Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Adevarul despre carbohidrati: ii consumam sau nu?

de Luca Dragomir 30 Ian 2014

Tags: zaharuri carbohidrati buni fasole fibre cereale integrale legume fructe


Adevarul despre carbohidrati: ii consumam sau nu?

Care este diferenta dintre un sandwich din paine alba si unul facut din paine 100% din cereale integrale? Sau, diferenta dintre cartofi prajiti si salata facuta cu spanac, rosii, morcovi si fasole?

Toate alimentele de mai sus sunt carbohidrati. Dar a doua optiune in ambele intrebari include alimente bogate in carbohidrati buni ( cereale integrale si legume ).
 

Carbohidratii: buni sau rai?

In ultimii cinci ani reputatia carbohidratilor a scazut dramatic. Carbohidratii au fost evitati in majoritatea curelor de slabit. Totusi alti carbohidrati au fost promovat ca un nutrient sanatos asociat cu un risc mai mic de boli cronice.

Deci, care este raspunsul? Carbohidrati sunt buni sau rai ? Raspunsul scurt: ambele variante.
Din fericire, este usor de separat binele de rau.

• Putem profita de beneficiile pentru sanatate ale carbohidratilor buni prin alegerea acelora plini de fibre. Acesti carbohidrati se absorb lent in sistemele noastre, evitandu-se astfel fluctuatii in nivelurile de zahar din sange. Exemple: cereale integrale, legume, fructe si fasole.

• Putem reduce la minimum riscul de sanatate dat de carbohidrati rai prin a manca mai putine glucide rafinate si procesate, care indeparteaza fibrele benefice. Exemple: paine alba si orez alb.

De ce carbohidratii sunt importanti?

In septembrie 2002, Institutul National de Medicina a recomandat ca oamenii sa se concentreze pe consumul carbohidratilor cu fibre in dieta lor. Urmatoarele afirmatii se bazeaza pe informatiile prezentate in raport:
• Pentru a satisface nevoile nutritionale zilnice ale organismului (minimizandu-se astfel riscul aparitiei de boli cronice, adultii ar trebui sa obtina de la 45% pana la 65 % din caloriile lor din carbohidrati, 20 % pana la 35 % din grasimi, iar 10% pana la 35 % din proteine ​​.

• Exista o singura modalitate de a obtine fibre:  consuma alimente vegetale. Plante, cum ar fi fructele si legumele sunt carbohidrati de calitate, care sunt incarcate cu fibre. Studiile arata un risc crescut de boli de inima cu diete sarace in fibre. Exista, de asemenea, unele dovezi care sugereaza ca fibrele in dieta pot ajuta la prevenirea cancerului de colon si va ajuta sa va controlati greutatea.

Recomandarile:
• Barbatii cu varsta de 50 ani sau mai tineri ar trebui sa 38 de grame de fibre pe zi.
• Femeile cu varsta de 50 ani sau mai tineri ar trebui sa 25 de grame de fibre pe zi.
• Pentru ca avem nevoie de mai putine calorii si alimente pe masura ce imbatranim, barbatii de peste 50 ani ar trebui sa consume 30 de grame de fibre pe zi.
• Femeile de peste de 50 ani ar trebui sa consume 21 de grame de fibre pe zi.

Care sunt carbohidrati buni?
Cei mai multi dintre noi stiu care sunt carbohidratii buni: alimente vegetale care ofera fibre, vitamine, minerale, cereale integrale, fasole, legume si fructe. Nu se poate judeca un carbohidrat ca " bun " fara a tine cont de continutul de fibre.

Fibrele reprezinta partea din alimentele vegetale pe care oamenii nu le pot digera. Chiar daca fibrele nu sunt absorbite, fac multe lucruri benefice pentru corpul nostru.

Fibrele incetinesc absorbtia de alte elemente nutritive consumate la aceeasi masa, inclusiv carbohidrati.

• Aceasta incetinire poate ajuta la prevenirea fluctuatiilor nivelului de zahar din sange, reducand riscul de diabet de tip 2.

• Anumite tipuri de fibre care se gasesc in ovaz, fasole si unele fructe pot ajuta, de asemenea, la scaderea colesterolului din sange.

• Fibrele dau senzatia de satietate.


Pentru a obtine fibre in aproape fiecare masa necesita un pic de efort. Iata trei sfaturi:
• Mananca multe fructe si legume. Cinci portii pe zi de fructe si legume inseamna aproximativ 10 sau mai multe grame de fibre, in functie de alegerile tale.
• Include boabe de fasole si produse din boabe de fasole in dieta ta. O jumatate de ceasca de fasole fierta se va adauga 4-8 grame de fibre.
• Comutare la cereale integrale in orice mod posibil singur ( chifle, paine, tortilla, paste, biscuiti, etc ).

Care sunt cei mai rai carbohidrati?

• Zaharuri
• zaharuri "adaugate"
• cereale " albe" rafinate

Nu exista nici o modalitate de a indulci adevarul: americanii mananca mai mult zahar decat oricand. De fapt, un adult mediu consuma aproximativ 20 de lingurite de zahar adaugate in fiecare zi, confrom ultimului sondaj national. Asta inseamna aproximativ 320 de calorii, care poate adauga rapid cateva kilograme bune in plus. Multi adulti pur si simplu nu isi dau seama cat de zahar adaugat este in dieta lor.

Zaharurile si cerealele rafinate furnizeaza rapid energie pentru organism sub forma de glucoza. Asta e un lucru bun, daca organismul tau are nevoie de energie rapid, de exemplu, daca alergati sau depuneti un efort intens si sustinut. Carbohidrati buni pentru cei mai multi oameni sunt alimente integrale, neprocesate sau prelucrate minim care contin zaharuri naturale, cum ar fi fructoza din fructe sau lactoza din lapte.

" Zaharurile adaugate cunoscute, de asemenea,  sub numele de indulcitori, sunt zaharuri si siropuri care sunt adaugati la produsele alimentare in timpul masei sau in timpul prelucrari alimentelor ( cum ar fi sirop de fructoza de porumb in bauturi indulcite si produse de patiserie ) Zaharurile adauga doar calorii dar putine sau chiar nicio substanta nutritiva.



 




Spune-ne opinia ta despre
"Adevarul despre carbohidrati: ii consumam sau nu?"

1 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Adevarul despre carbohidrati: ii consumam sau nu?"

Stoica Eva @ 05 Feb 2014
"Articolul vine sa clarifice unele aspecte legate de consumul de carbohidrati in alimentatia de zi cu zi , in jurul caruia parerile se impart..."

Spune-ne opinia ta despre
"Adevarul despre carbohidrati: ii consumam sau nu?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

de Elena-Alina Constantinescu 30 Aug 2017

Organismul uman are nevoie de sare pentru a functiona corect. Aportul insuficient sau consumul exagerat poate provoca dezechilibre in organism, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare, renale si a tulburarilor metabolice. Sarea se ascunde in mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, de aceea este bine sa cititi cu atentie eticheta unui produs inainte de a-l achizitiona. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole