Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta

de Laura Voica 12 Mai 2014

Tags: boli cardovasculare carbohidrati calculi biliari cataracta mei


6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta

Intoleranta la gluten este in crestere, la fel ca cererea pentru alimente fara gluten, in special boabe. Desi exista multe alimente noi, prelucrate, care sunt comercializate ca fiind fara gluten, un numar considerabil de oameni intorc privirea catre alimentele pe care stramosii nostri s-au bazat timp de mii de ani, cum ar fi mei. Aceasta cereala mica, fara gluten de cereale a fost un aliment constant in Asia si India, de aproape 10.000 de ani.

Este disponibil intr-o varietate de dimensiuni si culori ( alb, galben, gri, rosu ). Acesta poate fi prajit, gatit precum orezul sau pregatit similar cu piureul de cartofi. Indiferent de modul in care il preferati, meiul este un bob sanatos, care ofera multe beneficii. Iata de ce ar trebui sa-l introduceti in dieta voastra:

1. Valoarea nutritionala excelenta

Ca si multe alte cereale vechi ( cum ar fi quinoa, secara alba si amarant ), meiul este o sursa importanta de substante nutritive. Este bogat in acid folic si colina si furnizeaza minerale importante cum ar fi magneziu, potasiu, fosfor si zinc. Meiul ofera mai mult fibre dietetice si antioxidanti decat cele mai multe alte cereale.

2. Sursa de proteine pentru vegetarieni

In timp ce valoarea proteinelor din mei este similara cu cea a celor din grau neprelucrate, meiul este o sursa bogata de aminoacizi esentiali. In multe zone ale lumii, meiul este folosit ca un aliment de intarcare pentru sugari, deoarece asigura disponibilitatea continua a proteinei necesare pentru crestere si dezvoltare.

3. Impact redus asupra nivelului de zahar din sange

Cercetarile au confirmat eficacitatea meiului in promovarea unui nivel de zahar din sange sanatos. Efectul hipoglicemiant se datoreaza capacitatii sale de a reduce digestia amidonului si absorbtiei.

4. Descurajeaza dezvoltarea cataractei

Polifenolii din mei au antioxidanti care inhiba enzima care declanseaza dezvoltarea cataractei. Desi nu trebuie sa se deduca faptul ca meiul ofera numai protectie solida impotriva cataractei, acest studiu nu sugereaza ca o dieta care include mei ar putea automat sa te fereasca de aceasta afectiune.

5. Apara impotriva calculilor biliari

Un studiu pe termen lung, care au inclus aproape 70.000 de femei cu varste cuprinse intre 35-61 de ani a evaluat impactul fibrelor asupra dezvoltarii calculilor biliari. Femeile care au raportat cel mai ridicat, aportul de fibre insolubile, ca cel prezent in mei, a avut un risc mai mic de a dezvolta calculi biliari.

6. Suporta sanatatea cardiovasculara

S-a demonstrat in nenumarate studii ca exista o legatura directa intre fibrele alimentare si o inima sanatoasa. Cereale, cum ar fi meiul contin carbohidrati indisponibili (fibre) si lignine cunoscute pentru efectele lor benefice asupra sanatatii vasculare. Culturile care au consumat cereale, cum ar fi mei, dar au inceput consumul de cereale procesate, cum ar fi orezul alb si faina au cunoscut o crestere semnificativa in incidenta bolilor precum diabet si boli cardiovasculare.




Spune-ne opinia ta despre
"6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta"

7 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

Alimente recomandate pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, potrivit specialistilor. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos! [detalii]

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Migdale - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 27 Iun 2019

Migdalele sunt o adevarata sursa de sanatate, avand numeroase beneficii, precum imbunatatirea sistemului cardiovascular, mentinerea sanatatii oaselor, a dintilor si a pielii. Descopera in articol care sunt cele mai importante beneficii pentru sanatate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016