Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 surse excelente de calciu care nu fac parte din categoria lactatelor

de AlegeSanatos.ro 21 Sep 2015

5 surse excelente de calciu care nu fac parte din categoria lactatelor

Suntem obisnuiti sa consumam produse lactate pentru a ne asigura doza zilnica recomandata de calciu, insa ce se intampla atunci cand decidem sa renuntam la lactate sau pur si simplu suntem intoleranti la lactoza? Putem foarte bine sa ne procuram necesarul de calciu din alte surse.


Iata cateva surse excelente de calciu care nu fac parte din categoria lactatelor si care pot fi consumate atat de persoanele intolerante la lactoza, cat si de vegani.
                       

  1. Semintele de susan
 
Semintele de susan sunt bogate in calciu, ajutand de asemenea la scaderea tensiunii arteriale, prevenirea cancerului si reducerea inflamatiei. Pot fi adaugate in orice fel de salata, in smoothie-uri sau in produse de panificatie.
 
  1. Migdalele
 
Migdalele sunt nucile cu cei mai multi nutrienti, fiind bogate nu doar in calciu, dar si in potasiu,magneziu, fier si vitamina E. Pot fi adaugate in smoothie-uri, in salate, in dulciuri, sau consumate ca gustare intre mese. Migdalele ajuta de asemenea la prevenirea diabetului si a bolilor cardiovasculare, fiind extrem de bogate in antioxidanti.
 
  1. Varza kale
 
Varza kale este o sursa excelenta de calciu si de antioxidanti, fiind considerata una din cele mai sanatoase alimente. Printre numeroasele beneficii aduse sanatatii se numara reducerea nivelului colesterolului in sange, detoxifierea organismului, prevenirea cancerului si lupta impotriva inflamatiei.
 
  1. Smochinele deshidratate
 
Daca simti nevoie de dulce dar nu vrei sa consumi zahar, smochinele uscate sunt alegerea perfecta. Acestea sunt bogate in antioxidanti si fibre, avand totodata cele mai mari cantitati de calciu dintre toate fructele uscate  121 mg de calciu la jumatate de cana.
 
  1. Portocalele
 
O sursa excelenta de calciu, portocalele nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica. Acestea sunt de asemenea bogate in vitamina C, vitamina A fibre si potasiu. Consumand un pahar de suc de portocale sau un fruct dimineata, poti inlocui cu succes laptele, asigurandu-ti necesarul de calciu.
 
 
Sursa foto: Pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 surse excelente de calciu care nu fac parte din categoria lactatelor"

4 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 surse excelente de calciu care nu fac parte din categoria lactatelor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

de Viorica Ghinea 25 Iul 2017

Cu siguranta stii deja ca alimentele de tip junk food ar trebui consumate cu moderatie, insa exista unele de care nutritionistii spun ca nu ar trebui sa faca deloc parte din meniul nostru zilnic. Iata care sunt si de ce trebuie sa te feresti de acestea de acum incolo! [detalii]

Un nou pas in directia alimentelor mai putin cancerigene

Un nou pas in directia alimentelor mai putin cancerigene

de Elena-Alina Constantinescu 25 Iul 2017

Acrilamida este o substanta potential toxica, ce se formeaza in alimentele bogate in amidon in timpul procesarii la temperaturi inalte, cum ar fi prajirea, coacerea si frigerea. Prezenta acrilamidei in produsele alimentare a fost depistata initial in 2002, mai ales in cele pe baza de cartofi sau de cereale, in cafea si in inlocuitorii de cafea, in timpul proceselor de preparare la temperatura ridicata. [detalii]

Opt alimente care nu baloneaza

Opt alimente care nu baloneaza

de Viorica Ghinea 24 Iul 2017

Senzatia de balonare este la ordinea zilei? Atunci citeste care sunt alimentele care nu baloneaza si cum te ajuta acestea sa te bucuri de un abdomen plat si ferm. Uite cum le poti include in dieta ta pentru a te bucura de toate beneficiile pe care acestea le ofera sanatatii! [detalii]

De ce sa NU iei diuretice pentru a elimina apa in exces din organism

De ce sa NU iei diuretice pentru a elimina apa in exces din organism

de Elena-Alina Constantinescu 14 Iul 2017

Toate femeile isi doresc sa arate perfect in costumul de baie, fara sa se simta rusinate pentru kilogramale in plus si celulita inestetica si vergeturi. Daca vrei sa slabesti sanatos si sa ai o piele ferma, pe timpul verii hidratarea si consumul de fructe si legume proaspete sunt foarte importante. [detalii]

De ce sa nu ii mai dai niciodata copilului tau crenvursti

De ce sa nu ii mai dai niciodata copilului tau crenvursti

de Elena-Alina Constantinescu 12 Iul 2017

In Romania, unul din doi copii are probleme cu greutatea, fiind supraponderal sau obez, iar principala cauza este alimentatia nesanatoasa. In acest sens, Asociatia Pro Consumatori a realizat un studiu cu privire la sortimentele de crenvursti pentru copii comercializate pe piata din Romania. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.67 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.