Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce sa mananci la cina pentru a evita kilogramele in plus

de Laura Voica 04 Mar 2014

Ce sa mananci la cina pentru a evita kilogramele in plus

Greutatea corporala este in mare masura reglementata de ceea ce se intampla in stomac si de momentul digestiei. Indiferent daca obiectivul este pierderea in greutate sau mentinerea greutatii, aveti nevoie sav a urmariti cu atentie mesele. Despre cina.... cu cat mananci mai devreme, cu atat mai bine. Acest lucru permite organismului de a digera alimente in mod corespunzator, in timp ce esti treaz si activ. Daca mananci si te duci in pat imediat dupa, nu este suficient timp pentru a digera ceea ce ati mancat.

Alimente raman in organism peste noapte, apoi sunt eliminate fara a fi digerate in mod corespunzator sau pot ramane in organism mai mult timp nedigerate. Un studiu efectuat de Universitatea Northwestern a constatat ca mesele la ore neregulate – cum ar fi mancatul in miez de noapte atunci cand organismul vrea sa doarma - influenteaza cresterea in greutate.

Puncte cheie pentru cina
Dupa ce ati decis aportul caloric zilnic, cina ar trebui sa constituie nu mai mult de 20 sau de 25 % din aportul total de calorii pentru a doua zi. De exemplu, daca sunteti pe un plan de dieta de 1500 kcal, cina ar trebui sa fie ceva intre 300 - 375 de calorii.

Concentrati-va pe portii mici.
Daca totusi sunt situatii in care luati cina la o ora tarzie, asigurati-va ca masa este alcalina, deoarece aceste alimente alcaline sunt mai usor de digerat. Evita o masa care contine carne, grau sau produse lactate, in mai putin de doua ore inainte de a merge la culcare, deoarece aceste alimente acide sunt mai greu de digerat.

Incercati sa mancati cat mai devreme posibil seara, de preferinta, cel putin doua ore inainte de a merge la culcare.
Asigurati-va ca doar una dintre mesele tale in fiecare zi contine produse de grau, cum ar fi painea, pastele si cuscus. Cresteti aportul de legume de culoare verde inchis.

Mai putin grau
Graul nu este cel maiprietenos aliment pentru digestie si ar trebui sa incercati sa mancati cantitati mai mici din acest aliment, inlocuindu-l cu mai multe fructe si legume proaspete. Incepe sa elimini graul din mesele de seara acum si incearca sa experimentezi  inlocuitori, cum ar fi orezul salbatic, mei, linte si orz. Acestea au un efect de detoxifiere al organismului, din cauza continutului ridicat de fibre si sunt o excelenta sursa de proteine ​​, de care organismul are nevoie. Puteti cumpara, de asemenea, paste si paine fara grau.

Mananca legume
Legumele precum broccoli, spanac, varza, dovlecei si sparanghel toate au proprietati antioxidante, la fel ca si ardei rosii si morcovi. Antioxidantii sunt prima linie de aparare impotriva imbatranirii, bolilor de inima, cancerului si efectelor nocive ale stresului. Ei neutralizeaza radicalii liberi, care pot provoca daune, in special membranelor celulare.

Dimensiunea este importanta
Organismul are nevoie de mai multa energie in timpul zilei, atunci cand este activ, si mai putina energie in timpul noptii, atunci cand este adormit. Modifica dimensiunea meselor  in consecinta: micul dejun si masa de pranz ar trebui sa fie mai mari si seara mentine o masa simpla si mai mult alcalina. Incercati sa includeti proteine​​, legume si ocazional, carbohidrati.

Sporiti aroma alimentelor prin adaugarea ierburilor proaspete si condimentelor, mai degraba decat sa gatiti cu grasime si ulei. Amintiti-va ca grasimea din peste este buna pentru organism, deoarece contine seleniu, un antioxidant, care poate ajuta la controlul nivelului de colesterol si poate ajuta, de asemenea, la protejarea impotriva cancerului.

Sugestii de mese sanatoase
Peste pe gratar sau la abur - peste gras, bogat in acizi grasi Omega - 3 sunt cele mai bune alegeri : incerca pastrav, somon, biban de mare, ton si macrou.
Legume sezoniere - Mananca -le crude, aburite sau prajite.
Legume risotto - Incearca ciuperci, dovlecei sau sparanghel, dar nu include samantana sau branza.
Legume inabusite-  fasole, morcovi, ceapa si ardei pot fi combinate cu creveti sau piept de pui : folositi o cantitate mica de ulei si se fierbe rapid pentru a va asigura ca legumele raman crocante.
Fasole si linte - Incercati supa de fasole sau linte.
Iaurt inghetat si serbet - Acestea sunt optiuni bune de desert cu un continut scazut de grasime.
Fructe - Incercati salata de fructe proaspete, pere fierte sau mere coapte in loc de deserturi facute cu mult de zahar si smantana.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci la cina pentru a evita kilogramele in plus"

2 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci la cina pentru a evita kilogramele in plus"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.