Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam

de Sofia Marinescu 10 Ian 2014

Tags: iced tea smoothie ciocolata energizante


7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam

Nu de putine ori hotaram ca ar cam fi timpul sa ne apucam de o dieta, pentru a pierde cateva kilograme, sau sa adoptam un stil de viata mai sanatos. De cele mai multe ori, nu luam in considerare si bauturile pe care le consumam in dieta. Cu toate acestea, este bine de stiut ca sunt anumite bauturi care ne pot face rau si este in interesul nostru sa le evitam sau sa le scoatem defintiv din alimentatie. Problema acestor bauturi, pe langa cantitatea mare de zahar pe care o contin, este cantitatea mare de grasimi.

Iata doar 7 bauturi care ne pot face rau si ar fi bine sa le evitam:

Iced Tea sau Ceaiul Rece

Preferatul nostru in zilele toride de vara este o alternativa nesanatoasa, intrucat contine foarte mult zahar. Ceaiul verde este o alegere a celor care tin dieta si care considera ca ceaiul verde ii ajuta sa slabeasca.
Cu toate acestea, dezavantajele ceaiului rece depaseste cu mult argumentele pro.

Cele mai cunoscute ceaiuri reci contin cel putin 250 de calorii la fiecare doza si 60 grame de zahar, deci mai mult decat un suc obisnuit.
Alternativa ar fi sa ne preparam propriile ceaiuri acasa, adaugand putin zahar brun si suc de lamaie.

Ciocolata calda

Cu siguranta multi dintre noi stim ca ciocolata calda este nesanatoasa, dar ceea ce nu stim sunt ingredientele pe care le contine.
O ciocolata calda contine 22 g grasimi saturate (mai mult decat avem nevoie intr-o zi) si 85 g de zahar, ceea ce este o alegere total nepotrivita pentru cei care sufera de boli de inima sau tensiune arteriala.

Daca dorim o ciocolata calda ne putem satisface pofta cu un plic de ciocolata dietetica, care contine cu 100 de calorii mai putin si o cantitate scazuta de zahar. Daca folosim apa calda in loc de lapte nu trebuie sa ne mai facem griji in privinta siluetei.

Apele aromatizate

Conform declaratiilor producatorilor, acestea contin adaos de vitamine si substante nutritive, dar nu trebuie sa ne lasam pacaliti. Promisiunea unui adaos de vitamine poate face mai mult rau organismului daca este insotit de cantitati mari de zahar. In unele cazuri, vitaminele din apele aromatizate sunt tot grasimi.

Daca suntem tentati de o astfel de apa, indicat ar fi sa citim eticheta. Continutul de zahar ridicat este singurul care ne poate face sa renuntam si sa alegem in schimb o sticla de apa plata.

Bauturile energizante

Sursa de energie pentru zilele in care avem de invatat sau de  muncit, nu este si o alegere sanatoasa.
Sursa acestei energii vine de la 280 de calorii si 62 g zahar. Pe langa cresterea in greutate si un nivel ridicat de zahar din sange, FDA (Food and Drug Administration), agentia medicala din SUA, a avertizat ca consumul excesiv de bauturi energizante poate fi fatal.

Aceste bauturi energizante pot cauza atacuri de cord, pierderea cunostintei, aritmie sau accidente vasculare cerebrale.
Cea mai buna alternativa la aceste bauturi este cafeaua.

Bauturile din fructe inghetate

Daca nu suntem adeptii unei beri sau a unei bauturi tari, cocktail-urile sunt, de cele mai multe ori, cea mai buna alegere. Inainte de a comanda un cocktail racoritor din fructe, trebuie sa stim in ce ne bagam.  Gustul lor este dat de o serie de arome artificiale si o cantitate substantiala de fructoza din porumb.

Din pacate, unele cocktail-uri contin mai multe calorii decat o cina.
De exemplu, Pina Colada ne poate oferi 880 de calorii.
 
Milkshake-urile

Milkshake-urile sunt deserturi lichide, asa ca trebuie sa fim foarte atenti cu ele. Promovate ca produse sanatoase, datorita consumului ridicat de calciu, ele contin si o cantitate mare de zahar si grasimi.

De exemplu, un milkshake mare contine intre 500-700 de calorii si cantitati imense de grasimi saturate.
Daca dorim sa ne rasfatam cu un milkshake delicios, dar sanatos, il putem face acasa din lapte fara grasimi, inghetata dietetica si o portie de capsuni proaspete.
 
Smoothie-urile gata preparate

La prima vedere smoothie-urile din fructe sunt legate de dieta si un stil de viata sanatos.
Cu toate acestea, smoothie-urile din comert sunt in realitate adevarate bombe calorice. Un smoothie contine peste 350 de calorii si cantitati mari de zahar.

Desi  ar trebui sa evitam aceste bauturi, nu trebuie sa renuntam cu totul la ele.
Indicat ar fi sa le preparam la domiciliu si astfel sa ne bucuram de un smoothie delicios, dar si sanatos, din fructe proaspete si fara zahar suplimentar.
 
Daca anumite legume, precum spanacul, ni se par greu de consumat, putem face un smoothie.




Spune-ne opinia ta despre
"7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam"

2 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole