Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate

de Elena-Alina Constantinescu 02 Mar 2015

Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate

Fibrele joaca un rol esential in alimentatie si au o multime de beneficii asupra sanatatii. In plus, alimentele bogate in fibre au un aport caloric foarte mic si nu influenteaza cresterea in greutate, noteaza sfatulmedicului.ro.

Sunt doua categorii de fibre - solubile si insolubile. Acestea se gasesc in fructe, legume, nuci, seminte si cereale integrale. Femeile ar trebui sa consume in jur de 25-30 g fibre pe zi, iar barbatii, 40 g.

Fibrele solubile te ajuta sa slabesti prin incetinirea absorbtiei glucozei in sange, iar cele insolubile combat constipatia si ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Eliminarea toxinelor din corp contribuie la reducerea straturilor adipoase si la scaderea in greutate.

Mai mult decat atat, consumul de fibre ofera organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru a functiona corespunzator. Ele mentin senzatia de satietate mai mult timp, iar la mesele urmatoare vei manca mai putin. Efectul de satietate este dat de faptul ca acestea se umfla atunci cand ajung in stomac si intestine, iar senzatia de foame dispare.

Este important de stiut ca fibrele pot influenta absorbtia nutrientilor in organism. Spre exemplu, inulina creste absorbtia calciului (deficitul poate contribui la aparitia osteoporozei)

Medicul primar Ciprian Constantin, sef al Departamentului de Diabet si Nutritie din cadrul SUUMC Carol Davila afirma ca "dincolo de cele trei componente de baza (glucide, lipide, proteine), fibrele alimentare sunt un component de baza al dietei".

Consumul de alimente bogate in fibre este esential pentru buna functionare a sistemului digestiv. Astfel vei evita constipatia.

Fibrele reduc riscul aparitiei diabetului. Ele imbunatatesc nivelul glucozei din sange, intrucat incetinesc absorbtia zaharului in organism. Fibrele solubile sunt cele care au cel mai puternic efect profilatic impotriva diabetului zaharat.

Surse: Agerpres, sfatulmedicului.ro
Foto: freeimages.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate"

2 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia bogata in fibre si beneficiile pentru sanatate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.25 din 5 (4 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.