Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cat de nociva este maioneza din comert

de Elena-Alina Constantinescu 28 Apr 2016

Cat de nociva este maioneza din comert

Asociatia Pro Consumatori (APC) a achizitionat din marile structuri comerciale (hipermarketuri/supermarketuri) 17 tipuri de maioneza, in vederea realizarii unui studiu prin care sa atraga atentia in ceea ce priveste continutul acestor produse si potentialele efecte asupra sanatatii consumatorilor.

In cele 17 tipuri de maioneze s-au identificat 11 aditivi alimentari: acid citric, benzoat de sodiu, sorbat de potasiu, acesulfam de potasiu, guma de xantan, guma de guar, arome, butilhidroxitoluen (BHT), butilhidroxianisol (BHA), aroma de mustar si acid lactic.

Arome – termenul se refera la produsele care nu sunt destinate consumului sub aceasta forma si care sunt adaugate produselor alimentare pentru a le da sau modifica mirosul si/sau gustul.

E202 – sorbat de potasiu, conservant. Este un aditiv ce irita pielea, ochii si mucoasele. Poate fi genotoxic si mutagen pentru celulele sangelui uman.

E211 – benzoat de sodiu este un conservant cu actiune antibacteriana si antifungica in mediul acid. Asupra acestuia planeaza suspiciuni cu privire la generarea unor alergii.

E320 – butilhidroxianisol (BHA), aditiv alimentar folosit ca antioxidant. Poate provoca alergii si stari de somnolenta. Poate induce sindromul de hiperactivitate (ADHD), este carcinogen si cu efecte estrogenice.

E321 – butilhidroxitoluen (BHT), aditiv alimentar folosit ca antioxidant. Poate provoca alergii si stari de somnolenta. Poate induce sindromul de hiperactivitate (ADHD), este carcinogen si cu efecte estrogenice.

E330 – acidul citric, agent de reglare a aciditatii. Cel mai bine documentat efect al acidului citric este distrugerea smaltului dentar, acesta favorizand aparitia cariilor dentare. Acidul citric nu este recomandat in alimentatia copiilor.  Nu trebuie consumate alimente ce contin acid citric de catre cei care au afectiuni cardiovasculare sau renale, afectiuni ale aparatului digestiv si diaree.

E385 – EDTA, aditiv folosit pentru mentinerea culorii. Studiile arata ca acest aditiv alimentar poate induce modificari metabolice, dezechilibre privind mineralele, inhiba enzimele, genereaza tulburari gastrointestinale si crampe musculare, poate da reactii alergice. Este interzisa folosirea acestuia in alimentele destinate copiilor.

E412 – guma de guar este un agent de ingrosare. Poate provoca alergii.

E415 – guma de xantan este produsa prin fermentarea glucozei, sucrozei sau lactozei de bacteria Xanthomonas campestris. Poate provoca balonare, flatulenta, diaree, crampe abdominale si scaderea glicemiei.

E950 – acesulfam de potasiu este un indulcitor sintetic care are o putere de indulcire de 200 de ori mai mare decat zaharul, lipsit de calorii si asupra caruia exista suspiciuni privind declansarea unor afectiuni identice cu ale aspartamului.

"Maioneza traditionala are foarte putine ingrediente in comun cu maioneza industriala care este un amestec din apa, ulei de rapita, amidon, acid citric, conservanti, EDTA si arome. Avand in vedere compozitia acestui tip de produs nu recomandam folosirea lui in alimentatia destinata copiilor, femeilor gravide si a persoanelor cu probleme grave de sanatate." conf. univ. dr. Costel Stanciu, Presedinte APC.

Sursa: apc-romania.ro
Foto: www.ledger-dispatch.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cat de nociva este maioneza din comert"

5 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cat de nociva este maioneza din comert"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.