Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 modalitati prin care poti tine foamea departe

de Andrei Simion 13 Ian 2014

Tags: mar menta fast-food ceai fibre cortizol


6 modalitati prin care poti tine foamea departe

Cum poti manca sanatos cand tot ceea ce faci este sa te gandesti la un meniu fast-food sau la punga de chipsuri din dulap? Expertii au sugerat tinerea unui jurnal alimentar pentru a-ti urmari obiceiurile alimentare sau renuntarea la alimentele tentante pe care le tii mereu in dulapul cu „bunatati”. Dar cine are timp pentru a tine un jurnal? Din fericire, s-a demonstrat stiintific ca exista mai multe modalitati de a tine senzatia de foame departe. Cititi pentru a descoperi modalitati de a controla foamea.

Stim cu totii ca odihna suficienta, hidratarea si multe exercitii fizice sunt standardele de aur atunci cand vine vorba de mentinerea unui stil de viata sanatos si o greutatea corporala optima. Dar, uneori, indiferent cat de greu vom incerca, cedam poftelor noastre.

1. Mananca un mar inainte de mese

Un mar pe zi iti tine apetitul departe. Un studiu in jurnalul Appetite a constatat ca persoanele care au mancat un mar inainte de masa au consumat cu 187 de calorii mai putin decat in mod obisnuit.
Pe langa faptul ca merele au un continut bogat in fibre, atunci cand muscam din acestea si mestecam fiecare bucatica, se creeaza senzatia de satietate.
 

2 . Bea ceai si asteapta 30 de minute

Fie ca e din cauza emotiilor, stresului, sau chiar a plictiselii, multi dintre noi suntem predispusi la a manca atunci cand nu ne este neaparat foame. Un studiu in revista Psychopharmacology sugereaza ca  in loc sa va cumparati chips-uri sau alte gustarele pline de calorii, sa beti un ceai negru.

Dupa ce au baut ceaiul, cercetatorii au descoperit ca participantii au inregistrat o scadere cu 47% a hormonului cortizol, care induce pofta. Bea ceaiul, asteapta 30 de minute, si observati daca inca mai mai aveti pofta sa mancati o gustare.

3. Mananca un mic dejun consistent

Sarind peste micul dejun ar parea o modalitate usoara de a reduce numarul de calorii, dar studiile au aratat ca opusul este adevarat de multe ori. Micul dejun a fost legat de un nivel de satietate crescut si mai putine pofte alimentare pe tot parcursul zilei.


4. Foloseste alimentele corespunzatoare

Nu toate alimentele care au acelasi numar de calorii, au aceeasi valoare nutritiva, 100 de calorii de fulgi de ovaz va va umple cu mult mai mult decat 100 de calorii de chips-uri. Trucul este de a ajunge la cele mai satioase alimente. Alegeti alimentele bogate in fibre si proteine: fasole, linte, nuci, floricele de porumb, portocalele si supele va vor crea senzatia de satietate.

5. O plimbare in jurul blocului

In loc de gustari nesanatoase, du-te afara pentru o plimbare de 15 minute. Un studiu a descoperit ca oamenii care au facut o scurta plimbare inainte de a manca o ciocolata, au acumulat  jumatate din caloriile pe care le-au consumat cei care nu au facut miscare.

6. Miroase

Doar  mirosind o aroma placuta va poate satisface pofta. Vanilia si portocala au fost legate de diminuarea poftelor pentru gustarile dulci.
Un studiu a legat mirosul de menta cu un interes scazut in produsele alimentare.Oamenii au tendinta de a consuma mai putin din alimentele care sunt puternic aromate.




Spune-ne opinia ta despre
"6 modalitati prin care poti tine foamea departe"

2 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 modalitati prin care poti tine foamea departe"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, potrivit specialistilor. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos! [detalii]

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 27 Iun 2019

Migdalele sunt o adevarata sursa de sanatate, avand numeroase beneficii, precum imbunatatirea sistemului cardiovascular, mentinerea sanatatii oaselor, a dintilor si a pielii. Descopera in articol care sunt cele mai importante beneficii pentru sanatate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016