Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 sfaturi privind alimentatia copilului in primii ani de viata

de Elena-Alina Constantinescu 01 Aug 2016

7 sfaturi privind alimentatia copilului in primii ani de viata

Alaptarea este extrem de importanta atat pentru copil, cat si pentru mama. Diversificarea alimentatiei copilului de 6-12 luni, respectiv introducerea altor alimente solide pe langa lapte, este si ea la fel de importanta. Insa diversificarea alimentatiei nu inseamna intreruperea alaptarii. Pana la varsta de 1 an, alimentul de baza al copilului ramane laptele matern.

Fiecare dintre alimentele solide oferite copilului ajuns la etapa diversificarii, 6-12 luni, lasa o amprenta in preferintele acestuia in materie de gust, culoare, textura.

Apoi, alimentatia copilului pana la 2 ani este ultima caramida la baza alimentatiei sanatoase. In aceasta etapa, meniul zilnic al copilului trebuie sa contina diverse alimente care ii ofera acestuia suficienta energie pe care sa o foloseasca la toate activitatile lui.

Eugenia Dobrescu, tehnician nutritionist, ne ofera cateva idei de baza despre conceperea unui meniu zilnic:

“1. Pe masura ce copiii cresc, meniul lor zilnic se apropie tot mai mult de cel al adultilor. Numarul meselor ar trebui sa fie 3 – mic dejun, pranz si cina.

2. Daca va bucurati de un copil mancacios si plin de energie, pot fi servite si 2 gustari, cu rol de reumplere a bateriilor energetice. Ele nu sunt obligatorii si daca nu exista, mai ales pentru ca cel mic mananca foarte bine la mesele principale, cu atat mai bine.

3. Ca regula, intervalul de timp dintre 2 mese ar trebui sa fie de minim 3 ore, asa incat mancarea sa aiba timp sa fie digerata.

4. Intre mese si gustari oferiti-le celor mici doar apa si ceaiuri neindulcite sau putin indulcite, cu miere de albine (daca varsta permite).

5. Regula combinarii alimentelor este si ea foarte importanta atunci cand parintii stabilesc meniul zilnic al copilului. Ideal ar fi ca meniul copilului sa fie ca cel al intregii familii si de aceea, la acest moment din viata, multi adulti isi reevalueaza meniul zilnic si fac schimbarile in bine.

6. Respectati pauzele alimentare, tinand totodata cont de orele de trezire si de somn ale copilului.

7. Cantitatea alimentelor puse in farfurie trebuie sa respecte volumul pumnului, adica sa nu mai mult decat ar putea sa tina copilul in mana. In acest fel capacitatea de digestie este suficient de bine pastrata si daca combinatiile nu sunt tocmai cele mai bune.

In general, mesele unui copil ar fi bine sa tina cont si din punct de vedere al cantitatilor de varsta, ritmul biologic al corpului si de necesitatile fiecarei etape de varsta, gradul de efort si conditiile de mediu. Pentru cantitatea optima de mancare de la o masa exista si o recomandare biblica cu mare semnificatie: “sa te scoli de la masa nesatul, usor flamand”!

In aceasta stare, mecanica si chimia (sucurile) digestive pot lucra la parametrii optimi!

Toate aceste 3 etape, 0-6 luni, 6-12 luni si 1-2 ani constituie perioada in care copilul afla tot ce poate despre alimente, actul mesei in sine, bucuria de a lua masa cu cei dragi, respectarea orelor de masa si multe altele” a declarat Eugenia Dobrescu, tehnician nutritionist.

Sursa: apc-romania.ro
Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"7 sfaturi privind alimentatia copilului in primii ani de viata"

8 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 sfaturi privind alimentatia copilului in primii ani de viata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.