Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

9 motive pentru care sa mananci mai mult broccoli

de Elena-Alina Constantinescu 25 Mai 2016

9 motive pentru care sa mananci mai mult broccoli

Calitatile nutritionale incontestabile si virtutile terapeutice il recomanda pentru mentinerea unei stari optime de sanatate. Iata 9 motive pentru care broccoli este considerat cea mai sanatoasa leguma!

1. Favorizeaza pierderea in greutate 

Broccoli este bogat in fibre care previn problemele digestive si asigura senzatia de satietate mai mult timp. Broccoli este o alegere foarte buna daca vrei sa slabesti.

2. Regleaza tensiunea arteriala

Magneziul si calciul sunt cele doua minerale raspunzatoare de aceasta proprietate.

3. Previne cancerul

Broccoli exceleaza cand vine vorba de prevenirea cancerului. Indole-3-carbinol, un compus puternic antioxidant si anticancerigen s-a dovedit a impiedica dezvoltarea tumorilor maligne.

4. Contribuie la sanatatea oaselor

Broccoli este o sursa excelenta de calciu, magneziu si potasiu, esentiale pentru sanatatea oaselor, a unghiilor si a dintilor.

5. Mentine sanatatea inimii

Studiile epidemiologice arata ca dieta bogata in crucifere este asociata cu un risc redus de boli cardiovasculare.

6. Stimuleaza digestia

Pe langa mentinerea sanatatii inimii, broccoli previne constipatia, sindromul intestinelor iritabile si tulburarile digestive.

7. Imbunatateste vederea

Datorita nivelului ridicat de carotenoide (luteina si zeaxantina), broccoli previne problemele oculare care apar odata cu inaintarea in varsta. De asemenea, foarte important de stiut este ca impiedica deteriorarea cauzata de razele UV asupra retinei si corneei.

8. Iti asigura o piele frumoasa si sanatoasa

Nutrientii continuti contribuie la regenerarea pielii, previn aparitia cearcanelor si a ridurilor si inflamatiile tenului.

9.  Este o sursa de acid folic

Este un aliment care nu trebuie sa lipseasca din dieta femeilor insarcinate. Contine acid folic si vitamina C, care au un rol important in dezvoltarea fatului. De asemenea, aceste substante ajuta la sinteza ADN-ului bebelusului. Pentru a preveni malformatiile congenitale, viitoarele mamici ar trebui sa il consume cat mai des.

Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"9 motive pentru care sa mananci mai mult broccoli"

9 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"9 motive pentru care sa mananci mai mult broccoli"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.