Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce carente de vitamine apar in organism in sezonul rece

de Elena-Alina Constantinescu 28 Oct 2015

Ce carente de vitamine apar in organism in sezonul rece

Ce probleme de sanatate ar putea aparea in sezonul rece din cauza carentelor de vitamine? Ce ar trebui sa consumam pentru a avea un sistem imunitar puternic?

Din cauza temperaturilor scazute, organismul devine mai vulnerabil in fata gripei si racelii, de aceea este foarte important sa ne intarim sistemul imunitar cu ajutorul alimentatiei sanatoase. Pentru a ne proteja de bolile respiratorii cauzate de schimbarile de temperatura este bine sa optam pentru fructe si legume, nuci, seminte, peste, lactate, cereale integrale.

Haideti sa aflam ce probleme de sanatate ar putea aparea din cauza carentelor de vitamine:

Vitamina A - datorita alimentatiei insuficiente, cat si existentei unor disfunctii ale ficatului sau pancreasului pot aparea probleme oftalmologice sau epiteliale. Surse importante de vitamina A sunt conopida, rosiile, ficatul, galbenusul de ou, pestele, broccoli, morcovii, laptele, branza etc.

Vitamine din complexul B - lipsa din corp se manifesta prin oboseala musculara, slabiciune, tulburari mentale, iritabilitate, depresie, insomnie, etc. Surse importante de vitamina B sunt nucile, semintele, cerealele integrale, fasolea, mazarea, lintea.

Vitamina C -  carenta de vitamina C produce oboseala, dureri articulare, carii dentare, etc. Cele mai bune surse de vitamina C sunt coacazele, capsunile, citricele, ardeiul rosu si verde, varza, conopida, rosiile si spanacul.

Vitamina D - lipsa vitaminei D in organism duce la aparitia rahitismului. Alte manifestari care apar pe deficit de vitamina D sunt: spasmofilia, aparitia cariilor si decalcifierea oaselor. Alimentatia trebuie sa fie bogata in peste, ficat, galbenus de ou, lactate.

Vitamina E -  lipsa vitaminei E afecteaza muschii, sistemul nervos si circular. Regimul alimentar trebuie sa contina telina, spanac, morcovi, patrunjel, soia, ciuperci, peste, cereale integrale.

Acidul folic -  Femeile insarcinate sau care alapteaza au mare nevoie de acid folic. Carenta de acid folic provoaca insuficiente gastrice si tulburari hepatice. Alimentele bogate in acid folic sunt ficatul, carnea, pestele, vinetele, spanacul, urzicile.

Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ce carente de vitamine apar in organism in sezonul rece"

1 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce carente de vitamine apar in organism in sezonul rece"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Cum ne ajuta varza rosie sa ne mentinem sanatatea

Cum ne ajuta varza rosie sa ne mentinem sanatatea

de Elena-Alina Constantinescu 06 Feb 2017

Varza rosie este bogata in fibre alimentare, are putine calorii si multe vitamine si minerale, ajutandu-ne astfel sa ne mentinem sanatatea fizica si psihica. Consumata frecvent, curata organismul de toxine si ne ajuta sa slabim sanatos. In randurile de mai jos, iata si alte motive pentru a consuma varza rosie: [detalii]

3 simptome ale carentei de vitamina D

3 simptome ale carentei de vitamina D

de Elena-Alina Constantinescu 25 Ian 2017

Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Riscurile la care suntem expusi din cauza lipsei acestui nutrient sunt ingrijoratoare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.33 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.