Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia corecta pe perioada sarcinii

de AlegeSanatos.ro 18 Iun 2012

Alimentatia corecta pe perioada sarcinii

Femeia gravida care este atenta la ceea ce mananca si care nu se lasa ghidata de poftele caracteristice sarcinii are sanse mult mai mari de a avea un copil sanatos.

                              
Alimentatia corecta este extrem de importanta in orice moment al vietii si cu atat mai mult in cazul femeilor insarcinate. Lucrurile merg si mai departe, fiind demonstrat faptul ca viitoarele mame care sunt grijulii in ceea ce priveste propria alimentatie vor avea copii sanatosi si protejati de o multitudine de boli specifice copilariei. Ideal ar fi ca orice femeie care vrea sa ramana insarcinata sa inceapa un program de detoxifiere si de organizare atenta a alimentatiei pentru ca momentul conceptiei sa vina pe un fond sanatos si intr-o perioada cand organismul are o greutate optima. Cu alte cuvinte o sarcina care survine la o femeie supraponderala va face si mai dificil procesul de scadere in greutate de dupa nastere.

In sarcina se mananca calitativ si nu cantitativ!

De fiecare data cand o femeie gravida mananca trebuie sa aiba in vedere ca mananca... pentru doi. A nu se intelege din acest lucru ca trebuie sa  manance cat mai mult ci doar ca trebuie acordata o atentie deosebita alegerii alimentelor astfel incat organismul fatului si al mamei sa beneficieze de cat mai multe vitamine si minerale. Pentru o mai buna inĊ£elegere a nevoilor calorice ale femeii insarcinate trebuie mentionat faptul ca aceasta are nevoie de doar 300 de calorii in plus pe zi. In cazul in care se depaseste acest necesar poate aparea un surplus ponderal si o sumedenie de repercusiuni asupra sanatatii gravidei si a fatului.

Pentru o sarcina sanatoasa respectati cat mai multe principii nutritive

De mare importanta in sarcina este consumul de proteine cu valoare biologica  ridicata fara insa a face excese in privinta grasimilor. Astfel, gravida poate consuma cu incredere carne de pui, curcan sau peste. Nu trebuie uitate nici proteinele de origine vegetala care pot fi gasite in alune, migdale, nuci si soia.

Necesarul de fier in perioada de sarcina creste cu pana la 50% lucru ce face ca de multe ori sa nu fie suficienta numai alimentatia. Asa se explica de ce multi medici prescriu suplimente de fier viitoarelor mamici. Studii recente au aratat faptul ca deficitul de fier si anemia la viitoarea mama se soldeaza cu o greutate mica a fatului la nastere si chiar cu deficit de fier la acesta. Sursele de fier din alimentatie sunt: carnea si toate legumele cu frunze verzi.

Un alt element important in alimentatia gravidei este calciul. In cazul in care organismul gravidei nu primeste destul calciu acesta va fi luat din oase lucru ce duce la demineralizarea osoasa si cresterea riscului de osteoporoza. Astfel, femeia gravida este bine sa consume zilnic produse lactate cu procent scazut de grasime.

Si nu in ultimul rand viitoarele mamici trebuie sa se fereasca de consumul exagerat de cafea, alcool si de fumatul activ sau pasiv datorita efectelor negative pe care acestea le au atat asupra organismului mamei cat si asupra fatului.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia corecta pe perioada sarcinii"

5 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia corecta pe perioada sarcinii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce contine salata de icre din comert. Sfatul specialistului

Ce contine salata de icre din comert. Sfatul specialistului

de Elena-Alina Constantinescu 27 Feb 2017

Prin campania "Sa invatam sa intelegem eticheta!", expertii Asociatiei Pro Consumatori (APC) isi propun sa-i invete pe consumatori sa inteleaga eticheta produselor astfel incat acestia sa faca achizitii in cunostinta de cauza. [detalii]

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.