Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Aminoacizii - scurt ghid

de AlegeSanatos.ro 07 Ian 2013

Tags: proteine suplimente sala sport suplimente sportivi glicina arginina metionina ficat rinichi pancreas


Aminoacizii - scurt ghid

Aminoacizii sunt substante organice care formeaza proteinele, acestea facand parte din compozitia muschiului alaturi de glicogen, glucoza, saruri si apa.

                                       
Aminoacizii sunt substante organice care formeaza proteinele, acestea facand parte din compozitia muschiului alaturi de glicogen, glucoza, saruri si apa. Prin urmare, introducerea aminoacizilor in organism formeaza proteine care intra in compozitia muschilor.
Suplimentele care contin aminoacizi, sunt extrem de promovate sustinanadu-se ca acestea cresc masa musculara in timpul efectuarii exercitiilor cu greutati si previn catabolismul (distrugerea) proteinelor in timpul exercitiilor  de anduranta.

Exista produse in care  exista doar cate un aminoacid individual si produse in care se gasesc aminoacizi in diferite combinatii. Arginina si ornitina sunt cel mai frecvent promovati ca fiind „ steroizi naturali”, iar arginina si lisina sunt recunoscute pentru promovarea pierderii in greutate prin tesutul adipos. In orice caz, studiile efectuate pe suplimentele de proteine si aminoacizi  au demonstrat  efecte benefice in cresterea de forta si masa musculara.

Pentru cresterea masei musculare este benefica administrarea aminoacizilor inainte cu jumatate de ora de inceperea antrenamentului la sala de forta (arginina, glutamina, creatina) si cu jumatate de ora dupa antrenament.

Administarea de creatina a impus de-a lungul timpului o serie de controverse, in unele tari fiind chiar interzisa in sportul de performanta. Fiind  alcatuita din 3 aminoacizi (glicina, arginina, metionina) are rol in cresterea fortei si masei musculare, se presupune ca aceasta formula de trei aminoacizi care alcatuiesc creatina este extrem de benefica in acest scop, mai mult decat aminoacizi administrati singuri sau care se gasesc in alte formule.

Este produsa de ficat, rinichi si pancreas si se gaseste in carne si peste insa in cantitati mici si este stocata in muschii scheletici sub forma libera sau legata de o molecula de fosfat, molecula care serveste muschiului ca imediata sursa de energie pentru contractia musculara. Teoretic, suplimentarea cu creatina  ar trebui sa fie benefica pentru sistemul de energie al muschiului : adenozin trifosfat- fosfocreatina. Studiile efectuate au aratat ca suplimentarea cu creatina duce la cresterea concentratiei musculare de fosfocreatina,  la cresterea puterii anaerobe, a fortei musculare si scaderea tesutului adipos si ajuta la recuperarea rapida dupa exercitii de mare intensitate. Nu s-au facut insa studii pe persoane sub 18 ani.

Formula de adminstrare este: 20g/zi (4 lingurite), timp de o saptamana (perioada de incarcare musculara) dupa care, timp de 5 saptamani cate 5 g/zi (o lingurita).

Riscurile suplimentarii cu aminoacizi:

Cei care fac sport, fie la sala fie sub orice alta forma si care pentru a creste in masa msuculara pe langa suplimentarea cu aminoacizi mai au si o dieta bogata in proteine  pot sa aiba anumite probleme in ceea ce priveste sanatatea lor.  Dieta exagerat proteica asociata cu suplimentele  bogate in aminoacizi sau proteine pot afecta rinichiul , insa dupa adiministrare indelungata si exagerata. Alte efecte adverse ale adimistrarii de aminoacizi sunt reprezentate de crampe intestinale, diaree, cresteri ale acidului uric urinar. S-a demonstrat ca doza de aminoacizi trebuie sa varieze intre 350 mg si 400 mg pe zi, pentru a avea efectele scontate si a evita aparitia de efecte adverse nedorite.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Aminoacizii - scurt ghid"

9 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Aminoacizii - scurt ghid"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 inlocuitori pentru laptele de soia

5 inlocuitori pentru laptele de soia

de Raluca Garbea 25 Mai 2018

Laptele de soia este adesea folosit de cei care sufera de intoleranta la lactoza, de cei care doresc sa urmeze un regim alimentar fara lapte sau de persoanele vegane. Dar, daca vrei sa inlocuiesti laptele de soia? [detalii]

Ce alimente contin vitamina A?

Ce alimente contin vitamina A?

de Raluca Garbea 24 Mai 2018

Consumul de alimente bogate in vitamina A reprezinta o modalitate excelenta de a intari sanatatea generala si de a proteja organismul de bolile cronice. [detalii]

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

de Raluca Garbea 22 Mai 2018

"Cu cat ne hranim mai mult si mai bine, cu atat ne daramam viata mai repede", spunea Hipocrate. Un regim sanatos asigura o hrana completa pentru mentinerea energiei organismului, in timp ce alimentatia dezechilibrata constituie principala cauza a bolilor grave care apar in prezent. [detalii]

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

de Raluca Garbea 21 Mai 2018

Turmericul reprezinta unul dintre condimentele scumpe si extrem de populare in lumea intreaga datorita aromei discret piperate si usor amaruie, care confera un gust unic mancarurilor, insa cu ce il putem inlocui? [detalii]

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

de Raluca Garbea 16 Mai 2018

Meniul vegetarian cuprinde numeroase retete delicioase si, in acelasi timp, sanatoase care nu trebuie ratate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016