Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

de Andrei Simion 14 Ian 2014

7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

Un mic dejun sanatos poate da un imbold activitatii voastrecerebrale si ajuta la cresterea productivitatii si a concentrarii pe tot parcursul diminetii. Incercati sa consumati aceste sapte alimente benefice pentru creier la masa de dimineata pentru a va oferi un avantaj mental:

Oua

Colina, vitamina B, care se gaseste in oua, s-a dovedit ca joaca un rol important in functionarea creierului si a memoriei . Intr-un studiu pe aproape 1.400 de barbati si femei, publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, cei care au consumat alimente cu colina au avut o memorie mai buna.

Ouale  contin, de asemenea,  proteina ​​de inalta calitate, un nutrient care va ajuta sa va concentrati  prin  mentinerea unui nivel stabil a zaharului din sange. Totodata va creeaza o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Fie ca va plac ouale sub forma unei omlete sau fierte, ouale sunt o sursa nutritiva bogata care va  ajuta la mentinerea creierul si corpului in forma maxima toata dimineata.

Cereale

Produsele din cereale sunt importante  dimineata, deoarece corpul nostru transforma carbohidratii in glucoza, care este combustibilul preferat al creierului. Cerealele integrale contin, de asemenea, vitamine B, care sunt importante pentru concentrare si ajuta creierul sa ramana sanatos de-a lungul timpului.

Pentru mai multa energie si perfromanta mentala, combinati cerealele cu cateva proteine.
Iata cateva combinatii rapide de proteine care stimuleaza creierul dimineata: paine prajita cu unt de migdale, fulgi de ovaz cu fructe de padure si seminte Chia, o briosa englezeasca acoperita cu un ou si o felie de bacon de curcan.

Struguri

Studiile indica faptul ca includerea in dieta a unei varietati de struguri albi, rosii si negrii joaca un rol in imbunatatirea apararii impotriva radicalilor liberi prin proprietatile lor antioxidante si care are ramificatii pentru sanatatea creierului.  In studii preliminare, strugurii par sa ajute la protejarea sanatatii creierului prin combaterea stresului oxidativ si inflamatia. Incercati sa adaugati struguri pentru parfaitul de dimineata sau intr-un smoothie sau bucurati-va de un pumn de struguri direct din vita de vie.

Coacaze

Toate fructe de padure sunt bogate in taninuri, care protejeaza celulele creierului si pot juca un rol in imbunatatirea memoriei prin promovarea comunicarii intre celulele creierului.

Afinele sunt bogate in antioxidanti si alte fitochimicale care au fost legate de imbunatatiri in procesul de invatare, de gandire si de memorie, precum si posibile reduceri in stres oxidativ neurodegenerative. Pentru un inceput inteligent dis de dimineata, adaugati afine in iaurtul dvs. , fulgi de ovaz , piureuri sau produse de patiserie .

Migdale

Migdalele sunt o sursa excelenta de vitamina E , oferind 37% din aportul zilnic recomandat intr-o portie de aproximativ 23 de migdale sau un pumn. Un studiu publicat in Jurnalul American de Epidemiologie sugereaza ca un aport bun de vitamina E ar putea ajuta pentru a preveni declinul cognitiv, in special la varstnici.

Migdalele sunt de asemenea, o combinatie sanatoasa de proteine ​​, fibre si grasimi sanatoase  care ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange si care va pot ajuta sa ramaneti concentrati si plini de energie. Alegeti dimineata cereale musli cu migdale sau adaugati-le in iaurtul dumneavoastra.

Ovaz

Ovazul contine fier, zinc, potasiu si vitamine B, substante nutritive care ajuta la dezvoltarea creierului si ajuta creierul sa functioneze la capacitate maxima. Fibrele pe care le contine ovazul va ajutasa tineti foamea departe pana la urmatoarea masa.

Studiile efectuate pe copiii,care au mancat fulgi de ovaz pentru micul dejun, au aratat ca cei mici au inregistrat cu pana la 20% note mai mai mari  la teste decat copiii care au consumat cereale cu zahar. Fie ca va plac fulgii de ovaz cu fructe de padure, nuci, scortisoara sau felii de banane, un castron consistent dimineata va ajuta memoria dumeneavoastra.

Mere

Merele sunt bogate in quercetin, un produs chimic de plante antioxidante care protejeaza celulele creierului. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Cornell, quercetina apara celulele creierului de la atacurie radicalilor liberi, care pot deteriora mucoasa exterioara a neuronilor  si in cele din urma duce la declinul cognitiv. Consumati un mar dimineata si asigurati-va ca-l manancati cu tot cu coaja, deoarece cea mai mare parte din quercetin se gaseste in piele.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

2 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

de Elena-Alina Constantinescu 25 Oct 2016

Pe langa carbohidrati si lipide, proteinele constituie nutrientii esentiali pentru buna functionare a organismului. Asadar, proteinele sunt importante intr-o dieta echilibrata, insa, consumate in exces, pot da metabolismul peste cap. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.