Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 lectii pe care le putem invata de la greci

de AlegeSanatos.ro 10 Nov 2013

5 lectii pe care le putem invata de la greci

Cuvantul "dieta" vine din greaca veche "diaita," care inseamna "calea vietii." In Grecia antica, un regim alimentar insemna un stil de viata sanatos, nu pierderea in greutate radical sau scaderea in greutate astfel incat sa ne cuprinda blugii din liceu. Gatitul va deveni un prilej de sarbatoare, un moment pentru a te conecta profund cu tine, un timp pentru a trai noi experiente si pentru a te vindeca. Mai jos sunt cinci sfaturi de sanatate culese din intelepciunea grecilor antici: 1. Adopta o dieta mediteraneana Asa cum a fost inscris pe templul lui Apollo din Delphi, "Nimic in exces." Dieta mediteraneana este bazata pe consumul cu moderatie si urmeaza indemnul lui Hipocrate:  "Sa fie hrana medicament tau, si medicamentul  hrana ta".  Dieta mediteraneana inseamna un consum mare de fructe si legume, leguminoase, cereale nerafinate, produse lactate (in principal branzeturi, cum ar fi de capra si branzeturi de oaie, si iaurt), si ulei de masline. Peste si carne de pasare sunt consumate in cantitati scazute sau moderate si carnea este mancata doar ocazional, in special de sarbatori. Aceasta dieta se concentreaza pe un consum ridicat de grasime sanatoasa (ulei de masline, nuci si seminte) si un aport scazut de grasimi nesanatoase (grasimi animale).Mierea si mustul de struguri sunt indulcitori cheie, si sunt preferati in defavoarea zaharului alb. 2 . Gatiti cu ingrediente sanatoase Pentru mine ingredientele sanatoase  inseamna produse locale, certificate ecologic si care sunt in plin sezon. Foloseste uleiuri sanatoase pentru felurile de mancare. Uleiurile sanatoaseinclud: ulei de masline extravirgin , ulei de avocado , ulei de nuci si ulei de cocos. Evitati restaurante care folosesc uleiuri vegetale , ulei de rapita / ulei de porumb / ulei din seminte de bumbac ( acestea sunt de obicei modificate genetic ) , ulei de arahide , ulei si ulei de palmier hidrogenat . Nu folosi  ingrediente ciuruite cu substante chimice si pesticide , sau ingrediente modificate genetic . Produsele chimice, organismele modificate genetic si pesticidele modifica echilibrul armonios al produselor alimentare si atunci cand sunt consumate modifica echilibrul nostru interior si ne afecteaza atat fizic cat si negativ. Tu ar trebui sa consumi , de asemenea, alimente probiotice , cum ar fi iaurtul grecesc si legume fermentate pentru a asigura o buna sanatate intestinale , acestea sunt numite " probiotice " , deoarece acestea sunt " pentru viata . " 3. Adopta ganduri sanatoase si fericite Cei care se apropie de Oracolul din Delphi au fost incurajati sa aiba "ganduri bune". Un exces de ganduri nefericite poate provoca un dezechilibru in organism si duce la multe boli. Echilibrul interior si dragostea neconditionata nu pot coexista cu griji, stres, furie, frustrare, frica, anxietate si competitivitate. Aceste sentimente sau experiente nu creeaza sentimente bune sau energie buna pentru sanatatea  voastra atunci cand gatiti sau mancati. In cele din urma, noi suntem responsabili pentru sanatatea noastra si bunastarea, deci este important sa inlocuim frica cu credinta. 4. Exercitii moderate. Potrivit lui Hipocrate, "Daca am putea oferi fiecarui individ cantitatea moderata de mancare si exercitii fizice, am putea gasi cea mai sigura cale catre sanatate. Include cel putin o jumatate de ora de exercitii in fiecare zi pentru o sanatate buna si vitalitate. Exercitiul este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce stresul si tensiunea arteriala. 5. Mananca calm si in pace O alta practica importanta pentru sanatate si longevitate este de a manca cu pace, calm si bucurie. Este important sa nu ne grabim la ora mesei. In Grecia, oamenii iau pauza de la munca pentru masa de pranz si merg acasa sa se bucure de masa cu familiile si prietenii lor. Cand mancam in graba intrerupem armonia, fluxul de energie si timpul necesar pentru a ne bucura de o masa care in cele din urma ne va hrani si vindeca trupul si sufletul nostru. Pentru a asigura o viata lunga, sanatoasa toti trebuie sa fim atenti la ceea ce mancam. De asemenea, trebuie sa fim constienti de modul in care alimentele pe care le manancam ne afecteaza modul in care ne simtim. Fa lucruri in viata care te fac fericit pentru ati asigura o minte sanatoasa si fericita si, desigur, nu uita de exercitii moderate in fiecare zi.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

7 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 lectii pe care le putem invata de la greci"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.