Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Avantajele unei diete alcaline

de AlegeSanatos.ro 23 Iul 2012

Avantajele unei diete alcaline

Placerea de a manca este uneori atat de mare incat putini sunt cei care stiu sa se opreasca la timp si sa fie suficient de cumpatati astfel incat sa isi aleaga alimentele, nu neaparat dupa cat sunt de gustoase, ci dupa cat sunt de bune pentru organism.

Educatia alimentara incepe din copilarie iar obiceiurile nesanatoase odata capatate sunt extrem de greu de remediat.

Regimul alcalin este o varianta alimentara din ce in ce mai des recomandata de catre nutritionisti datorita beneficiilor pe care acesta le are asupra tracului gastro-intestinal si implicit asupra starii generale de sanatate. In ceea ce priveste dieta alcalina, lucrurile sunt cat se poate de simple, aceasta fiind reprezentata in principiu de fructe si legume. Teoria legata de proprietatile acide sau alcaline ale unui aliment sunt legate de faptul ca acestea, dupa ce sunt consumate, lasa in organism un reziduu care la randul lui este acid sau alcalin. Este cunoscut faptul ca persoanele care au o dieta predominant acida au mai multe probleme de sanatate decat cei care adopta o alimentatie majoritar alcalina.

Alimente acide versus alimente alcaline

Alimentele alcaline sunt in general cele din grupa vegetalelor. Dintre acestea cele care au cea mai mare capacitate de alcalinizare sunt: usturoiul, spanacul, broccoli, asparagus, varza alba, salata, ceapa, castravetii, conopida, semintele de in, de floarea soarelui, de dovleac, nucile, alunele, lintea, soia, citricele, avocado si pepenele verde. La polul opus se afla alimentele acide printre care se numara carnea, mezelurile, grasimile de origine animala si produsele lactate. Chiar daca v-ati fi asteptat ca laptele sa intre in categoria alimentelor alcaline trebuie sa stiti ca acestea odata ajunse in stomac cresc secretia de acid gastric.

De ce este bine sa urmati o dieta alcalina?

Persoanele ale caror obiceiuri alimentare se bazeaza in principal pe carne si produse din carne (proteine de origine animala) pot prezenta o scadere a Ph-ului urinar, lucru ce semnifica o crestere a sansei de a face infectii urinare repetate sau chiar pietre la rinichi. Pe de alta parte, o alimentatie compusa in proportie de 80% din legume si fructe ajuta la cresterea Ph-ului urinar, acest lucru fiind practic un factor protector impotriva afectiunilor renale.

Studii recente au demonstrat legatura clara intre alimentatia alcalina si scaderea incidentei bolilor legate de pierderile osoase sau musculare, a diabetului zaharat tip II, a obezitatii, a bolilor cardiovasculare si nu in ultimul rand efectul benefic pe care il are o astfel de dieta asupra sistemului imunitar.

De asemenea, cei care consuma mai putine grasimi de origine animala in favoarea legumelor si fructelor au astfel parte de o ″doza″ zilnica de vitamine, minerale si substante antioxidante cu rol de a contracara efectele nocive ale radicalilor liberi si astfel sa scada sansele de aparitie a cancerelor atat de tract gastro-intestinal cat si pe cel de san, prostata sau vezica urinara.


Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Avantajele unei diete alcaline"

4 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Avantajele unei diete alcaline"

Pop Ilie @ 11 Sep 2014
"Sunt de acord cu prevederile din articol, dar imi este greu sa-mi modific felul de a manca. Voi cauta isa sa-l schimb partial."

Spune-ne opinia ta despre
"Avantajele unei diete alcaline"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.