Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 super alimente pe care nu le consumati

de Andrei Simion 24 Ian 2014

Tags: iaurt grecesc rosii licopenul


6 super alimente pe care nu le consumati

De la pepene verde la varza rosie, afla de ce aceste alimente ar trebui sa faca parte din dieta ta. Unele alimente sunt atat de sanatoase incat se afla pe lista fiecarui expert in nutritie ca fiind super-alimente. Am consultant experti in nutritie pentru a afla alimentele lor preferate. Au selectat doar alimente integrale, care sunt familiare, disponibile pe scara larga, la preturi accesibile, si bogate in nutrienti - si care au un gust minunat. Iata care sunt ponturile lor:

1. Fasolea si lintea

Fasolea si lintea sunt intr-adevar superstaruri in nutritie - bogate in proteine​​, fibre, carbohidrati, fier, magneziu, potasiu si zinc.

Exista sute de alimente esentiale, cum ar fi fasolea si lintea prezente pe rafturile supermarketurilor pe, care nu ar trebui sa le trecei cu vederea.

Fasolea este versatila si ieftina si  puteti reduce cantitatea de sodiu din conservele de fasole cu aproximativ 40%, daca spalati fasolea inainte de o consuma.

O dieta bogata in legume poate contribui la pierderea in greutate si s-a fost dovedit ca reduce LDL [ colesterolul rau] si creste HDL [colesterolul bun].

Arunca aceste boabe in supe, tocanite, salate sau prepara hummus facut din naut.

2. Pepene verde

Pepenele verde este de fructul de vara pe care toata lumea il prefera. Pentru ca este foarte dulce, toata lumea il evita deoarece cred ca are un continut mare de zahar.

Pepenele verde ar trebui sa fie un aliement constant in dieta tuturor. Este distractiv sa mananci ceva, dulce, suculent, sarac in calorii, si plin de vitaminele C si A, potasiu si licopen. Pentru ca este atat de bogat in apa, acesta ajuta la satisfacerea nevoilor de lichide.

3. Cartofi dulci

Multa lume considera ca alimente precum cartofii dulci au un continut mare de carbohidrati si de calorii deorece acestia sunt dulci in mod natural. Dar nu va lasati pacaliti.

Cartofii dulci reprezinta una dintre cele mai sanatoase alegeri in materie de legume. Nu numai ca sunt o mare sursa de beta-caroten, vitamina C, fibre si potasiu, dar aceasta leguma extrem de subestimata este extrem de delicios si are un continut scazut de calorii.

Va sugeramun cartofi dulci copti la cuptor, cu un graunte de scortisoara, suc de mere, si ananas zdrobit. Sau incercati sa-i combinati cu fasole neagra si salsa.

4. Varza rosie

Varza rosie este o mare sursa de fibre, vitamine A, D si K, acid folic si o multime de minerale, cu doar 22 de calorii intr-o singura ceasca. Bogat in antioxidanti, aceasta leguma poate stimula enzimele care lupta impotriva cancerului. O puteti manca cruda, fierta, sau cu cimbru sau pur si simplu simpla. Puteti face supe, salate sau o puteti folosi pentru a face sandwish-uri.


5. Tomate

Toata lumea crede ca tomatele in stare proaspata sunt cea mai buna alegere dar tomatele gatite ajuta la eliberarea licopenul care este mai bine absorbit de organism.

Un studiu din 2009, arata ca o dieta bogata in rosii pot ajuta la prevenirea cancerului de prostata si ca licopenul, un antioxidant puternic, poate ajuta, de asemenea, la prevenirea altor tipuri de cancer. Desigur, multi alti factori de stil de viata si genetici afecta, de asemenea, riscul aparitiei cancerului.

Fa-ti un stoc in camara cu conserve de rosii pentru pizza, sos de spaghete, si salsa de casa, sau arunca o cutie de tomate in supe, tocanite, musaca sau paste..

Rosiile sunt o sursa excelenta de vitamina C si potasiu.

6. Simplu, fara grasimi: iaurt grecesc

Exista multe iaurturi pe piata dar iaurtul grecesc simplu, degresat este unul remarcabil.

Toate iaurturile sunt surse excelente de calciu, potasiu, proteine ​​, zinc si vitaminele B6 si B12. Ceea ce distinge iaurt grecesc de celelalte este pentru faptul ca este mai consistent si are o textura cremoasa. De asemenea, acesta contine culturi probiotice si are un continut mai mic de lactoza insa are de doua ori continutul de proteine ​​fata iaurturile normale.

Iaurtul grecesc are de doua ori mai multe proteine si este ideal pentru controlul greutatii, deoarece ai o senzatie de satietate pentru mai mult timp.




Spune-ne opinia ta despre
"6 super alimente pe care nu le consumati"

1 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 super alimente pe care nu le consumati"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole