Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Aminoacizii - scurt ghid

de AlegeSanatos.ro 07 Ian 2013

Aminoacizii - scurt ghid

Aminoacizii sunt substante organice care formeaza proteinele, acestea facand parte din compozitia muschiului alaturi de glicogen, glucoza, saruri si apa.

                                       
Aminoacizii sunt substante organice care formeaza proteinele, acestea facand parte din compozitia muschiului alaturi de glicogen, glucoza, saruri si apa. Prin urmare, introducerea aminoacizilor in organism formeaza proteine care intra in compozitia muschilor.
Suplimentele care contin aminoacizi, sunt extrem de promovate sustinanadu-se ca acestea cresc masa musculara in timpul efectuarii exercitiilor cu greutati si previn catabolismul (distrugerea) proteinelor in timpul exercitiilor  de anduranta.

Exista produse in care  exista doar cate un aminoacid individual si produse in care se gasesc aminoacizi in diferite combinatii. Arginina si ornitina sunt cel mai frecvent promovati ca fiind „ steroizi naturali”, iar arginina si lisina sunt recunoscute pentru promovarea pierderii in greutate prin tesutul adipos. In orice caz, studiile efectuate pe suplimentele de proteine si aminoacizi  au demonstrat  efecte benefice in cresterea de forta si masa musculara.

Pentru cresterea masei musculare este benefica administrarea aminoacizilor inainte cu jumatate de ora de inceperea antrenamentului la sala de forta (arginina, glutamina, creatina) si cu jumatate de ora dupa antrenament.

Administarea de creatina a impus de-a lungul timpului o serie de controverse, in unele tari fiind chiar interzisa in sportul de performanta. Fiind  alcatuita din 3 aminoacizi (glicina, arginina, metionina) are rol in cresterea fortei si masei musculare, se presupune ca aceasta formula de trei aminoacizi care alcatuiesc creatina este extrem de benefica in acest scop, mai mult decat aminoacizi administrati singuri sau care se gasesc in alte formule.

Este produsa de ficat, rinichi si pancreas si se gaseste in carne si peste insa in cantitati mici si este stocata in muschii scheletici sub forma libera sau legata de o molecula de fosfat, molecula care serveste muschiului ca imediata sursa de energie pentru contractia musculara. Teoretic, suplimentarea cu creatina  ar trebui sa fie benefica pentru sistemul de energie al muschiului : adenozin trifosfat- fosfocreatina. Studiile efectuate au aratat ca suplimentarea cu creatina duce la cresterea concentratiei musculare de fosfocreatina,  la cresterea puterii anaerobe, a fortei musculare si scaderea tesutului adipos si ajuta la recuperarea rapida dupa exercitii de mare intensitate. Nu s-au facut insa studii pe persoane sub 18 ani.

Formula de adminstrare este: 20g/zi (4 lingurite), timp de o saptamana (perioada de incarcare musculara) dupa care, timp de 5 saptamani cate 5 g/zi (o lingurita).

Riscurile suplimentarii cu aminoacizi:

Cei care fac sport, fie la sala fie sub orice alta forma si care pentru a creste in masa msuculara pe langa suplimentarea cu aminoacizi mai au si o dieta bogata in proteine  pot sa aiba anumite probleme in ceea ce priveste sanatatea lor.  Dieta exagerat proteica asociata cu suplimentele  bogate in aminoacizi sau proteine pot afecta rinichiul , insa dupa adiministrare indelungata si exagerata. Alte efecte adverse ale adimistrarii de aminoacizi sunt reprezentate de crampe intestinale, diaree, cresteri ale acidului uric urinar. S-a demonstrat ca doza de aminoacizi trebuie sa varieze intre 350 mg si 400 mg pe zi, pentru a avea efectele scontate si a evita aparitia de efecte adverse nedorite.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Aminoacizii - scurt ghid"

6 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Aminoacizii - scurt ghid"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea-soarelui

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea-soarelui

de Elena-Alina Constantinescu 08 Dec 2016

Prin intermediul campaniei "Sa invatam sa intelegem eticheta!", Asociatia Pro Consumatori (APC) isi doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor cu privire la existenta pe piata a unor uleiuri alimentare de origine vegetala, care datorita continutului scazut de grasimi saturate nu sunt destinate a fi folosite pentru pregatirea unor alimente prin prajire. [detalii]

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.