Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce alimente ar trebui sa consumam toamna aceasta

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2013

Tags: kiwi rodii cartofi dulci dovleac conopida nap suedez pere pastarnac


Ce alimente ar trebui sa consumam toamna aceasta

Vremea s-a racit, insa alegerile tale in materie de alimente sanatoase sunt fierbinti! Va prezentam super alimente de toamna pe care le puteti gasi fie in propria gradina fie in piete agro-alimentare sau in magazine alimentare. Sunt scuza perfecta pentru a te apuca de gatit in noptile racoroase de toamna.


Mere
Dulci sau acre, merele sunt delicioase consumate crude sau preparate. Asigurati-va doar ca ca le mancati cu tot cu coaja pentru ca aceasta contine flavonoide sanatoase.
 Merele sunt benefice pentru sanatate deoarece contin:

• antioxidanti
• 4 grame de fibre pe portie

Sezonul de recoltare: August-Noiembrie

Varza de Bruxelles

Preparata corect, aceasta leguma are un gust divin. Varza de Bruxelles are un gust fin, oarecum amar, asa ca o poti combina cu sosuri picante sau cimbru, sau chiar cu otet balsamic.
Varza de Bruxelles benefica pentru sanatate deoarece contine:

• 1/2 cana contine mai mult de DRI dvs. de vitamina K
• sursa foarte buna de acid folic
• sursa buna de fier

Sezonul de recoltare: Septembrie-martie

Pastarnac

Desi aceste legume pot semana cu morcovi, ele au o culoare mai deschisa si o aroma mai dulce aproape de nuca. Foloseste-le pentru preparatele cu orez si cartofi sau fa-le piure  in supe si sosuri.
Partarnacul este benefic pentru sanatate deoarece sunt:

• bogate in potasiu
• sursa buna de fibre

Sezonul de recoltare: Octombrie-aprilie

Pere

Gustul dulce si suculent face ca acest fruct sa fie placut de foarte multa lume. Gatitul acestora poate dezvalui intr-adevar aroma lor fabuloasa, asa ca incearca sa el coci sau sa le fierbi.

 Perele sunt benefice pentru sanatate deoarece sunt buna sursa de vitamina C si cupru si 4 grame de fibre per portie.

Sezonul de recoltare: August-februarie


Nap suedez

O incrucisare intre nap si varza, napii suedezi sunt un fel de mancare populara suedeza. Pentru a utiliza aroma lor de pamant, adaugati-i la musaca, sau ii puteti face piure impreuna cu morcovii si ii puteti adauga intr-o supa sau langa o friptura cu ghimbir, miere, sau lamaie.
Napii suedezi sunt o sursa buna de fibre si buna sursa de vitamina C

Sezonul de recoltare: Octombrie-aprilie

Conopida

Gust  dulce, usor de nuca, conopida este perfecta pentru garnituri de iarna. Este minunata aburita, dar poate fi, de asemenea, facuta un piure perfect.
 Conopida contine compusi care pot ajuta la prevenirea cancerului si fitonutrienti poate reduce nivelul de colesterol "" sursa excelenta de vitamina C

Sezonul de recoltare: Septembrie-iunie

Dovleac

Poti face un piure foarte gustos din dovleac. Gustul dulce si textura moale il fac ideal pentru placinte, prajituri, si chiar budinca! Este benefic pentru sanatate deoarce este bogat in potasiu, contine mai mult de 20% din DZR de fibre si nu in ultimul rand este o sursa buna de vitamine B

Sezonul de recoltare: Octombrie-februarie

Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt mult mai nutritivi decat omologii lor cartofii albi, incercati sa-i prajiti deoarece i-si vor pastra mai multe vitamine decat daca i-ati fierbe. Reprezinta o sursa excelenta de vitamina A, sunt o  sursa buna de fier si de asemenea au muliple beneficiile anti-inflamatorii

Sezonul de recoltare: Septembrie-Decembrie

Rodii

Acest fruct putin acru a ajuns celebru pentru proprietatile sale antioxidante. Sucul ofera o baza picanta pentru preparate marinate, iar semintele pot fi aruncat in salate pentru a o aroma deosebita. Un studiu la UCLA a aratat ca sucul de rodie are un nivel mai mare de antioxidanti decat vinul rosu. Este de asemenea o  sursa buna de vitamina C si acid folic

Sezonul de recoltare: august-decembrie

Kiwi

Utilizeaza acest fruct dulce pentru a adauga o aroma exotica retetelor  tale. E minunat daca il vei amesteca cu capsuni, pepene galben, sau portocale si poate fi combinat cu ananas.  
Contine mai multa vitamina C decat o portocala si constituie o sursa buna de potasiu si cupru

Sezonul de recoltare: Septembrie-martie




Spune-ne opinia ta despre
"Ce alimente ar trebui sa consumam toamna aceasta"

8 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce alimente ar trebui sa consumam toamna aceasta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole