Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati

de Laura Voica 27 Feb 2014

Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati

Peste, fructe de padure sau cafeina? Zilnic citim noutati, studii cu privire la alimente si suplimente alimentare si se pare ca pot face orice, de la o o putere de concentrare mai mare pana la o memorie mai buna. Dar chiar au toate aceste proprietati?


Nimeni nu poate nega ca pe masura ce imbatranim, si corpul nostru imbatraneste o data cu noi. Vestea buna este ca va puteti imbunatati sansele de a mentine un creier sanatos daca adaugati alimente si bauturi " inteligente " in dieta.

Cofeina va poate face mai alerti

Nu exista nici un glont magic pentru a stimula IQ-ul sau te face mai inteligent - dar anumite substante, cum ar fi cofeina, te pot energiza si va ajuta sa va concentrati. Cafeina se gaseste in cafea, ciocolata, bauturi energizante  si unele medicamente  si va ofera un imbold de trezire, desi efectele sunt pe termen scurt. O doza prea mare de cafeina va poate crea o stare de nevorzitate si disconfort.

Zaharul poate imbunatati vigilenta

Zaharul este sursa de combustibil preferata de creierul tau - nu zaharul de masa, dar glucoza,pe care corpul tau o proceseaza din zaharul si carbohidratii pe care ii mananci. De aceea, un pahar cu o bautura dulce va poate oferi un impuls pe termen scurt pentru memorie, gandire  si capacitatea mentala.

Micul dejun, masa creierului tau

Tentat sa sari peste micul dejun ? Studiile au descoperit ca a manca micul dejun poate imbunatati memoria si atentia pe termen scurt. Studentii care se mananca tind sa functioneze mai bine decat cei care nu mananca. Alimentele considerate adevarat  combustibil pentru creier includ cerealele integrale bogate in fibre, produse lactate si fructe. Insa nu manca prea mult, deoarece cercetatorii au constatat, ca un mic dejun bogat in calorii pare sa impiedice puterea de concentrare.

Pestele este intr-adevar un aliment benefic pentru creier

O sursa bogata de proteine ‚Äč‚Äčlegata de crearea unui impuls pentru creierul tau este pestele - bogat in acizi grasi, omega - 3. Aceste grasimi sanatoase au o putere uimitoare asupra creierului: O dieta cu un nivel mai ridicat de omega 3, a fost legata de riscuri mai mici de aparitie a dementei, a acidentului vascular si un declin mental mai lent. In plus, aceste grasimi pot juca un rol vital in imbunatatirea memoriei, mai ales pe masura ce imbatranim. Pentru creier si sanatatea inimii, mananca doua portii de peste pe saptamana.

Asigura-ti o doza zilnica de nuci si ciocolata

Nucile si semintele sunt surse bune de antioxidant, vitamina E, care este legat de un declin cognitiv mai lent pe masura inaintarii in varsta. Ciocolata neagra are, de asemenea, alte proprietati antioxidante puternice, si contine stimulente naturale, cum ar fi cafeina, care poate spori puterea de concentrare.

Bucurati-va de pana la o 28 de grame pe zi de nuci si ciocolata neagra pentru a obtine toate beneficiile de care aveti nevoie fara excesul de calorii grasimi sau zahar.

Avocado si cereale integrale

Fiecare organ din corp depinde de fluxul de sange, mai ales inima si creierul. O dieta bogata in cereale integrale si fructe, cum ar fi avocado poate reduce riscul de boli de inima si colesterol rau mai mic. Acest lucru reduce riscul de acumularea placilor de aterom si imbunatateste fluxul sanguin catre creier.
Cereale integrale, cum ar fi floricele de porumb si graul integral, contribuie, de asemenea, la o alimentatie bogata in fibre si vitamina E. Desi avocado contine grasimi, acestea sunt grasimi bune, mononesaturate, care va ajuta la un flux sanguin sanatos.

Afinele sunt foarte nutritive
Cercetarile la animale arata ca afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele provocate de radicalii liberi si pot reduce efectele afectiunilor legate de varsta, cum ar fi boala Alzheimer sau dementa. De asemenea, studiile arata ca dietele bogate in afine au imbunatatit atat procesul de invatare cat si functa musculare la sobolani.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati"

7 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati"

George-Anton @ 28 Feb 2014
"Cam superficial articolul: - mentiunea "bauturi energizante" se face la capitolul "otrava" nu la alimente pentru creier. - pestele si omega3. trebuie mentionat si modul in care pestele trebuie preperat.Atentie: in urma congelarii omega 3(grasimile mono si polinesaturate) se distruge in proportie de 95%. La fel prajirea sau coacerea la temperaturi mai mari de 100grade. Pestele oceanic trebuie sa provina din anumite zone (de obicei sunt mentionate pe ambalaj), altfel e pericol de mercur(Hg), raurile mari sunt poluate deci pestele este in general infestat de substantele toxice deversate in amonte. Pestele de crescatorie (acvacultura) e dezastru. Doua variant sunt mai sigure: pestele de rauri de munte curate nepoluate si pestele oceanic proaspat pescuit din zone controlate. In rest...otrava!"

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 2.5 din 5 (4 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.