Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia mamicilor care alapteaza

de Laura Voica 10 Apr 2014

Alimentatia mamicilor care alapteaza

Imediat dupa nastere, majoritatea mamicilor se gandesc cum sa topeasca toate kilogramele in plus. Dar exista ceva care este chiar mai important pentru corpul unei mamici dupa sosirea copilului: consumul de alimente pentru a avea energie si pentru a putea alapta. Daca alaptati, calitatea laptelui matern ramane in mare parte la fel, indiferent de ceea ce alegi sa mananci. Dar exista o totusi o problema:

atunci cand nu obtineti substantele nutritive necesare din dieta ta, corpul tau le va oferi din propriile rezerve. Asadar, asigura-te ca vei obtine toate elementele nutritive pentru tine si copil.

Incercati sa adaugati aceste alimente sanatoase in mod regulat in dieta ta.

Somon

Nu exista niciun aliment perfect. Dar somonul este destul de aproape atunci cand vine vorba de puterea nutritiva a unui aliment pentru mame. Somonul, ca si alti pesti grasi, este incarcat cu un tip de grasime numit DHA. DHA este important pentru dezvoltarea sistemului nervos al copilului. Laptele matern contine DHA, dar nivelurile acestuia sunt mai mari in laptele femeilor care primesc mai mult DHA din dieta lor.

DHA din somon iti poate ameliora starea de spirit. Studiile sugereaza ca poate juca un rol in prevenirea depresiei postnatala.

O precautie: cantitatea maxima de somon recomandata femeilor care alapteaza, femeilor gravide sau femeilor care incearca sa ramana insarcinate este echivalentul a doua portii principale de somon pe saptamana. Motivul este de a limita cantitatea de mercur la care este expus noul nascut. Nivelul de mercur din somon este totusi scazut. Alte specii de peste, cum ar fi pestele-spada sau macroul, au o cantitate mult mai mare de mercur si ar trebui sa fie evitati cu totul.

Produse lactate cu un continut scazut de grasime

Indiferent daca preferati iaurtul, laptele sau branza, produsele lactate sunt o parte importanta a alaptarii sanatoase. Laptele este bogat in vitamina D.  In plus fata de furnizarea de proteine ​​si vitamine B, produsele lactate reprezinta una dintre cele mai bune surse de calciu. Daca alaptati, laptele este bogat in calciu, care ajuta la dezvoltarea oaselor bebelusului, asa ca este important sa obtii suficient calciu pentru a-ti satisface propriile nevoi. Incercati sa includeti in dieta, cel putin trei cesti de lapte zilnic.

Carne de vita slaba

Creste nivelul energiei cu alimente bogate in fier, cum ar fi carnea de vita slaba. O lipsa de fier poate scadea nivelul de energie, ceea ce nu iti permiti atunci cand esti proaspata mamica.
Mamele care alapteaza trebuie sa includa in alimentatia lor proteine ​​suplimentare si vitamina B - 12. Carne de vita slaba este o sursa excelenta pentru ambele.

Leguminoasele

Fasolea bogata in fier, in special cea de culoare inchisa, cum ar fi fasole neagra, este un aliment minunat pentru mamicile care alapteaza, mai ales pentru cele care sunt vegetariene. Sunt o sursa de proteine de inalta calitate.

Coacaze

Mamele care alapteaza ar trebui sa-si asigure doua sau mai multe portii de fructe sau suc de fructe in fiecare zi. Afinele sunt o alegere excelenta. Aceste fructe de padure delicioase sunt umplute cu vitamine si minerale bune pentru tine si ei iti ofera o doza sanatoasa de carbohidrati pentru a va mentine nivelul de energie ridicat.

Orez brun

S-ar putea fiti tentate sa eliminati carbohidratii pentru a pierde kilogramele in plus. Nu va recomadam. Pierderea in greutate prea repede poate duce la o productie mai mica de lapte si va veti simti lipsita de energie. Nu omiteti carbohidratii din cerealele integrale sanatoase,, cum ar fi orezul brun pentru a mentine un nivel ridicat al energiei. Alimente cum ar fi orezul brun furnizeaza corpului caloriile de care ai nevoie pentru a face laptele de cea mai buna calitate pentru copilul tau.

Portocalele

Foarte hranitoare, portocalele sunt o mancare foarte buna pentru a stimula energia. Portocale si alte citrice sunt alimente excelente pentru femeile care alapteaza, deoarece mamele care alapteaza au nevoie de mai multa vitamina C decat femeile gravide. Nu ai timp pentru a sta jos pentru o gustare ? Bea un suc de portocale si vei obtine beneficiile vitaminei C. De asemena puteti opta pentru sucuri de portocale fortificate cu calciu pentru a obtine chiar mai mult de bautura.

Ouale

Ouale sunt o modalitate versatila pentru a satisface nevoile zilnice de proteine ​​. Opteaza pentru oua la micul dejun, arunca un ou fiert tare sau doua in salata de la pranz sau au o omleta si salata pentru cina.

Paine din grau integral

Acidul folic este crucial pentru dezvoltarea copilului in primele stadii ale sarcinii. Dar importanta sa nu se termina aici. Acidul folic este un nutrient important in laptele matern de care copilul tau are nevoie pentru o sanatate buna si este crucial sa incluzi o cantitate suficienta pentru propria bunastare. Painea si pastele din cereale integrale sunt imbogatite cu acid folic, si, de asemenea, va ofera o doza sanatoasa de fibre si fier.

Funze verzi

Legume cu frunze verzi cum ar fi spanacul, si broccoli sunt pline de vitamina A, care este benefica pentru tine si copilul tau. Beneficiile nu se opresc aici. Sunt o buna sursa de calciu si contin vitamina C si fier. Legume verzi sunt, de asemenea, pline de antioxidanti, benefici pentru sanatatea inimii si sunt sarace in calorii.

Apa

Mamele care alapteaza sunt mai expuse riscului de deshidratare. Pentru a mentine un nivel optim de energie si productie constanta de lapte, asigurati-va ca sunteti hidratata. In afara de apa, puteti opta pentru sucuri naturale si lapte. Dar sa fie atenti atunci cand vine vorba de bauturi cu cafeina, cum ar fi cafea sau ceaiul. Nu beti mai mult de 2-3 cani pe zi sau optati pentru cafea decofeinizata. Cafeina intra in laptele matern si copilul poate deveni irascibil si poate dormi prost.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia mamicilor care alapteaza"

6 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia mamicilor care alapteaza"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.