Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce alimente pot provoca migrene

de Elena-Alina Constantinescu 29 Mar 2016

Ce alimente pot provoca migrene

Nutritionistii spun ca exista o stransa legatura intre aparitia migrenelor si alimentele pe care le consumam. Se pare ca exista anumite alimente care sunt responsabile de durerile puternice de cap, insotite de slabiciune corporala. Aceasta stare de disconfort ne impiedica sa ne desfasuram activitatile zilnice.

Ciocolata

Unul dintre cele mai cunoscute alimente care provoaca cefalee si pe care il consumam frecvent este ciocolata. Aceasta are in compozitia sa cofeina si feniletilamina, care contracta vasele de sange, ducand la aparitia durerilor de cap.

De asemenea, medicii spun ca bauturile care contin cofeina (cafea, ceai negru, ceai verde, bauturi energizante) cauzeaza insomnie, anxietate si migrene.

Vinul rosu

Vinul rosu contine sulfiti si taninuri care sunt responsabili de aparitia durerilor de cap. Alcoolul accelereaza circulatia sangelui spre creier, prin urmare migrenele pot fi puternice.

Branza cu mucegai

Branza cu mucegai, gorgonzola, brie, cheddar, elvetiana, parmezanul contin cantitati mari de tiramina, o substanta care determina dilatatia si contractia vaselor de sange, intensificand durerile de cap.

Carne procesata

Mezelurile (salamul, parizerul, cremwurstii, carnatii etc.) au in compozitie nitrati, nitriti si aditivi alimentari care sunt factori declansatori pentru durerile de cap. Asa ca elimina-le din alimentatie si alege produse sanatoase.

Sucuri

Migrenele mai pot fi cauzate si de indulcitori artificiali precum aspartamul. Acesta se regaseste mai ales in produsele dietetice.

Pentru reducerea intensitatii durerii dar si pentru functionarea corecta a organismului este recomandat sa consumi iaurt, oua, broccoli, spanac, peste gras, seminte de in, ciuperci, varza.

Foto: neurodevelopmentcenter.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ce alimente pot provoca migrene"

2 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce alimente pot provoca migrene"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.