Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia mamicilor care alapteaza

de Laura Voica 10 Apr 2014

Alimentatia mamicilor care alapteaza

Imediat dupa nastere, majoritatea mamicilor se gandesc cum sa topeasca toate kilogramele in plus. Dar exista ceva care este chiar mai important pentru corpul unei mamici dupa sosirea copilului: consumul de alimente pentru a avea energie si pentru a putea alapta. Daca alaptati, calitatea laptelui matern ramane in mare parte la fel, indiferent de ceea ce alegi sa mananci. Dar exista o totusi o problema:

atunci cand nu obtineti substantele nutritive necesare din dieta ta, corpul tau le va oferi din propriile rezerve. Asadar, asigura-te ca vei obtine toate elementele nutritive pentru tine si copil.

Incercati sa adaugati aceste alimente sanatoase in mod regulat in dieta ta.

Somon

Nu exista niciun aliment perfect. Dar somonul este destul de aproape atunci cand vine vorba de puterea nutritiva a unui aliment pentru mame. Somonul, ca si alti pesti grasi, este incarcat cu un tip de grasime numit DHA. DHA este important pentru dezvoltarea sistemului nervos al copilului. Laptele matern contine DHA, dar nivelurile acestuia sunt mai mari in laptele femeilor care primesc mai mult DHA din dieta lor.

DHA din somon iti poate ameliora starea de spirit. Studiile sugereaza ca poate juca un rol in prevenirea depresiei postnatala.

O precautie: cantitatea maxima de somon recomandata femeilor care alapteaza, femeilor gravide sau femeilor care incearca sa ramana insarcinate este echivalentul a doua portii principale de somon pe saptamana. Motivul este de a limita cantitatea de mercur la care este expus noul nascut. Nivelul de mercur din somon este totusi scazut. Alte specii de peste, cum ar fi pestele-spada sau macroul, au o cantitate mult mai mare de mercur si ar trebui sa fie evitati cu totul.

Produse lactate cu un continut scazut de grasime

Indiferent daca preferati iaurtul, laptele sau branza, produsele lactate sunt o parte importanta a alaptarii sanatoase. Laptele este bogat in vitamina D.  In plus fata de furnizarea de proteine ​​si vitamine B, produsele lactate reprezinta una dintre cele mai bune surse de calciu. Daca alaptati, laptele este bogat in calciu, care ajuta la dezvoltarea oaselor bebelusului, asa ca este important sa obtii suficient calciu pentru a-ti satisface propriile nevoi. Incercati sa includeti in dieta, cel putin trei cesti de lapte zilnic.

Carne de vita slaba

Creste nivelul energiei cu alimente bogate in fier, cum ar fi carnea de vita slaba. O lipsa de fier poate scadea nivelul de energie, ceea ce nu iti permiti atunci cand esti proaspata mamica.
Mamele care alapteaza trebuie sa includa in alimentatia lor proteine ​​suplimentare si vitamina B - 12. Carne de vita slaba este o sursa excelenta pentru ambele.

Leguminoasele

Fasolea bogata in fier, in special cea de culoare inchisa, cum ar fi fasole neagra, este un aliment minunat pentru mamicile care alapteaza, mai ales pentru cele care sunt vegetariene. Sunt o sursa de proteine de inalta calitate.

Coacaze

Mamele care alapteaza ar trebui sa-si asigure doua sau mai multe portii de fructe sau suc de fructe in fiecare zi. Afinele sunt o alegere excelenta. Aceste fructe de padure delicioase sunt umplute cu vitamine si minerale bune pentru tine si ei iti ofera o doza sanatoasa de carbohidrati pentru a va mentine nivelul de energie ridicat.

Orez brun

S-ar putea fiti tentate sa eliminati carbohidratii pentru a pierde kilogramele in plus. Nu va recomadam. Pierderea in greutate prea repede poate duce la o productie mai mica de lapte si va veti simti lipsita de energie. Nu omiteti carbohidratii din cerealele integrale sanatoase,, cum ar fi orezul brun pentru a mentine un nivel ridicat al energiei. Alimente cum ar fi orezul brun furnizeaza corpului caloriile de care ai nevoie pentru a face laptele de cea mai buna calitate pentru copilul tau.

Portocalele

Foarte hranitoare, portocalele sunt o mancare foarte buna pentru a stimula energia. Portocale si alte citrice sunt alimente excelente pentru femeile care alapteaza, deoarece mamele care alapteaza au nevoie de mai multa vitamina C decat femeile gravide. Nu ai timp pentru a sta jos pentru o gustare ? Bea un suc de portocale si vei obtine beneficiile vitaminei C. De asemena puteti opta pentru sucuri de portocale fortificate cu calciu pentru a obtine chiar mai mult de bautura.

Ouale

Ouale sunt o modalitate versatila pentru a satisface nevoile zilnice de proteine ​​. Opteaza pentru oua la micul dejun, arunca un ou fiert tare sau doua in salata de la pranz sau au o omleta si salata pentru cina.

Paine din grau integral

Acidul folic este crucial pentru dezvoltarea copilului in primele stadii ale sarcinii. Dar importanta sa nu se termina aici. Acidul folic este un nutrient important in laptele matern de care copilul tau are nevoie pentru o sanatate buna si este crucial sa incluzi o cantitate suficienta pentru propria bunastare. Painea si pastele din cereale integrale sunt imbogatite cu acid folic, si, de asemenea, va ofera o doza sanatoasa de fibre si fier.

Funze verzi

Legume cu frunze verzi cum ar fi spanacul, si broccoli sunt pline de vitamina A, care este benefica pentru tine si copilul tau. Beneficiile nu se opresc aici. Sunt o buna sursa de calciu si contin vitamina C si fier. Legume verzi sunt, de asemenea, pline de antioxidanti, benefici pentru sanatatea inimii si sunt sarace in calorii.

Apa

Mamele care alapteaza sunt mai expuse riscului de deshidratare. Pentru a mentine un nivel optim de energie si productie constanta de lapte, asigurati-va ca sunteti hidratata. In afara de apa, puteti opta pentru sucuri naturale si lapte. Dar sa fie atenti atunci cand vine vorba de bauturi cu cafeina, cum ar fi cafea sau ceaiul. Nu beti mai mult de 2-3 cani pe zi sau optati pentru cafea decofeinizata. Cafeina intra in laptele matern si copilul poate deveni irascibil si poate dormi prost.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia mamicilor care alapteaza"

3 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia mamicilor care alapteaza"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mar 2017

Medicul nutritionist Mihaela Bilic este de parere ca pentru o digestie optima avem nevoie de prebiotice. Se stie ca acestea ajuta la refacerea florei intestinale distruse de antibiotice, stimuleaza apararea naturala a organismului si, mai mult, au un efect protector contra cancerului de colon. Principalele surse de prebiotice sunt fructele si legumele crude, cerealele integrale. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.