Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia pentru un sistem osos sanatos

de AlegeSanatos.ro 28 Ian 2013

Alimentatia pentru un sistem osos sanatos

Indiferent de varsta trebuie sa fim preocupati de sanatatea sistemului osos, cu atat mai mult cu cat cazurile de osteoporoza sunt din ce in ce mai frecvente.

                          
Indiferent de varsta trebuie sa fim preocupati de sanatatea sistemului osos, cu atat mai mult cu cat cazurile de osteoporoza sunt din ce in ce mai frecvente. Demineralizarea osoasa este o problema majora de sanatate care apare mai frecvent la femei si care, daca este neglijata din punct de vedere terapeutic, poate duce la complicatii severe. Persoanele care se confrunta cu aceasta boala au un risc mult mai mare de a face fracturi, datorita fragilitatii osoase, in contextul unor accidente nesemnificative. Cu alte cuvinte la cel mai mic impact, care la o persoana cu un sistem osos integru nu ar avea nici un efect, osul fragil se rupe iar procesul de vindecare si consolidare este anevoios si intarziat.

De cele mai multe ori este mult mai usor sa prevenim decat sa tratam. Acelasi lucru se poate spune si despre preventia demineralizarii osoase, solutiile legate de alimentatie si suplimente alimentare fiind la indemna oricui.

Calciul si Vitamina D- aliatii sistemului osos

Nutritionistii recomanda regulile de baza ale unei alimentatii sanatoase pentru a avea un sistem osos rezistent, printre care se numara : evitarea grasimilor, a dulciurilor si a mancarurilor de tip fast-food. O alimentatie hipercalorica in cele din urma duce la supraponderalitate si ulterior la obezitatea lucru care se va rasfrange in mod direct asupra oaselor si asupra articulatiilor. Pe langa acestea trebuie tinut cont de faptul ca pentru a avea oase sanatoase trebuie consumate cat mai multe alimente bogate in calciu si vitamina D.

Calciul este mineralul esential in ceea ce priveste metabolismul osos iar vitamina D este cea care se ocupa in principal de absorbtia acestuia. In momentul de fata specialistii recomanda ca dieta sa aduca organismului in jur de 1500 mg de calciu pe zi pentru ca sistemul osos sa fie protejat.

Sfaturi utile pentru a preveni demineralizarea osoasa

• Pentru ca organismul sa beneficieze de un aport suficient de calciu si de vitamina D trebuie sa consumati zilnic produse lactate degresate. Laptele contine o cantitate suficienta de calciu dar si de vitamina D, astfel incat acesta este un aliment excelent pentru a sustine sistemul osos. O cana de lapte contine aproximativ 300 mg de calciu. Persoanele care prezinta intoleranta la lactoza pot consuma iaurt sau anumite tipuri de branzeturi.

• Carnea de peste si fructele de mare sunt alimente extrem de gustoase si dietetice. Pe langa aceste beneficii trebuie adaugat faptul ca acestea contin o cantitate mare de vitamina D. O alimentatie care include carnea de peste de 3-4 ori pe saptamana ajuta la fixarea calciului in oase participand astfel in mod direct la mentinerea integritatii sistemului osos.

• Soia si laptele de soia nu trebuie sa va lipseasca din frigider. Produsele pe baza de soia indiferent de forma de prezentare contin estrogeni, acesti hormoni jucand un rol esential in protejarea oaselor si in intarzierea demineralizarii acestora.

• Legumele cu frunze verzi sunt si ele o sursa excelenta de calciu. De exemplu o portie de broccoli contine aproximativ 200 g de calciu. Un alt motiv pentru care legumele verzi sunt recomandate de catre nutritionisti este acela legat de continutul ridicat al acestora in vitamina K si in potasiu acestea participand la blocarea pierderilor osoase de calciu.

• Si nu in ultimul rand luati suplimente de calciu si vitamina D in special pe timpul iernii (in aceasta perioada probabilitatea unui deficit de vitamina D fiind mai mare).



Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

4 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

Jarcau Fanel @ 28 Aug 2013
"Buna ziua,acest articol este foarte educativ,continuati.Chao"

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.