Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 motive suprinzatoare pentru care ar trebui sa renuntati la zahar

de Laura Voica 28 Feb 2014

6 motive suprinzatoare pentru care ar trebui sa renuntati la zahar

Zahar a fost intotdeauna menit sa fie o recompensa. Dintotdeauna, tortul a fost pentru zile de nastere, zile de nastere care vin o data pe an. Producatorii de produse alimentare pompeaza in exces zahar intr-o serie de alimente chiar si in " alimente sanatoase ", care au rezultate catastrofale asupra sanatatii. Este zaharul toxic?

Zaharuri ascuns ein alimente sunt. care sunt alimentele care mascheaza zaharul, impreuna cu efectele secundare ale zaharului asupra sanatatii.

Luati o supradoza de zahar

Un procent enorm de 13 % din  calorii, americanii le iau din produsele care au zahar ascuns. Asta inseamna ca ointr-un an iau pana la 59 de kilograme in plus. Mancam aproximativ 22 lingurite de zaharuri adaugate pe zi. Conform Ascociatiei Americane de Cardiologie, femeile ar trebui sa consume maxim echivalentul a 6 lingurite de zaharuri adaugate zilnic iar barbatii ar trebui sa se opreasca la 9.

Insa  nu putem da vina complet pe industria fast-food. Un raport  recent al comisiei de Sanatate si Nutritie a constatat ca cea mai mare parte a consumului de zahar adaugat a avut loc  la domiciliu oamenilor.

In ce alimente se ascunde zaharul : sosurile pentru salate nu pot avea un gust dulce, dar industria alimentara adauga de multe ori de zahar la versiunile alimentelor cu un continut scazut de grasime pentru a le face mai gustoase. Pentru sosuri incercati sa folositi otetul balsamic is uleiul de masline.

Zaharul pacaleste creierul.

Consumul de prea mult zahar adaugat permite fructozei gasite in zahar si in siropul de porumb sa dea peste cap hormonii foamei. Mesajele hormonale care spun creierului ca esti satul nu sunt declansate in mod corespunzator, astfel organismul se comporta ca si cum nu ati fi mancat.
In ce alimente se ascunde zaharul : In mod surprinzator, in paine, si nu doar in painea alba. Multicerealele si graul integral contin, in general, aproximativ 2 grame de zahar per felie.

 Accelereaza imbatranirea.

Zaharul este un factor primar care contribuie la procesul de imbatranire. Fructoza, molecula de dulce din zahar, este de sapte ori mai puternica decat portiunea de glucoza din zahar, formand radicali de oxigen, ceea ce duce la rate mai mari de deteriorare a celulelor si astfel duc la moartea acestora. Contribuie de asemenea la boli cronice cum ar fi diabetul de tip 2 si a bolilor de inima.

In ce alimente se ascunde zaharul: Poate ca va suprinde, dar zaharul adaugat se ascunde in cele mai multe sosuri de tomate.

 Zaharul „ne ingalbeneste” tesuturile

Pe masura ce imbatranim, intr-un fel, " ruginim ". Stresul oxidativ transforma tesuturile noastre in culoarea" maro, " acest lucru este cunoscut ca reactia Maillard. Consumul exagerat de zahar va accelera acest proces de rumenire.

In ce alimente se ascunde zaharul: in cele mai multe alimente procesate. Din cele aproximativ 600.000 de produsele alimentare comercializate in SUA, aproximativ % contin zahar adaugat. Sucuri, sucuri de fructe si deserturi reprezinta doar aproximativ jumatate dintre alimentel care contin zahar, astfel gatitul de la zero va poate ajuta sa controlati aportul de zahar.
 
Zaharul va ingrasa ficatul.

Cand mitocondriile din ficat au o supradoza de zahar, organul nu are nicio sansa, decat sa ia ceea ce este in exces si sa il transforme in grasime a ficatului. O parte din aceasta grasime ramane in ficat, ceea ce duce la boala ficatului gras (steatoza hepatica). Acest lucru forteaza pancreasul pentru a produce insulina suplimentara, astfel incat ficatul deteriorat sa-si poata face treaba.

In ce alimente se ascunde zaharul: Asigurati-va ca verificati continutul de zahar in iaurt, unele sunt incarcate cu zahar, in cantitati comparabile cu o ciocolata! Uita-te dupa un iaurt cu nivelul de zahar sub 10 de grame pe portie

Zaharul creeaza dependenta.

 Dopamina este un neurotransmitator al starii de bine in corp. Dar a manca prea mult fructoza opreste transmiterea starii de bine in organsim, ceea ce inseamna ca dureaza mai mult si este nevoie de mai mult zahar pentru a trage semnale care aduc placere.


In ce alimente se ascunde zaharul: Feriti-va de piureuri ambalate - unele au nivelul de zahar mai mare decat o inghetata! Pentru a prelua controlul, fa propriile piureuri in casa.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"6 motive suprinzatoare pentru care ar trebui sa renuntati la zahar"

3 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 motive suprinzatoare pentru care ar trebui sa renuntati la zahar"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.