Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam

de Sofia Marinescu 10 Ian 2014

Tags: iced tea smoothie ciocolata energizante


7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam

Nu de putine ori hotaram ca ar cam fi timpul sa ne apucam de o dieta, pentru a pierde cateva kilograme, sau sa adoptam un stil de viata mai sanatos. De cele mai multe ori, nu luam in considerare si bauturile pe care le consumam in dieta. Cu toate acestea, este bine de stiut ca sunt anumite bauturi care ne pot face rau si este in interesul nostru sa le evitam sau sa le scoatem defintiv din alimentatie. Problema acestor bauturi, pe langa cantitatea mare de zahar pe care o contin, este cantitatea mare de grasimi.

Iata doar 7 bauturi care ne pot face rau si ar fi bine sa le evitam:

Iced Tea sau Ceaiul Rece

Preferatul nostru in zilele toride de vara este o alternativa nesanatoasa, intrucat contine foarte mult zahar. Ceaiul verde este o alegere a celor care tin dieta si care considera ca ceaiul verde ii ajuta sa slabeasca.
Cu toate acestea, dezavantajele ceaiului rece depaseste cu mult argumentele pro.

Cele mai cunoscute ceaiuri reci contin cel putin 250 de calorii la fiecare doza si 60 grame de zahar, deci mai mult decat un suc obisnuit.
Alternativa ar fi sa ne preparam propriile ceaiuri acasa, adaugand putin zahar brun si suc de lamaie.

Ciocolata calda

Cu siguranta multi dintre noi stim ca ciocolata calda este nesanatoasa, dar ceea ce nu stim sunt ingredientele pe care le contine.
O ciocolata calda contine 22 g grasimi saturate (mai mult decat avem nevoie intr-o zi) si 85 g de zahar, ceea ce este o alegere total nepotrivita pentru cei care sufera de boli de inima sau tensiune arteriala.

Daca dorim o ciocolata calda ne putem satisface pofta cu un plic de ciocolata dietetica, care contine cu 100 de calorii mai putin si o cantitate scazuta de zahar. Daca folosim apa calda in loc de lapte nu trebuie sa ne mai facem griji in privinta siluetei.

Apele aromatizate

Conform declaratiilor producatorilor, acestea contin adaos de vitamine si substante nutritive, dar nu trebuie sa ne lasam pacaliti. Promisiunea unui adaos de vitamine poate face mai mult rau organismului daca este insotit de cantitati mari de zahar. In unele cazuri, vitaminele din apele aromatizate sunt tot grasimi.

Daca suntem tentati de o astfel de apa, indicat ar fi sa citim eticheta. Continutul de zahar ridicat este singurul care ne poate face sa renuntam si sa alegem in schimb o sticla de apa plata.

Bauturile energizante

Sursa de energie pentru zilele in care avem de invatat sau de  muncit, nu este si o alegere sanatoasa.
Sursa acestei energii vine de la 280 de calorii si 62 g zahar. Pe langa cresterea in greutate si un nivel ridicat de zahar din sange, FDA (Food and Drug Administration), agentia medicala din SUA, a avertizat ca consumul excesiv de bauturi energizante poate fi fatal.

Aceste bauturi energizante pot cauza atacuri de cord, pierderea cunostintei, aritmie sau accidente vasculare cerebrale.
Cea mai buna alternativa la aceste bauturi este cafeaua.

Bauturile din fructe inghetate

Daca nu suntem adeptii unei beri sau a unei bauturi tari, cocktail-urile sunt, de cele mai multe ori, cea mai buna alegere. Inainte de a comanda un cocktail racoritor din fructe, trebuie sa stim in ce ne bagam.  Gustul lor este dat de o serie de arome artificiale si o cantitate substantiala de fructoza din porumb.

Din pacate, unele cocktail-uri contin mai multe calorii decat o cina.
De exemplu, Pina Colada ne poate oferi 880 de calorii.
 
Milkshake-urile

Milkshake-urile sunt deserturi lichide, asa ca trebuie sa fim foarte atenti cu ele. Promovate ca produse sanatoase, datorita consumului ridicat de calciu, ele contin si o cantitate mare de zahar si grasimi.

De exemplu, un milkshake mare contine intre 500-700 de calorii si cantitati imense de grasimi saturate.
Daca dorim sa ne rasfatam cu un milkshake delicios, dar sanatos, il putem face acasa din lapte fara grasimi, inghetata dietetica si o portie de capsuni proaspete.
 
Smoothie-urile gata preparate

La prima vedere smoothie-urile din fructe sunt legate de dieta si un stil de viata sanatos.
Cu toate acestea, smoothie-urile din comert sunt in realitate adevarate bombe calorice. Un smoothie contine peste 350 de calorii si cantitati mari de zahar.

Desi  ar trebui sa evitam aceste bauturi, nu trebuie sa renuntam cu totul la ele.
Indicat ar fi sa le preparam la domiciliu si astfel sa ne bucuram de un smoothie delicios, dar si sanatos, din fructe proaspete si fara zahar suplimentar.
 
Daca anumite legume, precum spanacul, ni se par greu de consumat, putem face un smoothie.




Spune-ne opinia ta despre
"7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam"

2 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 bauturi pe care nu ar trebui sa le mai consumam"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

de Elena-Alina Constantinescu 30 Aug 2017

Organismul uman are nevoie de sare pentru a functiona corect. Aportul insuficient sau consumul exagerat poate provoca dezechilibre in organism, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare, renale si a tulburarilor metabolice. Sarea se ascunde in mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, de aceea este bine sa cititi cu atentie eticheta unui produs inainte de a-l achizitiona. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole