Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Beneficiile germenilor de grau in dieta

de Delia Moraru 20 Ian 2014

Beneficiile germenilor de grau in dieta

Germenii de grau ofera elemente nutritive necesare dezvoltarii noastre. Pentru a cunoaste proprietatile germenilor de grau, am intocmit o lista cu cele mai importante beneficii pentru organismul nostru.


Este bogat in nutrienti

Doar doua linguri de germeni de grau contin 4 g de proteine, 9 g de carbohidrati si 1,5 g grasimi saturate. Putem obtine necesarul zilnic de fibre de la 115 g de germeni de grau.

De asemenea, germenii de grau contin vitamine B, acizi grasi sanatosi, fier, calciu, zinc si magneziu. Sunt si una dintre cele mai importante surse de acid folic, care este benefic pentru femeile insarcinate sau care isi doresc copii.
Are un index glicemic scazut, fiind un aliment potrivit pentru diabetici.
 
Reduce nivelul de colesterol

Fitosterolii din germeni de grau sunt compusi steroizi care ajuta la scaderea nivelului de colesterol general, dar  si a LDL, cunoscut sub numele de colesterol rau.

Intr-un studiu realizat de Institutul National in Sanate si Cercetare Medicala din Marsilia, Franta, participantii care au consumat un sfert de cana de germeni de grau cruzi in fiecare zi, timp de 14 saptamani, au aratat o reducere de 15,4% a LDL.
 
Lupta impotriva cancerului si a artritei
 
Un studiu publicat de Jurnalul de Cancer Britanic arata ca germenii de grau fermentati scad raspandirea cancerului de colon, reduc  recidivarea lui si cresc sansele la supravietuire.  De asemenea, anumite experimente clinice in Reumatologie arata o scadere a rigiditatii articulatiilor la pacientii care au consumat grau fermentat timp de 6-12 luni.
 
Cum consumam germenii de grau

Asa cum am spus, germenii de grau sunt foarte bogati in nutrienti, asa ca ar fi bine daca evitam gatitul lor.  Putem sa ii adaugam in iaurt,  in cereale sau in shake-urile de proteine.

Putem inlocui o parte din faina folosita la gatit cu germeni de grau, de exemplu pentru clatite sau in loc de pesmet pentru prajit. 

Pentru a-si pastra prospetimea, pastrati germenii de grau intr-un recipient etans in frigider.
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Beneficiile germenilor de grau in dieta"

10 + 6 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Beneficiile germenilor de grau in dieta"

romelia serseniuc @ 22 Ian 2014
"va rog, vreau sa pot citi articolele fara sa fiu obligata sa ma abonez. la deschiderea oricarui articol apare fereastra de abonare la "alege sanatos", dar nu e nicaieri X-ul de inchidere a acestei ferestre. multumesc anticipat r.serseniuc"

Spune-ne opinia ta despre
"Beneficiile germenilor de grau in dieta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.