Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 nutrienti care pot dauna sanatatii

de AlegeSanatos.ro 14 Nov 2013

5 nutrienti care pot dauna sanatatii

V-am tot vorbit despre alimente si ingrediente nesanatoase in alimentatia noastra, otravuri pe care le contin alimentele preambalate acum, in schimb, va vom prezenta ce se intampla cand consumam in exces nutrienti esentiali sanatatii noastre. Cu totii incercam sa limitam lucrurile nesanatoase din alimentatia noastra, cum ar zaharul sau sarea. Dar exista, de asemenea, unele lucruri sanatoase, care in exces, pot face mai mult rau decat bine .

Cu alte cuvinte , chiar daca vorbim despre nutrienti vitali , mai mult nu este neaparat mai bine. Va prezentam riscurile asociate cu un consum prea mare din nutrientii esentiali sanatatii noastre.

Omega-3 acizi grasi
Aceste grasimi sanatoase ajuta la combaterea inflamatiei, sunt legati de o serie de beneficii pentru sanatate, de la reducerea riscului de boli de inima, diabet de tip 2, si depresie pana la mentinerea unei pieli sanatoase si chiar are un rol suport in functiile creierului.

Ce se intampla cand consumam o cantitatea prea mare de acizi grasi Omega 3?

Noi  studii au constatat ca prea mult omega -3 poate modifica sistemul imunitar, si perturba capacitatea organismului de a se apara impotriva infectiilor virale sau bacteriene . Oamenii de stiinta sunt deosebit de preocupati de un asa numit efect de " stratificare ", acesta apare atunci cand oamenii mananca fructe de mare , iau suplimente de ulei de peste  si de asemenea, consuma alimente imbogatite cu omega -3 , cum ar fi oua , suc de portocale  si cereale . Pentru a evita supraincarcarea , discutati cu medicul dumneavoastra si / sau dieteticianul despre dieta pe care o aveti, astfel incat el sau ea sa poata determina exact cat de multa cantitate de Omega 3 aveti nevoie.

Vitamina C

In plus fata de intarirea imunitatii, vitamina C este necesara pentru a vindeca ranile, pentru mentine sanatoase: oasele, dintii, vasele de sange, si pielea. De asemenea, actioneaza ca un antioxidant important, pentru a incetini procesul de imbatranire si dezvolatarea bolilor cronice, inclusiv boli de inima, cancer, si artrita. Pentru adulti, limita superioara, sau maxima admisa, atat din alimente cat si din suplimente combinate, este de 2.000 mg pe zi.

In timp ce unii oameni nu au nicio problema in a lua aceasta cantitate de vitamina C sau chiar mai mult, o supradoza de suplimente de vitamina C, s-au dovedit a declansa balonare si tulburari digestive, diaree, greata, varsaturi, arsuri la stomac, dureri de cap, insomnie, pietre si rinichi. Pentru a mentine consumul sub control, sfatul nostru este sa alegeti alimentele care contin in mod natural vitamina C , cum ar fi: ardei gras, broccoli, varza de Bruxelles, citrice, kiwi, papaya, capsuni si ananas.

Zinc

Zincul se gaseste in fiecare celula din corpul nostru. Acest mineral important ajuta functia sistemului imunitar, precum si o vedere sanatoasa, miros, gust, reglarea cantitatii de zahar in sange, ajuta metabolismul, si ajuta la functionarea propice a glandei tiroide. Limita superioara , sau doza zilnica maxima recomandata pentru zinc este de 40 mg pe zi.

Cercetarile au aratat este in regula sa consumam o cantitate de zinc mai mica decat limita superioara. Dar in cazul in care o cantitate prea mare de zinc este luata pe termen lung , efectele secundare pot include tulburari digestive , un gust metalic in gura , ameteli , dureri de cap , oboseala , transpiratie abundenta , pierderea coordonarii musculare , intoleranta la alcool , si halucinatii . In plus , dozele foarte mari de zinc pot slabi de fapt, sistemul imunitar , poate scadea nivelul colesterolului bun HDL si creste colesterolul "rau" LDL , care este legat de un risc crescut de boli de inima.
 Ca in cazul acizilor grasi omega - 3, sansele de a avea prea o cantitate prea mare de zinc in organism creste  in cazul in care il consumam din prea multe surse, cum ar fi alimente bogate in zinc (carne rosie , fructe de mare ).

Fier

O mare parte a fierului din organism se gaseste in celulele rosii din sange , care ajuta la transportarea oxigenului  la fiecare celula . Acest mineral cheie este , de asemenea, implicat in producerea de energie pentru celule , si este o parte integranta a multor proteine ​​si enzime necesare pentru o sanatate optima . Femeile aflate in premenopauza pierd fier de la pierderea de sange lunar , dar barbatii si femeile aflate la menopauza trebuie sa fie mai constienti de aportul lor de fier , pentru ca o data ce fierul este absorbit , foarte putin este eliminat. Asta inseamna ca excesul de fier poate ramane in tesuturi si organe, inclusiv in ficat si inima.

O tulburare genetica numita hemocromatoza, care afecteaza 1 din 250 de persoane din nordul Europei, creste riscul de a avea un surplus de fier in organism , deoarece fierul este foarte usor absorbit. Doza zilnica maxima de fier este de 45 mg pentru adulti , iar femeile adulte aflate in premenopauza care nu sunt gravide trebuie , in general, sa nu consume mai mult de 18 mg pe zi.
Barbatii si femeile de peste 50 de ani au nevoie de mai putin din aceasta cantitate si anume 8 mg pe zi.
Ca sa intelegeti ce inseamna aceste cantitati , o portie de 100 g de carne de vita sau o ceasca jumatate de linte va pot furniza aproximativ 3 mg de fier, dar numai aproximativ 3 % pana la 35 % din fierul din alimente este absorbit , in functie de  factorii care interfereaza cu absorbtia fierului (cum ar fi ceaiul) sau o sporeste ( cum ar fi vitamina C ).

Calciu

Cand te gandesti de calciu, primul cuvant care iti vine in minte este: oase. Asta pentru ca in oase se gaseste aproximativ 99% din calciu. Dar acest mineral are de asemenea un rol foarte important pentru o buna functionare a inimii, a sistemului nervos , si a functiei musculare.
Femeile tind sa fie foarte constiente de importanta calciului , ca urmare a campaniilor pentru lupta impotriva osteoporozei.
 Am vazut femei care consuma foarte multe produse lactate , de la gume de mestecat care au calciu pana la suplimente cu calciu. Limita superioara (care include atat produse alimentare cat si suplimente cu calciu) pentru adulti non-femei gravide si barbati este de 2.500 mg, inainte de varsta de 50 si 2.000 de la 51 de ani. Daca se depaseste aceasta limita pot aparea probleme renale , pietre la rinichi , si depozitele de calciu in tesuturile moi . Un consum ridicat de calciu poate duce de asemenea la constipatie , si interfereaza cu absorbtia de fier si zinc .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 nutrienti care pot dauna sanatatii"

5 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 nutrienti care pot dauna sanatatii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente care te ajuta sa invingi oboseala

Alimente care te ajuta sa invingi oboseala

de Viorica Ghinea 26 Iun 2017

Atunci cand te simti epuizata, fara niciun strop de energie in organism, cazi mult mai usor prada tentatiilor de tip junk food. Venim in ajutorul tau si iti oferim o lista de alimente care te ajuta sa combati oboseala. [detalii]

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

de Elena-Alina Constantinescu 20 Iun 2017

Una dintre cele mai nemiloase boli ale acestui secol este cancerul. Mergand pe principiul conform caruia e mai usor sa previi decat sa tratezi, atentia a fost indreptata de-a lungul timpului spre metodele alternative de tratament. Prin urmare, o arma in preventia bolii o constituie alimentatia sanatoasa si echilibrata. [detalii]

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

de Elena-Alina Constantinescu 19 Iun 2017

Beneficiile pentru sanatate ale coacazelor negre includ folosirea acestora in tratarea bolilor cardiovasculare datorita prezentei vitaminei C si prevenirea bolilor digestive prin continutul de antocianine. Mai mult, deoarece sunt sarace in calorii, coacazele sunt recomandate si in curele de slabire. Iata si alte beneficii pentru sanatate ale acestor mici fructe de padure. [detalii]

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

de Viorica Ghinea 16 Iun 2017

Grasimea de pe burta se incapataneaza sa dispara? Probabil ca visul de a arata divin in costumul tau de baie pare acum undeva departe, dar avem o veste buna pentru tine. Exista cateva legume care devin aliatii tai de incredere in razboiul contra kilogramelor nedorite. Iata care sunt acestea si cum le poti include in alimentatia ta! [detalii]

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

de Viorica Ghinea 14 Iun 2017

Ti se pare ca pierzi lupta impotriva kilogramelor nedorite? Introdu in alimentatia ta aceste retete de smoothie pentru slabit. Sunt delicioase, racoritoare si energizante, asa ca procesul de eliminare a kilogramelor nedorite nu va fi deloc unul obositor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.