Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 lectii pe care le putem invata de la greci

de AlegeSanatos.ro 10 Nov 2013


5 lectii pe care le putem invata de la greci

Cuvantul "dieta" vine din greaca veche "diaita," care inseamna "calea vietii." In Grecia antica, un regim alimentar insemna un stil de viata sanatos, nu pierderea in greutate radical sau scaderea in greutate astfel incat sa ne cuprinda blugii din liceu. Gatitul va deveni un prilej de sarbatoare, un moment pentru a te conecta profund cu tine, un timp pentru a trai noi experiente si pentru a te vindeca. Mai jos sunt cinci sfaturi de sanatate culese din intelepciunea grecilor antici: 1. Adopta o dieta mediteraneana Asa cum a fost inscris pe templul lui Apollo din Delphi, "Nimic in exces." Dieta mediteraneana este bazata pe consumul cu moderatie si urmeaza indemnul lui Hipocrate: "Sa fie hrana medicament tau, si medicamentul hrana ta". Dieta mediteraneana inseamna un consum mare de fructe si legume, leguminoase, cereale nerafinate, produse lactate (in principal branzeturi, cum ar fi de capra si branzeturi de oaie, si iaurt), si ulei de masline. Peste si carne de pasare sunt consumate in cantitati scazute sau moderate si carnea este mancata doar ocazional, in special de sarbatori. Aceasta dieta se concentreaza pe un consum ridicat de grasime sanatoasa (ulei de masline, nuci si seminte) si un aport scazut de grasimi nesanatoase (grasimi animale).Mierea si mustul de struguri sunt indulcitori cheie, si sunt preferati in defavoarea zaharului alb. 2 . Gatiti cu ingrediente sanatoase Pentru mine ingredientele sanatoase inseamna produse locale, certificate ecologic si care sunt in plin sezon. Foloseste uleiuri sanatoase pentru felurile de mancare. Uleiurile sanatoaseinclud: ulei de masline extravirgin , ulei de avocado , ulei de nuci si ulei de cocos. Evitati restaurante care folosesc uleiuri vegetale , ulei de rapita / ulei de porumb / ulei din seminte de bumbac ( acestea sunt de obicei modificate genetic ) , ulei de arahide , ulei si ulei de palmier hidrogenat . Nu folosi ingrediente ciuruite cu substante chimice si pesticide , sau ingrediente modificate genetic . Produsele chimice, organismele modificate genetic si pesticidele modifica echilibrul armonios al produselor alimentare si atunci cand sunt consumate modifica echilibrul nostru interior si ne afecteaza atat fizic cat si negativ. Tu ar trebui sa consumi , de asemenea, alimente probiotice , cum ar fi iaurtul grecesc si legume fermentate pentru a asigura o buna sanatate intestinale , acestea sunt numite " probiotice " , deoarece acestea sunt " pentru viata . " 3. Adopta ganduri sanatoase si fericite Cei care se apropie de Oracolul din Delphi au fost incurajati sa aiba "ganduri bune". Un exces de ganduri nefericite poate provoca un dezechilibru in organism si duce la multe boli. Echilibrul interior si dragostea neconditionata nu pot coexista cu griji, stres, furie, frustrare, frica, anxietate si competitivitate. Aceste sentimente sau experiente nu creeaza sentimente bune sau energie buna pentru sanatatea voastra atunci cand gatiti sau mancati. In cele din urma, noi suntem responsabili pentru sanatatea noastra si bunastarea, deci este important sa inlocuim frica cu credinta. 4. Exercitii moderate. Potrivit lui Hipocrate, "Daca am putea oferi fiecarui individ cantitatea moderata de mancare si exercitii fizice, am putea gasi cea mai sigura cale catre sanatate. Include cel putin o jumatate de ora de exercitii in fiecare zi pentru o sanatate buna si vitalitate. Exercitiul este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce stresul si tensiunea arteriala. 5. Mananca calm si in pace O alta practica importanta pentru sanatate si longevitate este de a manca cu pace, calm si bucurie. Este important sa nu ne grabim la ora mesei. In Grecia, oamenii iau pauza de la munca pentru masa de pranz si merg acasa sa se bucure de masa cu familiile si prietenii lor. Cand mancam in graba intrerupem armonia, fluxul de energie si timpul necesar pentru a ne bucura de o masa care in cele din urma ne va hrani si vindeca trupul si sufletul nostru. Pentru a asigura o viata lunga, sanatoasa toti trebuie sa fim atenti la ceea ce mancam. De asemenea, trebuie sa fim constienti de modul in care alimentele pe care le manancam ne afecteaza modul in care ne simtim. Fa lucruri in viata care te fac fericit pentru ati asigura o minte sanatoasa si fericita si, desigur, nu uita de exercitii moderate in fiecare zi.




Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

4 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

de Elena-Alina Constantinescu 30 Aug 2017

Organismul uman are nevoie de sare pentru a functiona corect. Aportul insuficient sau consumul exagerat poate provoca dezechilibre in organism, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare, renale si a tulburarilor metabolice. Sarea se ascunde in mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, de aceea este bine sa cititi cu atentie eticheta unui produs inainte de a-l achizitiona. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole