Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia celor mici

de AlegeSanatos.ro 18 Iun 2012

Alimentatia celor mici

Cei mici trebuie sa fie desprinsi de obiceiurile nesanatoase printr-un program strict de alimentatie. Daca doriti un copil sanatos, vesel, care sa creasca armonios, acesta nu trebuie sa sara nici o masa.

                                                 
Este extrem de dificil sa-i deprindeti pe cei mici cu obiceiurile alimentare sanatoase si cu un program strict de masa. Rabdarea, tactul si o informare corecta asupra a ceea ce este sanatos si ce nu in alimentatie va pot ajuta sa depasiti inconvenientele legate de educatia alimentara sanatoasa acelor mici. Spre deosebire de adulti copiii trebuie sa manance mai des, nu trebuie sa sara peste nici o masa sau gustare si este obligatorie o alegere atenta a alimentelor. Cu alte cuvinte daca vreti sa aveti un copil sanatos, vesel si care sa creasca armonios trebuie sa dati o atentie deosebita alimentatiei acestuia.

Usor de zis, greu de facut insa nu imposibil!

Oricat de cuminte ar fi un copil, majoritatea parinĊ£ilor trec prin drama mofturilor la mancare. Acest lucru presupune un efort suplimentar din partea parintilor in incercarea de a gasi felurile de mancare preferate si de a se reinventa din punct de vedere culinar pentru a fi pe placul celor mici. Regula de aur cand vine vorba de alimentatia copiilor este de a nu va descuraja la fiecare lacrima si moft si de a nu ceda insistentelor acestora cand vine vorba de dulciuri si mancare tip fast-food. Pentru a putea integra in alimentatia celor mici diverse feluri de mancare la care acestia sunt reticenti, incercati sa gatiti de fata cu ei si sa-i implicati in mod direct in prepararea mancarii . Daca ii transformati pe cei mici in ajutori de bucatari in acest fel vor putea vedea ce ingrediente contine fiecare fel de mancare si vor putea accepta mai usor sa manance ceva la care au participat si ei.

Beneficiile unei alimentatii diversificate

Dupa cum precizam mai devreme, o alimentatie sanatoasa si un copil multumit din punct de vedere culinar se poate obtine mai ales cu ajutorul utilizarii unor alimente diversificate. Nu este usor sa gatiti in fiecare zi insa nu trebuie sa faceti feluri de mancare complicate sau cantitati mari ci doar sa va puneti imaginatia la lucru. Puteti chiar sa ii intrebati pe cei mici ce si-ar dori si chiar daca acestia isi manifesta dorinta aceluiasi fel de mancare in fiecare zi dumneavoastra puteti improviza pentru a crea acelasi lucru dar sub alta forma mai atractiva si cu adaosuri de ingrediente diferite.

Fie ca vor, fie ca nu, copiii trebuie sa consume zilnic fructe si legume proaspete deoarece numai asa isi pot lua portia de vitamine si minerale necesare procesului de crestere. De asemenea cei care sunt invatati de mici sa aiba o alimentatie bazata in principal pe legume si fructe si mai putin pe carne vor pastra acest obicei si ca adulti si vor avea mai putine probleme de sanatate (hipercolesterolemie, obezitate, probleme cardio-vasculare).

Un parinte responsabil nu cedeaza cand cel mic plange pentru ca nu a primit ceva dulce sau nu ofera drept recompensa un desert dulce deoarece in acest fel gustul de dulce va fi invatat de mic si acest obicei va fi pastrat toata viata. Si nu in ultimul rand cei mici trebuie invatati cu orele fixe de masa si cu faptul ca nu este permis saritul peste nici o masa.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia celor mici"

6 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia celor mici"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.