Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta

de Laura Voica 12 Mai 2014

6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta

Intoleranta la gluten este in crestere, la fel ca cererea pentru alimente fara gluten, in special boabe. Desi exista multe alimente noi, prelucrate, care sunt comercializate ca fiind fara gluten, un numar considerabil de oameni intorc privirea catre alimentele pe care stramosii nostri s-au bazat timp de mii de ani, cum ar fi mei. Aceasta cereala mica, fara gluten de cereale a fost un aliment constant in Asia si India, de aproape 10.000 de ani.

Este disponibil intr-o varietate de dimensiuni si culori ( alb, galben, gri, rosu ). Acesta poate fi prajit, gatit precum orezul sau pregatit similar cu piureul de cartofi. Indiferent de modul in care il preferati, meiul este un bob sanatos, care ofera multe beneficii. Iata de ce ar trebui sa-l introduceti in dieta voastra:

1. Valoarea nutritionala excelenta

Ca si multe alte cereale vechi ( cum ar fi quinoa, secara alba si amarant ), meiul este o sursa importanta de substante nutritive. Este bogat in acid folic si colina si furnizeaza minerale importante cum ar fi magneziu, potasiu, fosfor si zinc. Meiul ofera mai mult fibre dietetice si antioxidanti decat cele mai multe alte cereale.

2. Sursa de proteine pentru vegetarieni

In timp ce valoarea proteinelor din mei este similara cu cea a celor din grau neprelucrate, meiul este o sursa bogata de aminoacizi esentiali. In multe zone ale lumii, meiul este folosit ca un aliment de intarcare pentru sugari, deoarece asigura disponibilitatea continua a proteinei necesare pentru crestere si dezvoltare.

3. Impact redus asupra nivelului de zahar din sange

Cercetarile au confirmat eficacitatea meiului in promovarea unui nivel de zahar din sange sanatos. Efectul hipoglicemiant se datoreaza capacitatii sale de a reduce digestia amidonului si absorbtiei.

4. Descurajeaza dezvoltarea cataractei

Polifenolii din mei au antioxidanti care inhiba enzima care declanseaza dezvoltarea cataractei. Desi nu trebuie sa se deduca faptul ca meiul ofera numai protectie solida impotriva cataractei, acest studiu nu sugereaza ca o dieta care include mei ar putea automat sa te fereasca de aceasta afectiune.

5. Apara impotriva calculilor biliari

Un studiu pe termen lung, care au inclus aproape 70.000 de femei cu varste cuprinse intre 35-61 de ani a evaluat impactul fibrelor asupra dezvoltarii calculilor biliari. Femeile care au raportat cel mai ridicat, aportul de fibre insolubile, ca cel prezent in mei, a avut un risc mai mic de a dezvolta calculi biliari.

6. Suporta sanatatea cardiovasculara

S-a demonstrat in nenumarate studii ca exista o legatura directa intre fibrele alimentare si o inima sanatoasa. Cereale, cum ar fi meiul contin carbohidrati indisponibili (fibre) si lignine cunoscute pentru efectele lor benefice asupra sanatatii vasculare. Culturile care au consumat cereale, cum ar fi mei, dar au inceput consumul de cereale procesate, cum ar fi orezul alb si faina au cunoscut o crestere semnificativa in incidenta bolilor precum diabet si boli cardiovasculare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta"

1 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 motive pentru a adauga Mei in dieta ta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea-soarelui

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea-soarelui

de Elena-Alina Constantinescu 08 Dec 2016

Prin intermediul campaniei "Sa invatam sa intelegem eticheta!", Asociatia Pro Consumatori (APC) isi doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor cu privire la existenta pe piata a unor uleiuri alimentare de origine vegetala, care datorita continutului scazut de grasimi saturate nu sunt destinate a fi folosite pentru pregatirea unor alimente prin prajire. [detalii]

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.