Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 lectii pe care le putem invata de la greci

de AlegeSanatos.ro 10 Nov 2013


5 lectii pe care le putem invata de la greci

Cuvantul "dieta" vine din greaca veche "diaita," care inseamna "calea vietii." In Grecia antica, un regim alimentar insemna un stil de viata sanatos, nu pierderea in greutate radical sau scaderea in greutate astfel incat sa ne cuprinda blugii din liceu. Gatitul va deveni un prilej de sarbatoare, un moment pentru a te conecta profund cu tine, un timp pentru a trai noi experiente si pentru a te vindeca. Mai jos sunt cinci sfaturi de sanatate culese din intelepciunea grecilor antici: 1. Adopta o dieta mediteraneana Asa cum a fost inscris pe templul lui Apollo din Delphi, "Nimic in exces." Dieta mediteraneana este bazata pe consumul cu moderatie si urmeaza indemnul lui Hipocrate:  "Sa fie hrana medicament tau, si medicamentul  hrana ta".  Dieta mediteraneana inseamna un consum mare de fructe si legume, leguminoase, cereale nerafinate, produse lactate (in principal branzeturi, cum ar fi de capra si branzeturi de oaie, si iaurt), si ulei de masline. Peste si carne de pasare sunt consumate in cantitati scazute sau moderate si carnea este mancata doar ocazional, in special de sarbatori. Aceasta dieta se concentreaza pe un consum ridicat de grasime sanatoasa (ulei de masline, nuci si seminte) si un aport scazut de grasimi nesanatoase (grasimi animale).Mierea si mustul de struguri sunt indulcitori cheie, si sunt preferati in defavoarea zaharului alb. 2 . Gatiti cu ingrediente sanatoase Pentru mine ingredientele sanatoase  inseamna produse locale, certificate ecologic si care sunt in plin sezon. Foloseste uleiuri sanatoase pentru felurile de mancare. Uleiurile sanatoaseinclud: ulei de masline extravirgin , ulei de avocado , ulei de nuci si ulei de cocos. Evitati restaurante care folosesc uleiuri vegetale , ulei de rapita / ulei de porumb / ulei din seminte de bumbac ( acestea sunt de obicei modificate genetic ) , ulei de arahide , ulei si ulei de palmier hidrogenat . Nu folosi  ingrediente ciuruite cu substante chimice si pesticide , sau ingrediente modificate genetic . Produsele chimice, organismele modificate genetic si pesticidele modifica echilibrul armonios al produselor alimentare si atunci cand sunt consumate modifica echilibrul nostru interior si ne afecteaza atat fizic cat si negativ. Tu ar trebui sa consumi , de asemenea, alimente probiotice , cum ar fi iaurtul grecesc si legume fermentate pentru a asigura o buna sanatate intestinale , acestea sunt numite " probiotice " , deoarece acestea sunt " pentru viata . " 3. Adopta ganduri sanatoase si fericite Cei care se apropie de Oracolul din Delphi au fost incurajati sa aiba "ganduri bune". Un exces de ganduri nefericite poate provoca un dezechilibru in organism si duce la multe boli. Echilibrul interior si dragostea neconditionata nu pot coexista cu griji, stres, furie, frustrare, frica, anxietate si competitivitate. Aceste sentimente sau experiente nu creeaza sentimente bune sau energie buna pentru sanatatea  voastra atunci cand gatiti sau mancati. In cele din urma, noi suntem responsabili pentru sanatatea noastra si bunastarea, deci este important sa inlocuim frica cu credinta. 4. Exercitii moderate. Potrivit lui Hipocrate, "Daca am putea oferi fiecarui individ cantitatea moderata de mancare si exercitii fizice, am putea gasi cea mai sigura cale catre sanatate. Include cel putin o jumatate de ora de exercitii in fiecare zi pentru o sanatate buna si vitalitate. Exercitiul este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce stresul si tensiunea arteriala. 5. Mananca calm si in pace O alta practica importanta pentru sanatate si longevitate este de a manca cu pace, calm si bucurie. Este important sa nu ne grabim la ora mesei. In Grecia, oamenii iau pauza de la munca pentru masa de pranz si merg acasa sa se bucure de masa cu familiile si prietenii lor. Cand mancam in graba intrerupem armonia, fluxul de energie si timpul necesar pentru a ne bucura de o masa care in cele din urma ne va hrani si vindeca trupul si sufletul nostru. Pentru a asigura o viata lunga, sanatoasa toti trebuie sa fim atenti la ceea ce mancam. De asemenea, trebuie sa fim constienti de modul in care alimentele pe care le manancam ne afecteaza modul in care ne simtim. Fa lucruri in viata care te fac fericit pentru ati asigura o minte sanatoasa si fericita si, desigur, nu uita de exercitii moderate in fiecare zi.




Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

10 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Untul de arahide - Top 4 beneficii pentru sanatate

Untul de arahide - Top 4 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Dec 2018

Untul de arahide ofera numeroase beneficii pentru sanatate, printre care: previne aparitia diabetului si a bolilor de inima si controleaza boala Alzheimer. De asemenea, ajuta la scaderea hipertensiunii arteriale. [detalii]

Menta si beneficiile sale pentru organism

Menta si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 04 Dec 2018

Menta ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Alimentele care tin departe oboseala cronica

Alimentele care tin departe oboseala cronica

de Raluca Garbea 03 Dec 2018

In prezent, programul zilnic poate fi foarte aglomerat si, din acest motiv, oboseala cronica a devenit o conditie medicala din ce in ce mai intalnita. [detalii]

Top 5 alimente excelente pentru memorie

Top 5 alimente excelente pentru memorie

de Raluca Garbea 30 Nov 2018

Alimentatia sanatoasa joaca un rol important in stimularea memoriei, asadar trebuie sa stii ce produse trebuie sa adaugi la regimul tau alimentar. [detalii]

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

Salata iceberg - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 29 Nov 2018

Salata iceberg reprezinta unul dintre cele sase tipuri de salata din familia Lactuca. La aspect, seamana cu varza, iar frunzele au in compozitie o cantitate destul de mare de apa fata de alte tipuri de salata. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016