Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce trebuie sa mananci pentru a evita depresia

de Elena-Alina Constantinescu 13 Sep 2016

Tags: depresie stres anxietate peste


Ce trebuie sa mananci pentru a evita depresia

Potrivit nutritionistilor, dieta sanatoasa (ce include fructe, legume, cereale integrale, carne de curcan, peste) reduce riscul de a suferi de depresie severa. Pe de alta parte, alimentele care cresc riscul acestei afectiuni sunt alimentele procesate, bauturile carbogazoase, dulciurile si cafeaua consumate in exces.

Astfel, pentru a reducele simptomele depresive este important sa includeti in dieta aceasta alimente:

Turmeric

Turmericul este un condiment folosit frecvent in bucataria indiana si asiatica. De asemenea, este extrem de benefic atunci cand este utilizat in scop terapeutic pentru depresie.
Studiile au demonstrat ca o substanta din compozitia sa numita curcumina poate combate depresia la fel de eficient ca medicamentele antidepresive, fara efecte secundare.

Curcumina stimuleaza, de asemenea, neurotransmitatorii serotonina si dopamina, care ajuta la reducerea starii de anxietate.
 
In schimb, medicamentele pentru tratarea depresie cum ar fi Prozac pot provoca reactii adverse, cum ar fi tulburari de somn, comportament schizofrenic.

Banane

Nutritionistii considera ca bananele ocupa un loc fruntas in topul celor mai sanatoase fructe. Principala lor calitate este ca induc o stare de bine. Triptofanul este o proteina pe care organismul nostru reuseste sa o converteasca in serotonina, substanta care ridica moralul si imbunatateste starea de spirit.

Piept de curcan

Pieptul de curcan sporeste secretia de serotonina si astfel combate starile depresive. Carnea de curcan este o sursa pretioasa de antioxidanti, minerale, aminoacizi si vitamine de care mintea si corpul nostru au mare nevoie pentru a functiona optim. Unde mai pui ca pieptul de curcan este indicat in numeroase diete care te scapa si de kilogramele in plus!

Peste

Acizii grasi omega-3 amelioreaza inflamatiile din organism si faciliteaza comunicarea intre celulele nervoase din creier. Persoanele care au un deficit de acizi grasi omega-3 sunt predispuse la stari de melancolie. Consumul de alimente bogate in omega 3 poate atenua, de asemenea, atacurile de panica. Macroul, pastravul, heringul, sardinele, somonul si tonul, nucile si semintele, uleiul din seminte de in, ofera energie si vitalitate si sunt esentiale in dieta.

Sursa: suntfericita.manager.ro
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Ce trebuie sa mananci pentru a evita depresia"

8 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce trebuie sa mananci pentru a evita depresia"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 4 alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos

Top 4 alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 19 Apr 2019

Micul dejun este, fara indoiala, cea mai importanta masa din zi. Asadar, fa-ti mereu timp pentru a incepe ziua asa cum trebuie, cu un mic dejun sanatos. [detalii]

Conopida si beneficiile sale pentru sanatate

Conopida si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Apr 2019

Conopida ofera numeroase beneficii pentru sanatate! [detalii]

Cum poti slabi rapid - 5 trucuri simple si eficiente

Cum poti slabi rapid - 5 trucuri simple si eficiente

de Raluca Garbea 16 Apr 2019

Ai kilograme in plus si nu stii cum sa slabesti? Descopera in articol care sunt cele mai simple si eficiente trucuri pentru a pierde rapid in greutate! [detalii]

Cum sa renunti rapid la consumul de zahar

Cum sa renunti rapid la consumul de zahar

de Raluca Garbea 12 Apr 2019

Dulciurile sunt delicioase, insa nu se afla printre aliatii sanatatii. Descopera in articol cum poti renunta la zahar, usor si rapid. [detalii]

Cate calorii contine usturoiul

Cate calorii contine usturoiul

de Raluca Garbea 10 Apr 2019

Poate te intrebi cate calorii contine usturoiul, mai ales daca iti place sa il folosesti in diferite retete. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016