Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 super alimente pe care nu le consumati

de Andrei Simion 24 Ian 2014

6 super alimente pe care nu le consumati

De la pepene verde la varza rosie, afla de ce aceste alimente ar trebui sa faca parte din dieta ta. Unele alimente sunt atat de sanatoase incat se afla pe lista fiecarui expert in nutritie ca fiind super-alimente. Am consultant experti in nutritie pentru a afla alimentele lor preferate. Au selectat doar alimente integrale, care sunt familiare, disponibile pe scara larga, la preturi accesibile, si bogate in nutrienti - si care au un gust minunat. Iata care sunt ponturile lor:

1. Fasolea si lintea

Fasolea si lintea sunt intr-adevar superstaruri in nutritie - bogate in proteine​​, fibre, carbohidrati, fier, magneziu, potasiu si zinc.

Exista sute de alimente esentiale, cum ar fi fasolea si lintea prezente pe rafturile supermarketurilor pe, care nu ar trebui sa le trecei cu vederea.

Fasolea este versatila si ieftina si  puteti reduce cantitatea de sodiu din conservele de fasole cu aproximativ 40%, daca spalati fasolea inainte de o consuma.

O dieta bogata in legume poate contribui la pierderea in greutate si s-a fost dovedit ca reduce LDL [ colesterolul rau] si creste HDL [colesterolul bun].

Arunca aceste boabe in supe, tocanite, salate sau prepara hummus facut din naut.

2. Pepene verde

Pepenele verde este de fructul de vara pe care toata lumea il prefera. Pentru ca este foarte dulce, toata lumea il evita deoarece cred ca are un continut mare de zahar.

Pepenele verde ar trebui sa fie un aliement constant in dieta tuturor. Este distractiv sa mananci ceva, dulce, suculent, sarac in calorii, si plin de vitaminele C si A, potasiu si licopen. Pentru ca este atat de bogat in apa, acesta ajuta la satisfacerea nevoilor de lichide.

3. Cartofi dulci

Multa lume considera ca alimente precum cartofii dulci au un continut mare de carbohidrati si de calorii deorece acestia sunt dulci in mod natural. Dar nu va lasati pacaliti.

Cartofii dulci reprezinta una dintre cele mai sanatoase alegeri in materie de legume. Nu numai ca sunt o mare sursa de beta-caroten, vitamina C, fibre si potasiu, dar aceasta leguma extrem de subestimata este extrem de delicios si are un continut scazut de calorii.

Va sugeramun cartofi dulci copti la cuptor, cu un graunte de scortisoara, suc de mere, si ananas zdrobit. Sau incercati sa-i combinati cu fasole neagra si salsa.

4. Varza rosie

Varza rosie este o mare sursa de fibre, vitamine A, D si K, acid folic si o multime de minerale, cu doar 22 de calorii intr-o singura ceasca. Bogat in antioxidanti, aceasta leguma poate stimula enzimele care lupta impotriva cancerului. O puteti manca cruda, fierta, sau cu cimbru sau pur si simplu simpla. Puteti face supe, salate sau o puteti folosi pentru a face sandwish-uri.


5. Tomate

Toata lumea crede ca tomatele in stare proaspata sunt cea mai buna alegere dar tomatele gatite ajuta la eliberarea licopenul care este mai bine absorbit de organism.

Un studiu din 2009, arata ca o dieta bogata in rosii pot ajuta la prevenirea cancerului de prostata si ca licopenul, un antioxidant puternic, poate ajuta, de asemenea, la prevenirea altor tipuri de cancer. Desigur, multi alti factori de stil de viata si genetici afecta, de asemenea, riscul aparitiei cancerului.

Fa-ti un stoc in camara cu conserve de rosii pentru pizza, sos de spaghete, si salsa de casa, sau arunca o cutie de tomate in supe, tocanite, musaca sau paste..

Rosiile sunt o sursa excelenta de vitamina C si potasiu.

6. Simplu, fara grasimi: iaurt grecesc

Exista multe iaurturi pe piata dar iaurtul grecesc simplu, degresat este unul remarcabil.

Toate iaurturile sunt surse excelente de calciu, potasiu, proteine ​​, zinc si vitaminele B6 si B12. Ceea ce distinge iaurt grecesc de celelalte este pentru faptul ca este mai consistent si are o textura cremoasa. De asemenea, acesta contine culturi probiotice si are un continut mai mic de lactoza insa are de doua ori continutul de proteine ​​fata iaurturile normale.

Iaurtul grecesc are de doua ori mai multe proteine si este ideal pentru controlul greutatii, deoarece ai o senzatie de satietate pentru mai mult timp.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"6 super alimente pe care nu le consumati"

2 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 super alimente pe care nu le consumati"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.25 din 5 (4 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.