Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentele procesate, un dezastru pentru sanatatea noastra

de AlegeSanatos.ro 05 Nov 2013

Alimentele procesate, un dezastru pentru sanatatea noastra

Este greu sa rezisti tentatiei de a bea un suc carbogazos sau chipsuri seara in timp ce te uiti la un film, mai ales daca consumul acestui tip de alimente procesate a adevenit o normalitate in dieta ta. Odata ce intelegeti mai mult despre modul in care aceste si alte alimente procesate va afecteaza mintea, corpul, si chiar sufletul, va fi mult mai usor sa alegeti produse mai sanatoase care va imbunatatesc viata. Va prezentam noua motive pentru care ar trebui sa renuntati la alimentele procesate pentru totdeauna:

Alimentele procesate creeaza dependenta. Corpul tau proceseaza foarte diferite alimentele integrale fata de alimentele rafinate,prelucrate, si puternic modificate, alimente pe care noi le numim "junk food".
 Alimentele procesate au tendinta de a suprastimula productia de dopamina, de asemenea, cunoscuta sub numele de neurotransmitator al "placerii", care te face sa le astepti cu nerabdare in mod constant. Corpul nu e capabil sa reziste tentatiei si consuma in continuu, in exces, alimente de tip „junk” si astfel ajungem la probleme de sanatate si obezitate.

Alimentele procesate contin de multe ori fosfati care distrug organele si oasele. Multe alimente procesate contin aditivi fosfati care imbunatatesc gustul, textura, si durata de viata. Dar acesti aditivi provoaca probleme de sanatate, cum ar fi imbatranirea rapida, deteriorarea rinichilor si slabesc oasele, potrivit Institutului Rodale. Astfel, produsele alimentare care contin acesti aditivi ar trebuie sa devina tot mai putin atractive. Va invitam in alegesanatos.ro sa cautati cuvantul „fosfat” si veti fi surprinsi cate produse pe care le consumam zilnic contin acesti aditivi.

Alimentele proaspete sunt de fapt mai ieftine decat alimentele procesate. Persoanele cu dependenta de junk food de multe ori sustin ca alimentele proaspete, sanatoase, sunt prea scumpe. Dar, in conformitate cu numeroase studii si evaluari, alimente integrale sunt de fapt mai ieftine decat echivalentul lor procesat. Potrivit Rodale, o portie de chili con carne organic realizat 100% cu ingrediente proaspete si carne de vita care a fost hranita cu iarba, este cu aproximativ 50 de centi mai ieftina decat o conserva de carne plina de chimicale numai buna de bagat in cuptorul cu microunde.

Alimentele procesate provoca inflamatii cronice. Una dintre principalele cauze ale bolilor cronice in ziua de astazi este inflamatia. Si studiile continua sa arate ca zaharurile rafinate, faina procesata, uleiuri vegetale, precum si multe alte ingrediente prezente in produsele alimentare prelucrate sunt in mare parte responsabile pentru aceasta epidemie inflamatorie.

Deci, data viitoare corpul tau tanjeste dupa bomboane sau o cutie de biscuiti cu branza, ia in considerare faptul ca boalile de inima, dementa, problemle  neurologice, insuficienta respiratorie, si cancerul au fost toate legate de inflamatia cronica cauzata de consumul de alimente procesate.

Alimentele procesate ingreuneaza digestia. Pentru ca alimentele procesate au fost deposedate de fibre naturale, enzime, vitamine si alti nutrienti, acestea au tendinta de a face ravagii asupra tractului digestiv. Consumul cronic de astfel de alimente poate distruge balanta ecosistemului intern, afecteaza bacteriile benefice si expune corpul nostru la infectii. Asadar atunci cand sunteti tentati sa mancati jeleuri sau o bucata de tort despre care nu stiti ce ingrediente au fost folosite, ganditi-va ca va otraviti organismul.

Alimentele procesate iti pot distruge mintea.
Daca aveti dificultati de concentrare si de gandire in mod recurent, sunt sanse ca dieta sa fie de vina. Un studiu recent realizat de Universitatea Oxford da crezare acestei posibilitati, dupa ce s-a constatat un consum ridicat de junk food ii poate face pe oameni sa devina furios si iritabil. Pe de alta parte,  alimentele integrale, pline de nutrienti si pot sustine nivelul de energie si te pot ajuta sa te simti mai calm si mai relaxat.

Alimentele procesate sunt pline de OMG-uri (organisme modificate genetic). Componentele de baza ale alimentelor procesate pe piata de astazi sunt derivate din laboratoare, nu de natura. Organismele modificate genetic (OMG-uri), care au fost legate de infertilitate, tulburari gastro-intestinale, si cancer, se gasesc din plin  in alimentele procesate. Consumul in exces de aceste otravuri promoveaza cresterea in greutate, cresterea aciditatii sangelui, si poate chiar modifica permanent compozitia si functia florei intestinale.

Alimentele procesate sunt incarcate cu pesticide.
Pentru a creste in mod eficient OMG utilizate in alimente prelucrate, fermierii trebuie sa se aplice Roundup (glifosat) si alte pesticide si erbicide, dintre care multe ajung in produsul final. Potrivit datelor furnizate de Rodale, in cerealele pentru micul dejun au fost gasite pana la 70 de tipuri diferite de pesticide, inclusiv produse chimice de fumigatie si alte reziduuri.

Alimentele procesate nu sunt de fapt alimente. Una dintre modalitatile in care se poate evalua valoarea nutritiva a alimentelor este de a vedea cum raspund la aceasta: animalele, insectele, bacteriile, ciupercile. Alimentele reale vor putrezi sau se vor mucegai, de exemplu, in timp ce produsele alimentare false, prelucrate isi pastreaza forma si aspectul. Alimentele procesate sunt, in esenta sintetice iar  industria producatoare admite ca toate aceste modificari sunt necesare pentru a face alimentele mai gustoase si mai aratoase.

Tu ce alimente alegi?


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentele procesate, un dezastru pentru sanatatea noastra"

4 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentele procesate, un dezastru pentru sanatatea noastra"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mar 2017

Medicul nutritionist Mihaela Bilic este de parere ca pentru o digestie optima avem nevoie de prebiotice. Se stie ca acestea ajuta la refacerea florei intestinale distruse de antibiotice, stimuleaza apararea naturala a organismului si, mai mult, au un efect protector contra cancerului de colon. Principalele surse de prebiotice sunt fructele si legumele crude, cerealele integrale. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.