Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Tags: stres alimente sanatoase ceai verde ciocolata neagra


Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit!

Lista de alimente pe care sa le mananci ca sa fii fericit


Desi in momentele in care iti da tarcoale senzatia de tristete, cei mai buni prieteni ai tai par produsele de tip junk food, ar trebui sa le eviti. Vei obtine efecte mult mai bune cu urmatoarele alimente. In plus, acestea nu iti afecteaza nici starea de sanatate.


1. Alimente bogate in probiotice

In cadrul unui studiu german realizat recent, 20 de voluntari fara probleme de sanatate au primit fie suplimente cu probiotice, fie varianta placebo timp de 4 saptamani. Celor care au primit varianta reala li s-au redus semnificativ starile de tristete. Nu trebuie neaparat sa iei suplimente de acest tip, ci poti sa incluzi mai des in dieta ta urmatoarele alimente: kefir, amestecul coreean Kimchi, laptele din soia, castravetii murati, maslinele in saramura, branza de vaci fermentata.


2. Fructe si legume

O cercetare publicata in The British Journal of Health Psychology, realizata pe aproape 300 de adulti care au tinut un jurnal zilnic timp de trei saptamani consecutive, a demonstrat ca fructele si legumele sunt importante pentru sanatatea mintala. Consumul acestora ofera energie, liniste interioara si senzatie de implinire sufleteasca. Cercetatorii si-au notat faptul ca aceste rezultate bune nu au fost inregistrate doar in zilele in care erau consmate, ci si in celelalte in care nu erau trecute in meniu. In concluzie, fructele si legumele ar trebui sa reprezinte o parte importanta in dieta ta ca sa fii fericit.


3. Cafeaua

Desi legat de consumul de cafea sunt o multime de discutii in contradictoriu, totusi nu poate nimeni sa conteste efectul benefic pe care il are aceasta bautura asupra starii de bine. Cercetatorii au descoperit ca o ceasca de cafea consumata dimineata creste nu doar nivelul de energie, ci si pe cel al bunatatii si al fericirii. De asemenea, cafeaua bauta in compania altor oameni este in stransa legatura cu prietenia, afectiunea si satisfactia.

Un studiu publicat in JAMA Internal Medicine a descoperit ca femeile care consuma 2-3 cesti de cafea pe zi sunt cu 15% mai putin predispuse sa dezvolte stari de depresie pe o durata de mai mult de 10 ani, comparativ cu cele care beau mai putin ori deloc.


4. Ciocolata neagra

Antioxidantii aflati in compozitia ciocolatei negre dilata peretii vaselor de sange, astfel ca imbunatatesc circulatia sanguina si scad presiunea arteriala. De asemenea, ciocolata neagra contine magneziu, un mineral care atenueaza simptomele sindromului premenstrual, reduce oboseala, depresia si starea de iritabilitate. Si, nu in ultimul rand, cercetatorii au descoperit ca acest aliment, atunci cand este consumat, ofera o senzatie asemanatoare cu aceea pe care o simti cand esti indragostit.


5. Ciupercile

 Ca sa fii fericit, include in alimentatia ta si ciupercile. Acestea sunt bogate in seleniu si vitamina D, substante de a caror deficiente se leaga starile de depresie, anxietate si oboseala. Daca nu stii cum sa le consumi, adauga-le in omleta, in salate, la supe, umplute ori la prepararea unui quiche.


6. Ceaiul verde

Inca un remediu care te ajuta sa fii fericit este ceaiul verde. Aceasta bautura te invioreaza si tine la distanta depresia si anxietatea. Un studiu japonez, care a fost realizat pe mai mult de 40.000 de oameni, a aratat ca nivelul de stres a fost cu 20% mai mic in cazul celor care au consumat doua cani de ceai verde pe zi in comparatie cu cei care consuma mai putin ori deloc.


Ca sa fii fericit, include aceste alimente pe lista ta zilnica. Studiile le recomanda drept aliati de baza in lupta dusa impotriva depresiei si a anxietatii.


Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!"

10 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 inlocuitori pentru laptele de soia

5 inlocuitori pentru laptele de soia

de Raluca Garbea 25 Mai 2018

Laptele de soia este adesea folosit de cei care sufera de intoleranta la lactoza, de cei care doresc sa urmeze un regim alimentar fara lapte sau de persoanele vegane. Dar, daca vrei sa inlocuiesti laptele de soia? [detalii]

Ce alimente contin vitamina A?

Ce alimente contin vitamina A?

de Raluca Garbea 24 Mai 2018

Consumul de alimente bogate in vitamina A reprezinta o modalitate excelenta de a intari sanatatea generala si de a proteja organismul de bolile cronice. [detalii]

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

Alimente pe care trebuie sa le elimini din regimul tau zilnic

de Raluca Garbea 22 Mai 2018

"Cu cat ne hranim mai mult si mai bine, cu atat ne daramam viata mai repede", spunea Hipocrate. Un regim sanatos asigura o hrana completa pentru mentinerea energiei organismului, in timp ce alimentatia dezechilibrata constituie principala cauza a bolilor grave care apar in prezent. [detalii]

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

Cu ce poate fi inlocuit turmericul?

de Raluca Garbea 21 Mai 2018

Turmericul reprezinta unul dintre condimentele scumpe si extrem de populare in lumea intreaga datorita aromei discret piperate si usor amaruie, care confera un gust unic mancarurilor, insa cu ce il putem inlocui? [detalii]

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

de Raluca Garbea 16 Mai 2018

Meniul vegetarian cuprinde numeroase retete delicioase si, in acelasi timp, sanatoase care nu trebuie ratate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit