de Elena-Alina Constantinescu 25 Ian 2017

Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Riscurile la care suntem expusi din cauza lipsei acestui nutrient sunt ingrijoratoare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.