Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

de Andrei Simion 14 Ian 2014

7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun

Un mic dejun sanatos poate da un imbold activitatii voastrecerebrale si ajuta la cresterea productivitatii si a concentrarii pe tot parcursul diminetii. Incercati sa consumati aceste sapte alimente benefice pentru creier la masa de dimineata pentru a va oferi un avantaj mental:

Oua

Colina, vitamina B, care se gaseste in oua, s-a dovedit ca joaca un rol important in functionarea creierului si a memoriei . Intr-un studiu pe aproape 1.400 de barbati si femei, publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, cei care au consumat alimente cu colina au avut o memorie mai buna.

Ouale  contin, de asemenea,  proteina ​​de inalta calitate, un nutrient care va ajuta sa va concentrati  prin  mentinerea unui nivel stabil a zaharului din sange. Totodata va creeaza o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Fie ca va plac ouale sub forma unei omlete sau fierte, ouale sunt o sursa nutritiva bogata care va  ajuta la mentinerea creierul si corpului in forma maxima toata dimineata.

Cereale

Produsele din cereale sunt importante  dimineata, deoarece corpul nostru transforma carbohidratii in glucoza, care este combustibilul preferat al creierului. Cerealele integrale contin, de asemenea, vitamine B, care sunt importante pentru concentrare si ajuta creierul sa ramana sanatos de-a lungul timpului.

Pentru mai multa energie si perfromanta mentala, combinati cerealele cu cateva proteine.
Iata cateva combinatii rapide de proteine care stimuleaza creierul dimineata: paine prajita cu unt de migdale, fulgi de ovaz cu fructe de padure si seminte Chia, o briosa englezeasca acoperita cu un ou si o felie de bacon de curcan.

Struguri

Studiile indica faptul ca includerea in dieta a unei varietati de struguri albi, rosii si negrii joaca un rol in imbunatatirea apararii impotriva radicalilor liberi prin proprietatile lor antioxidante si care are ramificatii pentru sanatatea creierului.  In studii preliminare, strugurii par sa ajute la protejarea sanatatii creierului prin combaterea stresului oxidativ si inflamatia. Incercati sa adaugati struguri pentru parfaitul de dimineata sau intr-un smoothie sau bucurati-va de un pumn de struguri direct din vita de vie.

Coacaze

Toate fructe de padure sunt bogate in taninuri, care protejeaza celulele creierului si pot juca un rol in imbunatatirea memoriei prin promovarea comunicarii intre celulele creierului.

Afinele sunt bogate in antioxidanti si alte fitochimicale care au fost legate de imbunatatiri in procesul de invatare, de gandire si de memorie, precum si posibile reduceri in stres oxidativ neurodegenerative. Pentru un inceput inteligent dis de dimineata, adaugati afine in iaurtul dvs. , fulgi de ovaz , piureuri sau produse de patiserie .

Migdale

Migdalele sunt o sursa excelenta de vitamina E , oferind 37% din aportul zilnic recomandat intr-o portie de aproximativ 23 de migdale sau un pumn. Un studiu publicat in Jurnalul American de Epidemiologie sugereaza ca un aport bun de vitamina E ar putea ajuta pentru a preveni declinul cognitiv, in special la varstnici.

Migdalele sunt de asemenea, o combinatie sanatoasa de proteine ​​, fibre si grasimi sanatoase  care ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange si care va pot ajuta sa ramaneti concentrati si plini de energie. Alegeti dimineata cereale musli cu migdale sau adaugati-le in iaurtul dumneavoastra.

Ovaz

Ovazul contine fier, zinc, potasiu si vitamine B, substante nutritive care ajuta la dezvoltarea creierului si ajuta creierul sa functioneze la capacitate maxima. Fibrele pe care le contine ovazul va ajutasa tineti foamea departe pana la urmatoarea masa.

Studiile efectuate pe copiii,care au mancat fulgi de ovaz pentru micul dejun, au aratat ca cei mici au inregistrat cu pana la 20% note mai mai mari  la teste decat copiii care au consumat cereale cu zahar. Fie ca va plac fulgii de ovaz cu fructe de padure, nuci, scortisoara sau felii de banane, un castron consistent dimineata va ajuta memoria dumeneavoastra.

Mere

Merele sunt bogate in quercetin, un produs chimic de plante antioxidante care protejeaza celulele creierului. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Cornell, quercetina apara celulele creierului de la atacurie radicalilor liberi, care pot deteriora mucoasa exterioara a neuronilor  si in cele din urma duce la declinul cognitiv. Consumati un mar dimineata si asigurati-va ca-l manancati cu tot cu coaja, deoarece cea mai mare parte din quercetin se gaseste in piele.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

1 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente benefice pentru creier pe care le consumati la micul dejun"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.