Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

de Andrei Simion 14 Ian 2014

Tags: migdale oua cereale struguri coacaze


7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

Un mic dejun sanatos poate da un imbold activitatii voastrecerebrale si ajuta la cresterea productivitatii si a concentrarii pe tot parcursul diminetii. Incercati sa consumati aceste sapte alimente benefice pentru creier la masa de dimineata pentru a va oferi un avantaj mental:

Oua

Colina, vitamina B, care se gaseste in oua, s-a dovedit ca joaca un rol important in functionarea creierului si a memoriei . Intr-un studiu pe aproape 1.400 de barbati si femei, publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, cei care au consumat alimente cu colina au avut o memorie mai buna.

Ouale  contin, de asemenea,  proteina ​​de inalta calitate, un nutrient care va ajuta sa va concentrati  prin  mentinerea unui nivel stabil a zaharului din sange. Totodata va creeaza o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Fie ca va plac ouale sub forma unei omlete sau fierte, ouale sunt o sursa nutritiva bogata care va  ajuta la mentinerea creierul si corpului in forma maxima toata dimineata.

Cereale

Produsele din cereale sunt importante  dimineata, deoarece corpul nostru transforma carbohidratii in glucoza, care este combustibilul preferat al creierului. Cerealele integrale contin, de asemenea, vitamine B, care sunt importante pentru concentrare si ajuta creierul sa ramana sanatos de-a lungul timpului.

Pentru mai multa energie si perfromanta mentala, combinati cerealele cu cateva proteine.
Iata cateva combinatii rapide de proteine care stimuleaza creierul dimineata: paine prajita cu unt de migdale, fulgi de ovaz cu fructe de padure si seminte Chia, o briosa englezeasca acoperita cu un ou si o felie de bacon de curcan.

Struguri

Studiile indica faptul ca includerea in dieta a unei varietati de struguri albi, rosii si negrii joaca un rol in imbunatatirea apararii impotriva radicalilor liberi prin proprietatile lor antioxidante si care are ramificatii pentru sanatatea creierului.  In studii preliminare, strugurii par sa ajute la protejarea sanatatii creierului prin combaterea stresului oxidativ si inflamatia. Incercati sa adaugati struguri pentru parfaitul de dimineata sau intr-un smoothie sau bucurati-va de un pumn de struguri direct din vita de vie.

Coacaze

Toate fructe de padure sunt bogate in taninuri, care protejeaza celulele creierului si pot juca un rol in imbunatatirea memoriei prin promovarea comunicarii intre celulele creierului.

Afinele sunt bogate in antioxidanti si alte fitochimicale care au fost legate de imbunatatiri in procesul de invatare, de gandire si de memorie, precum si posibile reduceri in stres oxidativ neurodegenerative. Pentru un inceput inteligent dis de dimineata, adaugati afine in iaurtul dvs. , fulgi de ovaz , piureuri sau produse de patiserie .

Migdale

Migdalele sunt o sursa excelenta de vitamina E , oferind 37% din aportul zilnic recomandat intr-o portie de aproximativ 23 de migdale sau un pumn. Un studiu publicat in Jurnalul American de Epidemiologie sugereaza ca un aport bun de vitamina E ar putea ajuta pentru a preveni declinul cognitiv, in special la varstnici.

Migdalele sunt de asemenea, o combinatie sanatoasa de proteine ​​, fibre si grasimi sanatoase  care ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange si care va pot ajuta sa ramaneti concentrati si plini de energie. Alegeti dimineata cereale musli cu migdale sau adaugati-le in iaurtul dumneavoastra.

Ovaz

Ovazul contine fier, zinc, potasiu si vitamine B, substante nutritive care ajuta la dezvoltarea creierului si ajuta creierul sa functioneze la capacitate maxima. Fibrele pe care le contine ovazul va ajutasa tineti foamea departe pana la urmatoarea masa.

Studiile efectuate pe copiii,care au mancat fulgi de ovaz pentru micul dejun, au aratat ca cei mici au inregistrat cu pana la 20% note mai mai mari  la teste decat copiii care au consumat cereale cu zahar. Fie ca va plac fulgii de ovaz cu fructe de padure, nuci, scortisoara sau felii de banane, un castron consistent dimineata va ajuta memoria dumeneavoastra.

Mere

Merele sunt bogate in quercetin, un produs chimic de plante antioxidante care protejeaza celulele creierului. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Cornell, quercetina apara celulele creierului de la atacurie radicalilor liberi, care pot deteriora mucoasa exterioara a neuronilor  si in cele din urma duce la declinul cognitiv. Consumati un mar dimineata si asigurati-va ca-l manancati cu tot cu coaja, deoarece cea mai mare parte din quercetin se gaseste in piele.




Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

2 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Apa minerala este benefica organismului, insa doar in cantitati limitate. [detalii]

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Aug 2018

Ceaiul de urzica trateaza problemele urinare, calmeaza alergiile, reduce tensiunea arteriala si imbunatateste sanatatea pielii. [detalii]

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 08 Aug 2018

Pentru a te bucura de o zi plina de energie, este foarte important sa nu sari peste micul dejun. [detalii]

Cu ce poti inlocui oregano

Cu ce poti inlocui oregano

de Raluca Garbea 07 Aug 2018

Oregano este o planta pe care multe persoane o considera doar un condiment pentru imbunatatirea aromei mancarii lor, dar, in realitate, aceasta are numeroase beneficii pentru sanatate, precum: capacitatea de a proteja sistemul imunitar, de a preveni aparitia bolilor cronice, de a imbunatati digestia, de a detoxifia organismul, de a intari oasele, de a imbunatati sanatatea inimii, de a stimula nivelul de energie si asa mai departe. [detalii]

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

de Raluca Garbea 04 Aug 2018

Este foarte simplu sa obtii un smoothie sanatos, delicios si hranitor, din fructe, proteine si grasimi sanatoase! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016