Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente de iarna pentru o piele sanatoasa

de Laura Voica 14 Feb 2014

Tags: dovleac licopen beta-caroten vitamina A spanac brocolli


Alimente de iarna pentru o piele sanatoasa

Tineti ridurile la distanta cu aceste alimente care sunt pline de substante nutritive pentru a mentine pielea sanatoasa, neteda, supla si fara riduri. Iata care sunt cele mai bune alimente impotriva ridurilor pe care le puteti consuma iarna aceasta:

 1. Grapefruit

Alege-ti grapefuit-ul roz pentru ca nuanta sa este data de licopen, un carotenoid care poate ajuta la mentinerea unei pieli netede. Intr-un studiu publicat in 2008 in Jurnalul European de Farmaceutica si Biofarmacie, cercetatorii au descoperit ca din cele 20 de persoane studiate, cei care au avut concentratii mai mari de licopen aveau pielea mai fina. Puteti obtine, de asemenea, licopenul din rosii, morcovi, pepene verde, guava si ardei rosu.

 2. Cafea

O ceasca de cafea pe zi poate reduce riscul de a dezvolta cancer de piele. Intr-un studiu efectuat pe mai mult de 93.000 de femei, publicat in Jurnalul European de Prevenire a Cancerului, cei care beau o ceasca de cafea cu cafeina pe zi au un risc mai redus de a dezvolta cancer de piele cu aproximativ 10%. Si cu cat au baut mai mult (aproximativ 6 cesti pe zi) cu atat s-a inregistrat un risc mai mic. Cafeaua decofeinizata nu pare sa ofere aceeasi protectie.

 3. Bame

Bamele sunt bogate in isoflavone - si isoflavonele sunt antioxidnti care actioneaa ca o bariera impotriva radicalilor liberi nocivi cauzati de expunerea la soare. Isoflavonele pot ajuta, de asemenea, la pastrarea colagenului in piele, care incepe sa scada cand ajungem la 20 de ani.

 4. Tofu

Tofu poate ajuta la pastrarea colagenului in piele, deoarece este bogat in isoflavone. Intr-un studiu publicat in Jurnalul Colegiului American de Nutritie, soarecii hraniti izoflavone si expusi la radiatii ultraviolete au avut mai putine riduri si au avut o piele mai fina decat soarecii care au fost expuse la lumina UV, dar nu au primit izoflavone. Cercetatorii cred ca isoflavonele ajuta la prevenirea pierderii colagenului.

 5. Galbenus de ou

Galbenusul de ou contine carotenoidul luteina, care, ca si licopenul protejeaza pielea de razele UV. Luteina, de asemenea, ajuta la mentinerea sanatatii ochiilor sanatosi. Ultimele studii leaga luteina cu risc redus pentru degenerescenta maculara legata de varsta, principala cauza de orbire la persoanele de peste 50 de ani.

 6. Ceai

Cercetare sugereaza ca cafeina din ceai ar putea ajuta la protejarea pielii impotriva cancerului de piele. Cafeina ucide practic celulele precanceroase ale pielii si deteriorate de ultraviolete prin blocarea unei proteine ​​de care au nevoie pentru a se raspandi, explica Paul Nghiem,medic primar, profesor de dermatologie la Universitatea din Washington. Intr -un studiu in care soarecii au fost expusi la razele ultraviolete nocive B cauzatoare de arsurile solare cafeina a inhibat formarea de tumori ale pielii.

7. Morcovi

Morcovii contin carotenoidele beta -caroten si licopen, ambele pot proteja pielea impotriva razelor UV. Intr- un studiu, participantii care au fost expusi la lumina UV, s-au inrosit cu aproape 50 % mai putin dupa ce au baut aproximativ 1 2/3 cesti de suc ​​de morcovi sau au mancat 2 1/2 linguri de pasta de tomate zilnic, in plus, fata de dieta lor normala, pentru 10 pana la 12 saptamani.

8. Ton

 Ton si alti pesti bogati in omega-3 ar putea ajuta la mentinerea pielii tinere si previn cancerul de piele. S-a demonstrat ca EPA ( acid eicosapentaenoic ), prezent grasimile omega 3 din pestele gras pastreaza colagenul, o proteina fibroasa care pastreaza pielea ferma. Si EPA, in combinatie cu alti acizi grasi omega - 3 din peste, cum ar fi, DHA ( acid docosahexaenoic ), ajuta la prevenirea cancerului de piele prin reducerea compusilor inflamatorii care pot ajuta la cresterea tumorii, spune Homer S. Negru, profesor emerit la departamentul de dermatologie la Colegiul de Medicina Baylor din Houston. Consumati doua portii de peste gras in fiecare saptamana : nu numai ca omega-3 sunt buni pentru pielea ta, dar acestia sunt benfici si pentru inima ta.

9. Broccoli

Mananca mai multe alimente bogate in vitamina C, cum ar fi broccoli, care poate ajuta la indepartarea ridurilor legate de varsta, sugereaza o cercetare din 2007 in Jurnalul American de Nutritie Clinica. Vitamina C paote avea efecte de netezire a pielii datorita capacitatii sale de a curata radicalii liberi produsi de razele ultraviolete si, de asemenea, rolul sau in sinteza de colagen.

10. Spanac

Spanacul are luteina, un carotenoid care protejeaza pielea de razele UV. Atunci cand cumparati spanac, alegeti-l pe cel care a stat in lumina : noi cercetare, publicate in Jurnalul Agricol si de chimie alimentara, arata ca spanacul stocate continuu sub lumina de mai putin de trei zile, are niveluri mai ridicate de vitamina C si niveluri conservate de vitaminele K, E, acid folic si luteina si zeaxantina carotenoide.

11. Dovleac

Ca licopenul, beta-carotenul, compusul care face dovleacul portocaliu, protejeaza pielea de razele UV. Beta-carotenul este, de asemenea, transformat in vitamina A in organism, care ajuta la mentinerea sanatatii ochilor, oaselor si sistemului imunitar.




Spune-ne opinia ta despre
"Alimente de iarna pentru o piele sanatoasa"

3 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente de iarna pentru o piele sanatoasa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 inlocuitori pentru laptele de soia

5 inlocuitori pentru laptele de soia

de Raluca Garbea 25 Mai 2018

Laptele de soia este adesea folosit de cei care sufera de intoleranta la lactoza, de cei care doresc sa urmeze un regim alimentar fara lapte sau de persoanele vegane. Dar, daca vrei sa inlocuiesti laptele de soia? [detalii]

Ce alimente contin vitamina A?

Ce alimente contin vitamina A?

de Raluca Garbea 24 Mai 2018

Consumul de alimente bogate in vitamina A reprezinta o modalitate excelenta de a intari sanatatea generala si de a proteja organismul de bolile cronice. [detalii]

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

de Raluca Garbea 22 Mai 2018

"Cu cat ne hranim mai mult si mai bine, cu atat ne daramam viata mai repede", spunea Hipocrate. Un regim sanatos asigura o hrana completa pentru mentinerea energiei organismului, in timp ce alimentatia dezechilibrata constituie principala cauza a bolilor grave care apar in prezent. [detalii]

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

de Raluca Garbea 21 Mai 2018

Turmericul reprezinta unul dintre condimentele scumpe si extrem de populare in lumea intreaga datorita aromei discret piperate si usor amaruie, care confera un gust unic mancarurilor, insa cu ce il putem inlocui? [detalii]

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

de Raluca Garbea 16 Mai 2018

Meniul vegetarian cuprinde numeroase retete delicioase si, in acelasi timp, sanatoase care nu trebuie ratate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016