Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia corecta pe perioada sarcinii

de AlegeSanatos.ro 18 Iun 2012

Tags: femeie gravida alimentatie corecta sarcina alimentatie sanatoasa


Alimentatia corecta pe perioada sarcinii

Femeia gravida care este atenta la ceea ce mananca si care nu se lasa ghidata de poftele caracteristice sarcinii are sanse mult mai mari de a avea un copil sanatos.

                              
Alimentatia corecta este extrem de importanta in orice moment al vietii si cu atat mai mult in cazul femeilor insarcinate. Lucrurile merg si mai departe, fiind demonstrat faptul ca viitoarele mame care sunt grijulii in ceea ce priveste propria alimentatie vor avea copii sanatosi si protejati de o multitudine de boli specifice copilariei. Ideal ar fi ca orice femeie care vrea sa ramana insarcinata sa inceapa un program de detoxifiere si de organizare atenta a alimentatiei pentru ca momentul conceptiei sa vina pe un fond sanatos si intr-o perioada cand organismul are o greutate optima. Cu alte cuvinte o sarcina care survine la o femeie supraponderala va face si mai dificil procesul de scadere in greutate de dupa nastere.

In sarcina se mananca calitativ si nu cantitativ!

De fiecare data cand o femeie gravida mananca trebuie sa aiba in vedere ca mananca... pentru doi. A nu se intelege din acest lucru ca trebuie sa  manance cat mai mult ci doar ca trebuie acordata o atentie deosebita alegerii alimentelor astfel incat organismul fatului si al mamei sa beneficieze de cat mai multe vitamine si minerale. Pentru o mai buna inĊ£elegere a nevoilor calorice ale femeii insarcinate trebuie mentionat faptul ca aceasta are nevoie de doar 300 de calorii in plus pe zi. In cazul in care se depaseste acest necesar poate aparea un surplus ponderal si o sumedenie de repercusiuni asupra sanatatii gravidei si a fatului.

Pentru o sarcina sanatoasa respectati cat mai multe principii nutritive

De mare importanta in sarcina este consumul de proteine cu valoare biologica  ridicata fara insa a face excese in privinta grasimilor. Astfel, gravida poate consuma cu incredere carne de pui, curcan sau peste. Nu trebuie uitate nici proteinele de origine vegetala care pot fi gasite in alune, migdale, nuci si soia.

Necesarul de fier in perioada de sarcina creste cu pana la 50% lucru ce face ca de multe ori sa nu fie suficienta numai alimentatia. Asa se explica de ce multi medici prescriu suplimente de fier viitoarelor mamici. Studii recente au aratat faptul ca deficitul de fier si anemia la viitoarea mama se soldeaza cu o greutate mica a fatului la nastere si chiar cu deficit de fier la acesta. Sursele de fier din alimentatie sunt: carnea si toate legumele cu frunze verzi.

Un alt element important in alimentatia gravidei este calciul. In cazul in care organismul gravidei nu primeste destul calciu acesta va fi luat din oase lucru ce duce la demineralizarea osoasa si cresterea riscului de osteoporoza. Astfel, femeia gravida este bine sa consume zilnic produse lactate cu procent scazut de grasime.

Si nu in ultimul rand viitoarele mamici trebuie sa se fereasca de consumul exagerat de cafea, alcool si de fumatul activ sau pasiv datorita efectelor negative pe care acestea le au atat asupra organismului mamei cat si asupra fatului.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 




Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia corecta pe perioada sarcinii"

2 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia corecta pe perioada sarcinii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 19 Iun 2018

Ceaiul Assam contine substante nutritive care pot stimula sanatatea organismului in mai multe moduri. [detalii]

Care sunt cauzele poftei de dulce

Care sunt cauzele poftei de dulce

de Raluca Garbea 18 Iun 2018

Pofta de dulce este o senzatie foarte des intalnita, potrivit studiilor. In general, aceasta pofta este alimentata de o lipsa de glucide din organism, insa pot exista si alte cauze. [detalii]

Alimente bogate in vitamina B12

Alimente bogate in vitamina B12

de Raluca Garbea 15 Iun 2018

Pentru a te putea bucura de un corp sanatos, ai nevoie de vitamine si minerale. Simptomele deficientei vitaminei B12 includ: depresie, confuzie, memorie deficitara, probleme de echilibru, furnicaturi si amorteala la nivelul mainilor si picioarelor. [detalii]

Cat zahar contine ananasul

Cat zahar contine ananasul

de Raluca Garbea 14 Iun 2018

Fructele sunt benefice pentru mentinerea sanatatii celulelor din corp. Insa, daca consumi cantitati exagerate, s-ar putea ca organismul sa primeasca o cantitate mai mare de zahar decat are nevoie. De aceea, este firesc sa iti pui intrebarea cat de mult zahar contin fructele tale preferate, in cazul de fata: ananasul. [detalii]

Ce este cafeaua cu broccoli?

Ce este cafeaua cu broccoli?

de Raluca Garbea 11 Iun 2018

In ultima perioada, se vorbeste despre o noua modalitate de a-ti bea cafeaua de dimineata: cafeaua cu broccoli. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016