Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Beneficiile nutritionale ale fructului kaki

de Laura Voica 29 Ian 2013

Tags: kaki vitamina A fructe tranzit intestinal carbohidrati fibre


Beneficiile nutritionale ale fructului kaki

Din ce in ce mai multe supermarketuri aduc fructe exotice printre care se numara si fructul kaki sau Persimmon (fructul zeilor). Acest fruct delicios este importat in special din Israel, China, Brazilia si Japonia putand fi consumat ca atare, uscat, pregatit la cuptor sau sub forma de gem. Gustul inconfundabil si textura acestuia seamana atat cu piersica cat si cu pepenele galben, fiind un fruct care se culege toamna si care creste intr-un copac inalt de aproximativ 10 metri.

Din ce in ce mai multe supermarketuri aduc fructe exotice printre care se numara si fructul kaki sau Persimmon (fructul zeilor). Acest fruct delicios este importat in special din Israel, China, Brazilia si Japonia putand fi consumat ca atare, uscat, pregatit la cuptor sau sub forma de gem.

Gustul inconfundabil si textura acestuia seamana atat cu piersica cat si cu pepenele galben, fiind un fruct care se culege toamna si care creste intr-un copac inalt de aproximativ 10 metri. Trebuie sa incercati fructul kaki atat pentru gustul deosebit cat si datorita faptului ca acesta contine foarte multe substante nutritive benefice pentru organism.

Fructul Kaki stimuleaza imunitatea organismului

Fructul oriental Persimmon este o sursa excelenta de substante cu proprietati antioxidante motiv pentru care se recomanda consumul acestuia pentru a intari sistemele de aparare ale organismului. Fructul kaki contine o cantitate importanta de vitamina A. Daca se consuma 100g din acest fruct aveti parte de o treime din doza zilnica recomandata de vitamina A.

De asemenea trebuie adaugat faptul ca proprietatile antioxidante ale acestui fruct oriental vin si din continutul important de vitaminele C si E (alte doua vitamine cu rol antioxidant). Insa pentru a beneficia cat mai mult de vitaminele acestui fruct se recomanda consumarea acestuia cu tot cu coaja.

Una dintre cele mai temute afectiune ale zilelor noastre este cancerul, aparitia acestuia fiind legata de scaderea capacitatii de functionare a sistemului imunitar. Este demonstrat faptul ca persoanele care consuma zilnic fructul kaki sunt protejate impotriva acestei maladii mortale. O alta substanta implicata in stimularea directa a celulelor implicate in apararea organismului este licopenul. Fructul kaki contine si acest antioxidant cu rol antitumoral fiind astfel considerat un aliment care protejeaza impotriva cancerului de prostata, de plaman, de stomac si de intestin gros.

Diuretic si energizant intr-un singur fruct

Fructul kaki contine in cantitate mare potasiu, mineral responsabil de eliminarea excesului de apa din organism. Pe de alta parte, acest fruct fiind sarac in sodiu dar cu un nivel inalt al continutului de potasiu, se poate afirma ca acesta poseda proprietati diuretice fiind de un real folos in cazul celor care se lupta cu valori crescute ale tensiunii arteriale. In ceea ce priveste valoarea calorica trebuie mentionat faptul ca fructul kaki contine la 100 g aproximativ 70 de calorii iar dintre acestea marea majoritate sunt constituite din zaharuri complexe care contribuie la nivelul de energie furnizat organismului.

Cu alte cuvinte decat sa faceti exces de cafea sau bauturi energizante mai bine mancati un fruct kaki. De asemenea acest fruct este excelent pentru sportivi deoarece le procura o cantitate suficienta de zaharuri pentru a putea face fata efortului fizic.

Fructul kaki-sursa importanta de fibre

Fibrele sunt o categorie de carbohidrati ce provin din alimentele de origine vegetala si care ajuta in principal la stimularea digestiei, reglarea tranzitului intestinal si la prevenirea cancerului de colon. Fructul kaki este si o sursa excelenta de fibre in special daca este consumat cu tot cu coaja. Tot datorita continutului ridicat in fibre solubile acest fruct este implicat in mod direct in scaderea nivelului de grasimi din sange si implicit in reglarea colesterolului sanguin. Cu cat acest nivel se mentine in limitele normale cu atat sansele de aparitie a afectiunilor cardiace sunt mai mici.


Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Beneficiile nutritionale ale fructului kaki"

3 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Beneficiile nutritionale ale fructului kaki"

Cristi Pieleanu @ 20 Oct 2015
"Este printre putinele fructe ce au si daruiesc 100 sanatate si placerea de a se consuma zi de zi fara sa te saturi. Traiasca natura."

Spune-ne opinia ta despre
"Beneficiile nutritionale ale fructului kaki"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

de Viorica Ghinea 25 Iul 2017

Cu siguranta stii deja ca alimentele de tip junk food ar trebui consumate cu moderatie, insa exista unele de care nutritionistii spun ca nu ar trebui sa faca deloc parte din meniul nostru zilnic. Iata care sunt si de ce trebuie sa te feresti de acestea de acum incolo! [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole