Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Activeaza-ti hormonii fericirii

de AlegeSanatos.ro 30 Mai 2012

Activeaza-ti hormonii fericirii

Ai grija sa faci in fiecare zi cel putin o jumatate de ora de miscare fizica normala, cel mai bine in aer liber. Cele mai indicate sunt mersul cu bicicleta, plimbarea, munca in gradina, joggingul sau orice alt tip de activitate sportiva care iti face placere, dar chiar si simplul mers pe jos. Prin miscare, organismul elibereaza betaendorfine in corp.

Aceste peptide produse de organismul uman controleaza schimbul de informatie intre celulele nervoase si creier si au un efect putin asemanator opiumului, inhiband starile depresive si crescand toleranta la durere. De fapt, activitatea ideala ar fi dansul, care combina efectul pozitiv al muzicii cu stabilirea de contacte sociale. Atunci cand vezi o scara rulanta sau un lift, spune-ti imediat in gand:
Nu e de mine! si cauta sa localizezi casa scarii. Urcatul pe scari ramane cel mai ieftin si mai eficient exercitiu de intretinere din lume. Odata ajuns sus (sau jos), iti vei simti mai puternic inima; totodata insa vei avea si un foarte placut sentiment de fericire.

Simte cerul Priveste cel putin o data pe zi in mod constient cerul. Simte intinderea sa si a universului deasupra ta, inspirand in mod constient si liber, si simte globul pamantesc sub picioarele tale. in acest fel poti sa te eliberezi pur si simplu de greutatile si de presiunea datorate obligatiilor si problemelor pe care le ai. Mai mult, daca stai in asa fel incat sa privesti exact spre Est, se cheama ca stai in directia Pamantului. in acest sens se roteste Pamantul, si tu te rotesti o data cu el, cu o viteza de peste 1.000 de km/h pe latitudinea noastra! Expertii in fericire sugereaza ca macar o data pe luna sa te scoli atat de devreme incat sa poti pleca intr-o zona din afara orasului pentru a urmari rasaritul soarelui.
Alte actiuni generatoare de endorfine sunt: sa mergi dimineata, descult, prin iarba umeda (vechea metoda Kneipp de calcat pe roua), sa inoti in aer liber (intr-un lac sau intr-o piscina descoperita incalzita), sa simti tacerea naturii etc. in cazul in care urmeaza sa ai o zi de munca deosebit de grea, trezeste-te mai devreme si plimba-te o jumatate de ora peste campuri.
Daca te simti suprasolicitat de dificultatea unei lucrari si ti-ai pierdut cheful de lucru, atunci trebuie sa-ti spui singur Stop! Modifica-ti pozitia corpului din acel moment si priveste cerul. Iesi la aer liber sau macar la fereastra. Uita-te in sus, pana cand ochii tai sunt focalizati pe infinit. In acest timp incearca sa-ti amintesti: cand am mai rezolvat cu succes o problema similara? Cine sau ce m-a ajutat atunci? Trebuie sa constientizezi propria ta contributie la reusita si sa nu pui totul pe seama intamplarii si a norocului. Chiar si cea mai neinsemnata amintire pozitiva despre propriile tale calitati poate fi suficienta pentru a te motiva din nou si a te scoate din impas.

Pastreaza-ti sanatatea prin ras Incepe fiecare zi cu un zambet in fata oglinzii. La prima vedere, asa ceva poate parea o prostie, insa efectul obtinut a fost studiat si s-a dovedit a fi pozitiv. Un zambet adevarat si cinstit (prin care sunt tensionati muschii obrajilor si cei ai ochilor timp de circa 30 de secunde) ii semnalizeaza creierului: Atentie! Exista motive de buna dispozitie! Principala concluzie in legatura cu aceasta metoda numita facial feedback este ca simularea unei senzatii poate genera chiar acea senzatie. Aceasta metoda este utila si in cazul sentimentelor de frustrare sau al situatiilor care iti strica buna dispozitie. Cine zambeste castiga. Aceasta este cea mai buna arma impotriva sapaturilor! Zambeste si la culcare. Atunci va fi intuneric si nu te vede nimeni ca zambesti, insa tu simti ca o faci.

Fii fericit prin somn Cine doarme bine si adanc pe timpul noptii isi sporeste capacitatea de a fi fericit. in acest sens, exista cateva reguli simple: sa nu mananci mancaruri grele la masa de seara, sa nu mai mananci nimic dupa ora 20, cel mult un ceai calmant sau un pahar cu lapte cald inainte de culcare, un ritual bine stabilit inainte de culcare, aerisirea camerei, eventual iei paturica preferata, fara aparate electrice de 230 V langa pat (poti folosi un ceas cu baterii in locul unui radio cu ceas!). Incarca-ti bateriile intr-un mod simplu si eficient: culca-te cel putin o data pe saptamana inainte de orele 22. Daca ai probleme cu adormitul, incearca sa folosesti metode de meditatii pentru relaxare, ce s-au dovedit a fi eficiente.

Am ales aici doua metode deosebit de frumoase:

Meditatia vulturului Imagineaza-ti ca esti pe o stanca inalta, de unde poti vedea pana departe intregul peisaj in amurg. in fata ta vezi un vultur in cuibul sau. El isi desface lent aripile si se avanta apoi cu putere in aer. Cu miscari linistite din aripi pluteste spre soarele in amurg. Urmareste fiecare bataie din aripi, foarte intens si exact, pana cand devine un punct minuscul la orizont.

Meditatia scarii rulante Imagineaza-te pe o scara rulanta la nivelul solului, cum exista in unele aeroporturi. Scara rulanta pe care stai este insa fara sfarsit. Ea te conduce incet, cu o viteza constanta, in afara terminalului aglomerat al aeroportului, pana ajungi sub cerul liber. Scara rulanta te duce tot mai departe, pe langa niste peisaje minunate, un rau, printr-o padure, pana la o plaja intinsa la malul marii. Scara te deplaseaza in continuare paralel cu malul, pe plaja pustie, minunata si fara sfarsit, tot mai departe, in timp ce soarele se scufunda incet si rosiatic in mare.

Bucura-te de mancare In ciuda tuturor avertizarilor, nu exista nimic care sa contribuie intr-o atat de mare masura la starea noastra de bine ca mancatul, si asta inca din primii ani ai copilariei. insa starea de confort nu este produsa niciodata de cantitate, ci exclusiv de calitate. Trebuie sa fii foarte pretentios cu ceea ce intra in corpul tau. Intre timp, exista numeroase studii care dovedesc faptul ca mancarea nu satura doar corpul, ci ne hraneste si spiritul. Lista noastra pentru simplificare iti arata ce alimente au un efect secundar pozitiv.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Activeaza-ti hormonii fericirii"

4 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Activeaza-ti hormonii fericirii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.