Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati

de Laura Voica 27 Feb 2014

Tags: afine avocado memorie concentrare cereale integrale nuci ciocolata zahar


Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati

Peste, fructe de padure sau cafeina? Zilnic citim noutati, studii cu privire la alimente si suplimente alimentare si se pare ca pot face orice, de la o o putere de concentrare mai mare pana la o memorie mai buna. Dar chiar au toate aceste proprietati?


Nimeni nu poate nega ca pe masura ce imbatranim, si corpul nostru imbatraneste o data cu noi. Vestea buna este ca va puteti imbunatati sansele de a mentine un creier sanatos daca adaugati alimente si bauturi " inteligente " in dieta.

Cofeina va poate face mai alerti

Nu exista nici un glont magic pentru a stimula IQ-ul sau te face mai inteligent - dar anumite substante, cum ar fi cofeina, te pot energiza si va ajuta sa va concentrati. Cafeina se gaseste in cafea, ciocolata, bauturi energizante  si unele medicamente  si va ofera un imbold de trezire, desi efectele sunt pe termen scurt. O doza prea mare de cafeina va poate crea o stare de nevorzitate si disconfort.

Zaharul poate imbunatati vigilenta

Zaharul este sursa de combustibil preferata de creierul tau - nu zaharul de masa, dar glucoza,pe care corpul tau o proceseaza din zaharul si carbohidratii pe care ii mananci. De aceea, un pahar cu o bautura dulce va poate oferi un impuls pe termen scurt pentru memorie, gandire  si capacitatea mentala.

Micul dejun, masa creierului tau

Tentat sa sari peste micul dejun ? Studiile au descoperit ca a manca micul dejun poate imbunatati memoria si atentia pe termen scurt. Studentii care se mananca tind sa functioneze mai bine decat cei care nu mananca. Alimentele considerate adevarat  combustibil pentru creier includ cerealele integrale bogate in fibre, produse lactate si fructe. Insa nu manca prea mult, deoarece cercetatorii au constatat, ca un mic dejun bogat in calorii pare sa impiedice puterea de concentrare.

Pestele este intr-adevar un aliment benefic pentru creier

O sursa bogata de proteine ​​legata de crearea unui impuls pentru creierul tau este pestele - bogat in acizi grasi, omega - 3. Aceste grasimi sanatoase au o putere uimitoare asupra creierului: O dieta cu un nivel mai ridicat de omega 3, a fost legata de riscuri mai mici de aparitie a dementei, a acidentului vascular si un declin mental mai lent. In plus, aceste grasimi pot juca un rol vital in imbunatatirea memoriei, mai ales pe masura ce imbatranim. Pentru creier si sanatatea inimii, mananca doua portii de peste pe saptamana.

Asigura-ti o doza zilnica de nuci si ciocolata

Nucile si semintele sunt surse bune de antioxidant, vitamina E, care este legat de un declin cognitiv mai lent pe masura inaintarii in varsta. Ciocolata neagra are, de asemenea, alte proprietati antioxidante puternice, si contine stimulente naturale, cum ar fi cafeina, care poate spori puterea de concentrare.

Bucurati-va de pana la o 28 de grame pe zi de nuci si ciocolata neagra pentru a obtine toate beneficiile de care aveti nevoie fara excesul de calorii grasimi sau zahar.

Avocado si cereale integrale

Fiecare organ din corp depinde de fluxul de sange, mai ales inima si creierul. O dieta bogata in cereale integrale si fructe, cum ar fi avocado poate reduce riscul de boli de inima si colesterol rau mai mic. Acest lucru reduce riscul de acumularea placilor de aterom si imbunatateste fluxul sanguin catre creier.
Cereale integrale, cum ar fi floricele de porumb si graul integral, contribuie, de asemenea, la o alimentatie bogata in fibre si vitamina E. Desi avocado contine grasimi, acestea sunt grasimi bune, mononesaturate, care va ajuta la un flux sanguin sanatos.

Afinele sunt foarte nutritive
Cercetarile la animale arata ca afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele provocate de radicalii liberi si pot reduce efectele afectiunilor legate de varsta, cum ar fi boala Alzheimer sau dementa. De asemenea, studiile arata ca dietele bogate in afine au imbunatatit atat procesul de invatare cat si functa musculare la sobolani.




Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati"

5 + 10 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati"

George-Anton @ 28 Feb 2014
"Cam superficial articolul: - mentiunea "bauturi energizante" se face la capitolul "otrava" nu la alimente pentru creier. - pestele si omega3. trebuie mentionat si modul in care pestele trebuie preperat.Atentie: in urma congelarii omega 3(grasimile mono si polinesaturate) se distruge in proportie de 95%. La fel prajirea sau coacerea la temperaturi mai mari de 100grade. Pestele oceanic trebuie sa provina din anumite zone (de obicei sunt mentionate pe ambalaj), altfel e pericol de mercur(Hg), raurile mari sunt poluate deci pestele este in general infestat de substantele toxice deversate in amonte. Pestele de crescatorie (acvacultura) e dezastru. Doua variant sunt mai sigure: pestele de rauri de munte curate nepoluate si pestele oceanic proaspat pescuit din zone controlate. In rest...otrava!"

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pentru creier care va ajuta sa va concentrati"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Mierea de Manuka - de ce este atat de diferita fata de mierea clasică?

Mierea de Manuka - de ce este atat de diferita fata de mierea clasică?

de AlegeSanatos.ro 15 Nov 2019

Mierea este considerata din antichitate un aliment benefic si un medicament natural puternic. In ultimii ani, mierea de Manuka a castigat popularitate pentru numeroasele proprietati nutritive si puterea terapeutica, devenind un subiect fierbinte in randul iubitorilor de miere si ridicand, totodata, numeroase intrebari. [detalii]

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2019

Toamna inseamna culori bogate si arome abundente. Iata care sunt alimentele pe care sa le al in vedere in dieta ta pentru a profita de beneficiile nutritive specifice toamnei. [detalii]

Rolul magneziului in organism

Rolul magneziului in organism

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2019

In corpul uman sunt in jur de 25 grame de magneziu, dintre care peste jumatate se afla in oase, pe cand restul se concentreaza in muschi, tesuturi moi sau in sange. Toate celulele contin magneziu si necesita aceasta substanta pentru a functiona corect. Specialistii de la biod.ro ofera mai multe explicatii cu privire la rolul magneziului in organism si sugestii pentru alimente bogate in aceasta substanta. [detalii]

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016