Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Activeaza-ti hormonii fericirii

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Tags: sport in aer liber mersul cu bicicleta stari depresive rasaritul soarelui endorfine efectul benefic al zambetului


Activeaza-ti hormonii fericirii

Ai grija sa faci in fiecare zi cel putin o jumatate de ora de miscare fizica normala, cel mai bine in aer liber. Cele mai indicate sunt mersul cu bicicleta, plimbarea, munca in gradina, joggingul sau orice alt tip de activitate sportiva care iti face placere, dar chiar si simplul mers pe jos. Prin miscare, organismul elibereaza betaendorfine in corp.

Aceste peptide produse de organismul uman controleaza schimbul de informatie intre celulele nervoase si creier si au un efect putin asemanator opiumului, inhiband starile depresive si crescand toleranta la durere. De fapt, activitatea ideala ar fi dansul, care combina efectul pozitiv al muzicii cu stabilirea de contacte sociale. Atunci cand vezi o scara rulanta sau un lift, spune-ti imediat in gand:
Nu e de mine! si cauta sa localizezi casa scarii. Urcatul pe scari ramane cel mai ieftin si mai eficient exercitiu de intretinere din lume. Odata ajuns sus (sau jos), iti vei simti mai puternic inima; totodata insa vei avea si un foarte placut sentiment de fericire.

Simte cerul Priveste cel putin o data pe zi in mod constient cerul. Simte intinderea sa si a universului deasupra ta, inspirand in mod constient si liber, si simte globul pamantesc sub picioarele tale. in acest fel poti sa te eliberezi pur si simplu de greutatile si de presiunea datorate obligatiilor si problemelor pe care le ai. Mai mult, daca stai in asa fel incat sa privesti exact spre Est, se cheama ca stai in directia Pamantului. in acest sens se roteste Pamantul, si tu te rotesti o data cu el, cu o viteza de peste 1.000 de km/h pe latitudinea noastra! Expertii in fericire sugereaza ca macar o data pe luna sa te scoli atat de devreme incat sa poti pleca intr-o zona din afara orasului pentru a urmari rasaritul soarelui.
Alte actiuni generatoare de endorfine sunt: sa mergi dimineata, descult, prin iarba umeda (vechea metoda Kneipp de calcat pe roua), sa inoti in aer liber (intr-un lac sau intr-o piscina descoperita incalzita), sa simti tacerea naturii etc. in cazul in care urmeaza sa ai o zi de munca deosebit de grea, trezeste-te mai devreme si plimba-te o jumatate de ora peste campuri.
Daca te simti suprasolicitat de dificultatea unei lucrari si ti-ai pierdut cheful de lucru, atunci trebuie sa-ti spui singur Stop! Modifica-ti pozitia corpului din acel moment si priveste cerul. Iesi la aer liber sau macar la fereastra. Uita-te in sus, pana cand ochii tai sunt focalizati pe infinit. In acest timp incearca sa-ti amintesti: cand am mai rezolvat cu succes o problema similara? Cine sau ce m-a ajutat atunci? Trebuie sa constientizezi propria ta contributie la reusita si sa nu pui totul pe seama intamplarii si a norocului. Chiar si cea mai neinsemnata amintire pozitiva despre propriile tale calitati poate fi suficienta pentru a te motiva din nou si a te scoate din impas.

Pastreaza-ti sanatatea prin ras Incepe fiecare zi cu un zambet in fata oglinzii. La prima vedere, asa ceva poate parea o prostie, insa efectul obtinut a fost studiat si s-a dovedit a fi pozitiv. Un zambet adevarat si cinstit (prin care sunt tensionati muschii obrajilor si cei ai ochilor timp de circa 30 de secunde) ii semnalizeaza creierului: Atentie! Exista motive de buna dispozitie! Principala concluzie in legatura cu aceasta metoda numita facial feedback este ca simularea unei senzatii poate genera chiar acea senzatie. Aceasta metoda este utila si in cazul sentimentelor de frustrare sau al situatiilor care iti strica buna dispozitie. Cine zambeste castiga. Aceasta este cea mai buna arma impotriva sapaturilor! Zambeste si la culcare. Atunci va fi intuneric si nu te vede nimeni ca zambesti, insa tu simti ca o faci.

Fii fericit prin somn Cine doarme bine si adanc pe timpul noptii isi sporeste capacitatea de a fi fericit. in acest sens, exista cateva reguli simple: sa nu mananci mancaruri grele la masa de seara, sa nu mai mananci nimic dupa ora 20, cel mult un ceai calmant sau un pahar cu lapte cald inainte de culcare, un ritual bine stabilit inainte de culcare, aerisirea camerei, eventual iei paturica preferata, fara aparate electrice de 230 V langa pat (poti folosi un ceas cu baterii in locul unui radio cu ceas!). Incarca-ti bateriile intr-un mod simplu si eficient: culca-te cel putin o data pe saptamana inainte de orele 22. Daca ai probleme cu adormitul, incearca sa folosesti metode de meditatii pentru relaxare, ce s-au dovedit a fi eficiente.

Am ales aici doua metode deosebit de frumoase:

Meditatia vulturului Imagineaza-ti ca esti pe o stanca inalta, de unde poti vedea pana departe intregul peisaj in amurg. in fata ta vezi un vultur in cuibul sau. El isi desface lent aripile si se avanta apoi cu putere in aer. Cu miscari linistite din aripi pluteste spre soarele in amurg. Urmareste fiecare bataie din aripi, foarte intens si exact, pana cand devine un punct minuscul la orizont.

Meditatia scarii rulante Imagineaza-te pe o scara rulanta la nivelul solului, cum exista in unele aeroporturi. Scara rulanta pe care stai este insa fara sfarsit. Ea te conduce incet, cu o viteza constanta, in afara terminalului aglomerat al aeroportului, pana ajungi sub cerul liber. Scara rulanta te duce tot mai departe, pe langa niste peisaje minunate, un rau, printr-o padure, pana la o plaja intinsa la malul marii. Scara te deplaseaza in continuare paralel cu malul, pe plaja pustie, minunata si fara sfarsit, tot mai departe, in timp ce soarele se scufunda incet si rosiatic in mare.

Bucura-te de mancare In ciuda tuturor avertizarilor, nu exista nimic care sa contribuie intr-o atat de mare masura la starea noastra de bine ca mancatul, si asta inca din primii ani ai copilariei. insa starea de confort nu este produsa niciodata de cantitate, ci exclusiv de calitate. Trebuie sa fii foarte pretentios cu ceea ce intra in corpul tau. Intre timp, exista numeroase studii care dovedesc faptul ca mancarea nu satura doar corpul, ci ne hraneste si spiritul. Lista noastra pentru simplificare iti arata ce alimente au un efect secundar pozitiv.




Spune-ne opinia ta despre
"Activeaza-ti hormonii fericirii"

2 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Activeaza-ti hormonii fericirii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Este untul de arahide bun pentru sanatate?

Este untul de arahide bun pentru sanatate?

de Raluca Garbea 25 Iun 2019

Te-ai intrebat vreodata daca untul de arahide este bun pentru sanatate? Descopera in articol ce beneficii ofera pentru organism. [detalii]

Incerci sa reduci tensiunea arteriala? Sucul de rosii te poate ajuta!

Incerci sa reduci tensiunea arteriala? Sucul de rosii te poate ajuta!

de Raluca Garbea 19 Iun 2019

Noile cercetari arata cum un pahar de suc de rosii fara sare poate sa reduca tensiunea arteriala si riscul aparitiei bolilor de inima. [detalii]

Pepene rosu - Top 4 beneficii pentru sanatate

Pepene rosu - Top 4 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 18 Iun 2019

Pepenele rosu ofera numeroase beneficii pentru sanatate. Descopera in articol care sunt acestea! [detalii]

Alimente bogate in vitamina D

Alimente bogate in vitamina D

de Raluca Garbea 14 Iun 2019

Vitamina D este produsa de organism dupa expunerea la lumina soarelui. Exista, de asemenea, surse alimentare de vitamina D, pe care oamenii le pot adauga in regimul lor, in cazul in care prezinta deficit de vitamina D. Descopera in articol care sunt acestea! [detalii]

Ce este acidul citric si in ce produse se regaseste

Ce este acidul citric si in ce produse se regaseste

de Raluca Garbea 11 Iun 2019

Acidul citric reprezinta unul dintre cei mai comuni aditivi alimentari folositi in prezent. Descopera in articol in ce produse se regaseste acidul citric! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016