Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia pentru un sistem osos sanatos

de AlegeSanatos.ro 28 Ian 2013

Alimentatia pentru un sistem osos sanatos

Indiferent de varsta trebuie sa fim preocupati de sanatatea sistemului osos, cu atat mai mult cu cat cazurile de osteoporoza sunt din ce in ce mai frecvente.

                          
Indiferent de varsta trebuie sa fim preocupati de sanatatea sistemului osos, cu atat mai mult cu cat cazurile de osteoporoza sunt din ce in ce mai frecvente. Demineralizarea osoasa este o problema majora de sanatate care apare mai frecvent la femei si care, daca este neglijata din punct de vedere terapeutic, poate duce la complicatii severe. Persoanele care se confrunta cu aceasta boala au un risc mult mai mare de a face fracturi, datorita fragilitatii osoase, in contextul unor accidente nesemnificative. Cu alte cuvinte la cel mai mic impact, care la o persoana cu un sistem osos integru nu ar avea nici un efect, osul fragil se rupe iar procesul de vindecare si consolidare este anevoios si intarziat.

De cele mai multe ori este mult mai usor sa prevenim decat sa tratam. Acelasi lucru se poate spune si despre preventia demineralizarii osoase, solutiile legate de alimentatie si suplimente alimentare fiind la indemna oricui.

Calciul si Vitamina D- aliatii sistemului osos

Nutritionistii recomanda regulile de baza ale unei alimentatii sanatoase pentru a avea un sistem osos rezistent, printre care se numara : evitarea grasimilor, a dulciurilor si a mancarurilor de tip fast-food. O alimentatie hipercalorica in cele din urma duce la supraponderalitate si ulterior la obezitatea lucru care se va rasfrange in mod direct asupra oaselor si asupra articulatiilor. Pe langa acestea trebuie tinut cont de faptul ca pentru a avea oase sanatoase trebuie consumate cat mai multe alimente bogate in calciu si vitamina D.

Calciul este mineralul esential in ceea ce priveste metabolismul osos iar vitamina D este cea care se ocupa in principal de absorbtia acestuia. In momentul de fata specialistii recomanda ca dieta sa aduca organismului in jur de 1500 mg de calciu pe zi pentru ca sistemul osos sa fie protejat.

Sfaturi utile pentru a preveni demineralizarea osoasa

• Pentru ca organismul sa beneficieze de un aport suficient de calciu si de vitamina D trebuie sa consumati zilnic produse lactate degresate. Laptele contine o cantitate suficienta de calciu dar si de vitamina D, astfel incat acesta este un aliment excelent pentru a sustine sistemul osos. O cana de lapte contine aproximativ 300 mg de calciu. Persoanele care prezinta intoleranta la lactoza pot consuma iaurt sau anumite tipuri de branzeturi.

• Carnea de peste si fructele de mare sunt alimente extrem de gustoase si dietetice. Pe langa aceste beneficii trebuie adaugat faptul ca acestea contin o cantitate mare de vitamina D. O alimentatie care include carnea de peste de 3-4 ori pe saptamana ajuta la fixarea calciului in oase participand astfel in mod direct la mentinerea integritatii sistemului osos.

• Soia si laptele de soia nu trebuie sa va lipseasca din frigider. Produsele pe baza de soia indiferent de forma de prezentare contin estrogeni, acesti hormoni jucand un rol esential in protejarea oaselor si in intarzierea demineralizarii acestora.

• Legumele cu frunze verzi sunt si ele o sursa excelenta de calciu. De exemplu o portie de broccoli contine aproximativ 200 g de calciu. Un alt motiv pentru care legumele verzi sunt recomandate de catre nutritionisti este acela legat de continutul ridicat al acestora in vitamina K si in potasiu acestea participand la blocarea pierderilor osoase de calciu.

• Si nu in ultimul rand luati suplimente de calciu si vitamina D in special pe timpul iernii (in aceasta perioada probabilitatea unui deficit de vitamina D fiind mai mare).



Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

4 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

Jarcau Fanel @ 28 Aug 2013
"Buna ziua,acest articol este foarte educativ,continuati.Chao"

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.