Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

de Andrei Simion 14 Ian 2014

Tags: migdale oua cereale struguri coacaze


7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

Un mic dejun sanatos poate da un imbold activitatii voastrecerebrale si ajuta la cresterea productivitatii si a concentrarii pe tot parcursul diminetii. Incercati sa consumati aceste sapte alimente benefice pentru creier la masa de dimineata pentru a va oferi un avantaj mental:

Oua

Colina, vitamina B, care se gaseste in oua, s-a dovedit ca joaca un rol important in functionarea creierului si a memoriei . Intr-un studiu pe aproape 1.400 de barbati si femei, publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, cei care au consumat alimente cu colina au avut o memorie mai buna.

Ouale  contin, de asemenea,  proteina ​​de inalta calitate, un nutrient care va ajuta sa va concentrati  prin  mentinerea unui nivel stabil a zaharului din sange. Totodata va creeaza o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Fie ca va plac ouale sub forma unei omlete sau fierte, ouale sunt o sursa nutritiva bogata care va  ajuta la mentinerea creierul si corpului in forma maxima toata dimineata.

Cereale

Produsele din cereale sunt importante  dimineata, deoarece corpul nostru transforma carbohidratii in glucoza, care este combustibilul preferat al creierului. Cerealele integrale contin, de asemenea, vitamine B, care sunt importante pentru concentrare si ajuta creierul sa ramana sanatos de-a lungul timpului.

Pentru mai multa energie si perfromanta mentala, combinati cerealele cu cateva proteine.
Iata cateva combinatii rapide de proteine care stimuleaza creierul dimineata: paine prajita cu unt de migdale, fulgi de ovaz cu fructe de padure si seminte Chia, o briosa englezeasca acoperita cu un ou si o felie de bacon de curcan.

Struguri

Studiile indica faptul ca includerea in dieta a unei varietati de struguri albi, rosii si negrii joaca un rol in imbunatatirea apararii impotriva radicalilor liberi prin proprietatile lor antioxidante si care are ramificatii pentru sanatatea creierului.  In studii preliminare, strugurii par sa ajute la protejarea sanatatii creierului prin combaterea stresului oxidativ si inflamatia. Incercati sa adaugati struguri pentru parfaitul de dimineata sau intr-un smoothie sau bucurati-va de un pumn de struguri direct din vita de vie.

Coacaze

Toate fructe de padure sunt bogate in taninuri, care protejeaza celulele creierului si pot juca un rol in imbunatatirea memoriei prin promovarea comunicarii intre celulele creierului.

Afinele sunt bogate in antioxidanti si alte fitochimicale care au fost legate de imbunatatiri in procesul de invatare, de gandire si de memorie, precum si posibile reduceri in stres oxidativ neurodegenerative. Pentru un inceput inteligent dis de dimineata, adaugati afine in iaurtul dvs. , fulgi de ovaz , piureuri sau produse de patiserie .

Migdale

Migdalele sunt o sursa excelenta de vitamina E , oferind 37% din aportul zilnic recomandat intr-o portie de aproximativ 23 de migdale sau un pumn. Un studiu publicat in Jurnalul American de Epidemiologie sugereaza ca un aport bun de vitamina E ar putea ajuta pentru a preveni declinul cognitiv, in special la varstnici.

Migdalele sunt de asemenea, o combinatie sanatoasa de proteine ​​, fibre si grasimi sanatoase  care ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange si care va pot ajuta sa ramaneti concentrati si plini de energie. Alegeti dimineata cereale musli cu migdale sau adaugati-le in iaurtul dumneavoastra.

Ovaz

Ovazul contine fier, zinc, potasiu si vitamine B, substante nutritive care ajuta la dezvoltarea creierului si ajuta creierul sa functioneze la capacitate maxima. Fibrele pe care le contine ovazul va ajutasa tineti foamea departe pana la urmatoarea masa.

Studiile efectuate pe copiii,care au mancat fulgi de ovaz pentru micul dejun, au aratat ca cei mici au inregistrat cu pana la 20% note mai mai mari  la teste decat copiii care au consumat cereale cu zahar. Fie ca va plac fulgii de ovaz cu fructe de padure, nuci, scortisoara sau felii de banane, un castron consistent dimineata va ajuta memoria dumeneavoastra.

Mere

Merele sunt bogate in quercetin, un produs chimic de plante antioxidante care protejeaza celulele creierului. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Cornell, quercetina apara celulele creierului de la atacurie radicalilor liberi, care pot deteriora mucoasa exterioara a neuronilor  si in cele din urma duce la declinul cognitiv. Consumati un mar dimineata si asigurati-va ca-l manancati cu tot cu coaja, deoarece cea mai mare parte din quercetin se gaseste in piele.




Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

6 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

de Elena-Alina Constantinescu 30 Aug 2017

Organismul uman are nevoie de sare pentru a functiona corect. Aportul insuficient sau consumul exagerat poate provoca dezechilibre in organism, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare, renale si a tulburarilor metabolice. Sarea se ascunde in mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, de aceea este bine sa cititi cu atentie eticheta unui produs inainte de a-l achizitiona. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole