Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia copilului in primul an de viata

de Laura Voica 23 Mai 2014

Alimentatia copilului in primul an de viata

In momentul in care devenim parinti pentru prima oara, brusc realizam ca toata lumea din jurul nostru este experta in cresterea copiilor, mai putin noi. Primim tot felul de sfaturi de la ce scutece ar trebui sa folosim pana la alimentatia bebelusului. Poate una dintre cele mai importante componente in primii ani de viata care ii poate influenta ulterior sanatatea, este chiar alimentatia din primul an de viata. Sfatul meu este sa va documentati pe cat de mult posibil si sa ignorati sfaturile de genul: „Eu le-am pus copiilor sare in mancare de la inceput” sau „ eu i-am dat de toate inca de la 6 luni, chiar si sarmale”.

Mai jos va prezentam sfaturile specialistilor in nutritia copiilor pana la 1 an:
In primul an de viata al bebelusului tau, laptele este o caracteristica proeminenta.

Alimentatia de la 4-6 luni
Legume fara sare si compoturi fara zahar sunt introduse prima oara.
Incepeti cu legume gatite la abur si fructe simple, cum ar fi mere si pere. Facti piure si oferiti-le o lingura dupa alimentatia obisnuita cu lapte.

Introduce-ti cate un aliment pe rand
Fie ca este vorba despre fructe sau legume, introduceti doar cate unul pe rand.

Legume verzi
Incercati legumele enumerate mai jos, pe rand, nu toate o data, astfel copilul poate experimenta si aprecia gustul.

  • morcovi
  • spanac
  • dovlecel ( fara seminte si fara piele )
  • dovleac
  • mazare foarte fina si tanara

Evitati gusturile puternice, si aveti grija ca legumele de mai jos sunt bogate in fibre si exista riscul dezvoltarii unei alergii. Asdar evitati, deocamdata, aceste legume:
- varza
- napi
- cepe
- rosii
- telina
- anghinare
- ardeii dulci
- vinetele
- patrunjel

Folositi doar legume proaspete. Puteti folosi propriile legume de gradina sau de la cineva cunoscut daca stiti ca nu foloseste pesticide.

Compot de fructe fara zahar
Ati putea incerca sa intarziati cu o saptamana sau doua introducerea fructelor pana cand bebelusul se obisnuieste cu legumele deoarece daca le introduceti o data cu legumele, copilul ar putea prefera alimentele dulci si ar refuza legumele.

Compoturi din fructe simple sunt usor de preparat si ideale pentru a incepe. Incepeti cu mere si pere. Piureul de banane si avocado sunt, de asemenea, indicate pentru inceput. Introducerea unor fructe precum kiwi trebuie sa se faca dupa un an.

Carnea si porteinele de la circa 7 la 8 luni
Dupa ce i-ati stabilit dieta cu fructe si legume, puteti trece la adaugarea de proteine ​. Incercati sa le oferiti ceea ce gatiti, dar fara sare.
De exemplu:
  • Carne de pui,
  • Carne de curcan
  • Oua ( fierte bine ) doar galbenusul
Puteti sa adaugati in dieta si produse lactate precum iaurtul, branza proaspata si crema de branza. Alege produse fara zahar. Bineinteles, evitati mezelurile

De la 8 - 9 luni
Copilul tau ar trebui sa manance 3-4 mese pe zi, care ar trebui sa includa

- Alimente cu amidon cum ar fi paine, cartofi si orez ( 3 -4 portii pe zi )
-  Fructe si legume ( 3 -4 portii pe zi )
-  Proteine, cum un peste, oua, carne, legume uscate ( 2 portii pe zi )

In ceea ce priveste bauturile, se recomanda  un pahar de apa care a fost fiarta, dar daca va decideti sa-i dati suc, optati pentru suc 100% natural, si se diuleaza o parte de suc cu 10 parti de apa.

Alimente pe care le poate manca singur
Este important sa li se ofere alimente pe care sa le poata manca singuri de la aproximativ 7 luni. Astfel ii  incurajati sa mestece si sa se hraneasca singuri. Unii copii prefera sa se hraneasca singuri. Exemple de astfel de alimente:
  • Paine
  • Covrigel
  • Morcovi fierti si raciti
  • Mere decojite sau pere si banane.
Este important ca in cazul alimentelor dure, cum ar fi morcovul sau merele, dupa ce sunt gatite sa se taie in bucati mai mici astfel incat bebelusii sa nu se sufoce.

Laptele si consumul de alimente solide
Pe masura ce copilul tau mananca mai mult, ii va scadea in mod natural pofta de lapte. Acest lucru se intampla, de obicei, atunci cand copilul mananca o multime de alimente de mai multe ori pe zi.

Se recomanda sa alaptati in continuare sau sa le furnizati aproximativ 500 ml de lapte, formule pentru sugari, intr-o zi. In ceea ce priveste laptele de vaca, acesta poate fi folosit la gatit, dar nu ca o bautura.

Unele sfaturi cu privire la optiunile alimentare si sfaturi utile
  • Evitati consumul de alimente prajite.
  • Ofera doar gustari sanatoase.
  • Zaharul nu ar trebui sa fie introdus.
  • Apa este cea mai buna bautura.
  • Incearcati sa manancati toti o data, aceste este un exemplu bun.
  • Nu fortati copilul sa manance. Lasa-l si incercati din nou mai tarziu.
  • Dupa trei ani, uneori, se dezvolta " Neophobia ": frica de a descoperi noi alimente.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia copilului in primul an de viata"

1 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia copilului in primul an de viata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.