Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Tags: Postului Pastelui postul mare fructe legume seminte


Ce mancam in Postul Pastelui?

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare.

In Postul Pastelui este important sa includem in meniu fructe, legume, cereale, nuci si seminte pentru a acoperi necesarul zilnic nutritiv de proteine, carbohidrati, lipide si vitamine.

Iata cateva exemple de surse de proteine vegetale: ciupercile, orezul, spanacul, broccoli, mazarea, fasolea,  lintea, hrisca.

Surse de grasimi care ar putea fi utilizate limitat sunt uleiul de masline, nucile, alunele, untul de alune, semintele, avocado si nuca de cocos.

"(...) Calciul este mineralul necesar unui sistem osos echilibrat si se gaseste in legume proaspete cu frunze verzi (salata verde), tofu, seminte de susan, soia, smochine si broccoli. Zincul este furnizat de alimentele vegetariene, chiar in cantitate mai mare decat cea recomandata zilnic. Se gaseste in cereale neprelucrate, legume proaspete si nuci", a explicat nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Postul Pastelui - idei pentru mic dejun

- terci din ovaz cu fructe proaspete;
- salata de fructe;
- paine integrala cu hummus/salata de vinete/fasole batuta;
- ceai cu 2 felii de dulceata;
- briose cu fructe uscate si migdale si un suc de fructe.

Postul Pastelui - idei pentru pranz

- ciorba de loboda;
- mancare de urzici;
- supa crema de ciuperci;
- salata de cruditati cu seminte de dovleac;
- cartofi copti cu salata de legume.

Postul Pastelui - idei pentru cina

- mancare de fasole verde;
- orez cu legume;
- spanac;
- legume inabusite;
- supa de linte.


Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Ce mancam in Postul Pastelui?"

8 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce mancam in Postul Pastelui?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

Apa minerala si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Apa minerala este benefica organismului, insa doar in cantitati limitate. [detalii]

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Aug 2018

Ceaiul de urzica trateaza problemele urinare, calmeaza alergiile, reduce tensiunea arteriala si imbunatateste sanatatea pielii. [detalii]

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 08 Aug 2018

Pentru a te bucura de o zi plina de energie, este foarte important sa nu sari peste micul dejun. [detalii]

Cu ce poti inlocui oregano

Cu ce poti inlocui oregano

de Raluca Garbea 07 Aug 2018

Oregano este o planta pe care multe persoane o considera doar un condiment pentru imbunatatirea aromei mancarii lor, dar, in realitate, aceasta are numeroase beneficii pentru sanatate, precum: capacitatea de a proteja sistemul imunitar, de a preveni aparitia bolilor cronice, de a imbunatati digestia, de a detoxifia organismul, de a intari oasele, de a imbunatati sanatatea inimii, de a stimula nivelul de energie si asa mai departe. [detalii]

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

de Raluca Garbea 04 Aug 2018

Este foarte simplu sa obtii un smoothie sanatos, delicios si hranitor, din fructe, proteine si grasimi sanatoase! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016