Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Adevarul despre grasimi si uleiuri

de Laura Voica 03 Mar 2014

Tags: Colesterol vitamina A vitamina B vitamina K omega 3 grasimi mononesaturate


Adevarul despre grasimi si uleiuri

Esti confuz cu privire la grasimile si uleiurile din dieta ta? Exista o tendinta comuna in ceea ce priveste dietele si anume eliminarea grasimilor pentru a pierde in greutate. Eliminarea grasimilor alimentare nu este chiar o masura atat de benefica pentru organism. Avem nevoie de grasimi alimentare.

Este imposibil de a le elimina in totalitate deoarece forme de grasime se gasesc in majoritatea alimentelor, chiar si mazarea si morcovii contin cantitati mici de grasime.
Grasimile alimentare ajuta multe functii de baza in organism:

  • Protejeaza organele
  • Ajuta la mentinerea corpului cald.
  • Grasimile ajuta organismul sa absoarba vitaminele solubile A, D, E si K si le stocheaza in ficat si in tesuturile grase pentru utilizare ulterioara.
Colesterolul, care este creat de grasime, produce hormoni importanti cum ar fi estrogenul si testosteronul.

Exista trei grupe principale de grasimi alimentare. Fiecare tip de grasime are structuri chimice si proprietati fizice diferite.

Grasimile nesaturate ( numite grasimi bune ) pot imbunatati nivelul de colesterol din sange, impiedica inflamatia si stabilizeaza ritmul cardiac. Acestea sunt sub forma lichida la temperatura camerei.

Doua tipuri de grasimi nesaturate:

Grasimile mononesaturate se gasesc in concentratii mari in uleiul de masline, uleiul de arahide, avocado, migdale, alune, nuci pecan, semintele de dovleac si seminte de susan.

Grasimile polinesaturate se gasesc in concentratii mari in floarea soarelui, porumb, soia, uleiuri de seminte de in, nuci, in uleiul de peste. Grasimile Omega - 3 sunt un tip important de grasimi polinesaturate. Organismul nu le poate produce, astfel incat acestea trebuie sa provina din alimente.

Cei mai multi dintre noi nu primesc suficient din aceste grasimi nesaturate sanatoase. 30% din calorii din dieta traditionala greceasca provin din grasimi mononesaturate, cea mai mare parte din ulei de masline.

Grasimile trans maresc nivelul colesterolului rau si creste incidenta aparitiei bolilor de inima. Chiar mai rau, scad nivelul colesterolului bun! Asociatia Americana de Cardiologie recomanda limitarea consumului de grasimi trans pe zi, la mai putin de 1%.

Oamenii de stiinta au stabilit acum ca grasimile trans gasite in multe produse de tip fast-food, produse de patiserie si margarine creste riscul de boli cardiovasculare prin procesele inflamatorii.

Grasimile saturate ridica nivelul colesterolului din sange. Colesterolul ridicat este un factor de risc pentru bolile de inima. Produsele alimentare care contin grasimi saturate includ : untura, carne de porc, carne de vita, bologna, carnati, sunca, branza bogata in grasimi, inghetata, lapte, smantana, unt, ulei de palmier, ulei de cocos, carne de pui si piele de curcan.

Mitul colesterolului

Colesterolul este o parte naturala a corpului nostru, avem intre 1.000 si 2.000 de miligrame de colesterol in corpul nostru, in orice moment, in functie de numarul de kilograme. Trei sferturi din aceasta este produs de ficat si un sfert provine din dieta noastra, o mare parte din acesta este in imposibilitatea de a fi absorbit de corpul nostru. Avem un sistem de control sofisticat care regleaza cantitatea de colesterol din sange. Atunci cand nu este suficient colesterol, corpul creeaza mai mult. Atunci cand exista prea mult, corpul nostru face mai putin.

Grasimile saturate, cum ar fi untul si uleiul de nuca de cocos au o imagine publica proasta. Studii de cercetare efectuate atat pe oameni cat si pe animale, efectuate in urma cu mai mult de o jumatate de secol, au demonstrat ca grasimile saturate ridica nivelul colesterolului din sange si duce la aparitia bolilor de inima.

 Datele de la 21 de studii, cu aproape 348,000 adulti, nu au gasit nici o diferenta in riscul de boli de inima si accidentele vasculare cerebrale intre persoanele cu cele mai mici si cele mai mari aporturi de grasimi saturate.

Uleiul  nu este la fel de bun pe cat credeam

Uleiurile nesaturate din alimentele gatite devin rancede in cateva ore, chiar si in frigider. Odata ce grasimile nesaturate sunt in interiorul corpului, se oxideaza. Uleiul de nuca de cocos nu rancezeste, chiar si dupa un an, la temperatura camerei. Cele mai multe dintre grasimile saturate din uleiul de nuca de cocos sunt usor de digerat si se convertesc  rapid in energie, astfel incat oamenii sunt mai putin susceptibili de a deveni obezi  deoarece grasimea nu este stocata.

Stai departe de acizi grasi trans!

Amintiti-va, atunci cand ne-au spus sa manancammargarina in loc de unt ? Se pare ca cele mai multe margarine sunt pline de grasimi trans iar untul este bine atunci cand il utilizam cu moderatie.

Adevarata problema este faptul ca majoritatea grasimilor din dieta noastra sunt trans, de asemenea, cunoscute sub numele de uleiuri hidrogenate, care se gasesc in produsele alimentare cel mai mult procesate, inclusiv margarina, chips-uri de cartofi, produse de patiserie, etc. Ele sunt toxice, blocand absorbtia de acizi grasi esentiali si cresterea colesterolului din sange.




Spune-ne opinia ta despre
"Adevarul despre grasimi si uleiuri"

5 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Adevarul despre grasimi si uleiuri"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2019

Toamna inseamna culori bogate si arome abundente. Iata care sunt alimentele pe care sa le al in vedere in dieta ta pentru a profita de beneficiile nutritive specifice toamnei. [detalii]

Rolul magneziului in organism

Rolul magneziului in organism

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2019

In corpul uman sunt in jur de 25 grame de magneziu, dintre care peste jumatate se afla in oase, pe cand restul se concentreaza in muschi, tesuturi moi sau in sange. Toate celulele contin magneziu si necesita aceasta substanta pentru a functiona corect. Specialistii de la biod.ro ofera mai multe explicatii cu privire la rolul magneziului in organism si sugestii pentru alimente bogate in aceasta substanta. [detalii]

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016