Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate

de Elena-Alina Constantinescu 02 Mar 2015

Tags: cereale integrale fibre detoxifiere sistem digestiv


Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate

Fibrele joaca un rol esential in alimentatie si au o multime de beneficii asupra sanatatii. In plus, alimentele bogate in fibre au un aport caloric foarte mic si nu influenteaza cresterea in greutate, noteaza sfatulmedicului.ro.

Sunt doua categorii de fibre - solubile si insolubile. Acestea se gasesc in fructe, legume, nuci, seminte si cereale integrale. Femeile ar trebui sa consume in jur de 25-30 g fibre pe zi, iar barbatii, 40 g.

Fibrele solubile te ajuta sa slabesti prin incetinirea absorbtiei glucozei in sange, iar cele insolubile combat constipatia si ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Eliminarea toxinelor din corp contribuie la reducerea straturilor adipoase si la scaderea in greutate.

Mai mult decat atat, consumul de fibre ofera organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru a functiona corespunzator. Ele mentin senzatia de satietate mai mult timp, iar la mesele urmatoare vei manca mai putin. Efectul de satietate este dat de faptul ca acestea se umfla atunci cand ajung in stomac si intestine, iar senzatia de foame dispare.

Este important de stiut ca fibrele pot influenta absorbtia nutrientilor in organism. Spre exemplu, inulina creste absorbtia calciului (deficitul poate contribui la aparitia osteoporozei)

Medicul primar Ciprian Constantin, sef al Departamentului de Diabet si Nutritie din cadrul SUUMC Carol Davila afirma ca "dincolo de cele trei componente de baza (glucide, lipide, proteine), fibrele alimentare sunt un component de baza al dietei".

Consumul de alimente bogate in fibre este esential pentru buna functionare a sistemului digestiv. Astfel vei evita constipatia.

Fibrele reduc riscul aparitiei diabetului. Ele imbunatatesc nivelul glucozei din sange, intrucat incetinesc absorbtia zaharului in organism. Fibrele solubile sunt cele care au cel mai puternic efect profilatic impotriva diabetului zaharat.

Surse: Agerpres, sfatulmedicului.ro
Foto: freeimages.com




Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate"

10 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce alimente provoaca o respiratie urat mirositoare

Ce alimente provoaca o respiratie urat mirositoare

de Raluca Garbea 21 Mai 2019

O respiratie proaspata este la fel de importanta ca un zambet sanatos. Descopera in articol care sunt alimentele care provoaca o respiratie urat mirositoare! [detalii]

Ceai senna - Top 5 beneficii pentru sanatate

Ceai senna - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 21 Mai 2019

Ceaiul senna ofera numeroase beneficii pentru sanatate, cum ar fi: pierderea in greutate, tratarea indigestiei si ingrijirea pielii. [detalii]

Cum poti pacali nevoia de dulce

Cum poti pacali nevoia de dulce

de Raluca Garbea 17 Mai 2019

Iti place sa mananci dulciuri, insa ai vrea sa renunti? Descopera in articol care sunt cele mai eficiente metode! [detalii]

Suc de merisoare - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Suc de merisoare - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Mai 2019

Sucul de merisoare are multe beneficii pentru sanatate, cum ar fi: imbunatatirea digestiei si prevenirea afectiunilor cronice. [detalii]

Top 10 alimente care sprijina sanatatea ficatului

Top 10 alimente care sprijina sanatatea ficatului

de Raluca Garbea 14 Mai 2019

O alimentatie necorespunzatoare poate afecta sanatatea ficatului tau. Iata care sunt cele mai bune alimente pentru un stil de viata sanatos! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016