Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia pentru un sistem osos sanatos

de AlegeSanatos.ro 28 Ian 2013


Alimentatia pentru un sistem osos sanatos

Indiferent de varsta trebuie sa fim preocupati de sanatatea sistemului osos, cu atat mai mult cu cat cazurile de osteoporoza sunt din ce in ce mai frecvente. Demineralizarea osoasa este o problema majora de sanatate care apare mai frecvent la femei si care, daca este neglijata din punct de vedere terapeutic, poate duce la complicatii severe. Persoanele care se confrunta cu aceasta boala au un risc mult mai mare de a face fracturi, datorita fragilitatii osoase, in contextul unor accidente nesemnificative. Cu alte cuvinte la cel mai mic impact, care la o persoana cu un sistem osos integru nu ar avea nici un efect, osul fragil se rupe iar procesul de vindecare si consolidare este anevoios si intarziat. De cele mai multe ori este mult mai usor sa prevenim decat sa tratam. Acelasi lucru se poate spune si despre preventia demineralizarii osoase, solutiile legate de alimentatie si suplimente alimentare fiind la indemna oricui. Calciul si Vitamina D- aliatii sistemului osos Nutritionistii recomanda regulile de baza ale unei alimentatii sanatoase pentru a avea un sistem osos rezistent, printre care se numara : evitarea grasimilor, a dulciurilor si a mancarurilor de tip fast-food. O alimentatie hipercalorica in cele din urma  duce la supraponderalitate si ulterior la obezitatea lucru care se va rasfrange in mod direct asupra oaselor si asupra articulatiilor. Pe langa acestea trebuie tinut cont de faptul ca pentru a avea oase sanatoase trebuie consumate cat mai multe alimente bogate in calciu si vitamina D. Calciul este mineralul esential in ceea ce priveste metabolismul osos iar vitamina D este cea care se ocupa in principal de absorbtia acestuia. In momentul de fata specialistii recomanda ca dieta sa aduca organismului in jur de 1500 mg de calciu pe zi pentru ca sistemul osos sa fie protejat. Sfaturi utile pentru a preveni demineralizarea osoasa •Pentru ca organismul sa beneficieze de un aport suficient de calciu si de vitamina D trebuie sa consumati zilnic produse lactate degresate. Laptele contine o cantitate suficienta de calciu dar si de vitamina D, astfel incat acesta este un aliment excelent pentru a sustine sistemul osos. O cana de lapte contine aproximativ 300 mg de calciu. Persoanele care prezinta intoleranta la lactoza pot consuma iaurt sau anumite tipuri de branzeturi. •Carnea de peste si fructele de mare sunt alimente extrem de gustoase si dietetice. Pe langa aceste beneficii trebuie adaugat faptul ca acestea contin o cantitate mare de vitamina D. O alimentatie care include carnea de peste de 3-4 ori pe saptamana ajuta la fixarea calciului in oase participand astfel in mod direct la mentinerea integritatii sistemului osos. •Soia si laptele de soia nu trebuie sa va lipseasca din frigider. Produsele pe baza de soia indiferent de forma de prezentare contin estrogeni, acesti hormoni jucand un rol esential in protejarea oaselor si in intarzierea demineralizarii acestora. •Legumele cu frunze verzi sunt si ele o sursa excelenta de calciu. De exemplu o portei de broccoli contine aproximativ 200 g de calciu. Un alt motiv pentru care legumele verzi sunt recomandate de catre nutritionisti este acela legat de continutul ridicat al acestora in vitamina K si in potasiu acestea participand la blocarea pierderilor osoase de calciu. •Si nu in ultimul rand luati suplimente de calciu si vitamina D in special pe timpul iernii (in aceasta perioada probabilitatea unui deficit de vitamina D fiind mai mare).




Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

6 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia pentru un sistem osos sanatos"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole