Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce trebuie sa stiti despre produsele lactate

de AlegeSanatos.ro 18 Dec 2012

Ce trebuie sa stiti despre produsele lactate

Laptele este alimentul de baza cu care incepem sa ne hranim la inceputul existentei si care pe parcursul vietii (atat acesta cat si produsele derivate din el) ne asigura necesarul de calciu si de vitamina D pentru un sistem osos sanatos si rezistent.

                     
Laptele este alimentul de baza cu care incepem sa ne hranim la  inceputul existentei si care pe parcursul vietii (atat acesta cat si produsele derivate din el) ne asigura necesarul de calciu si de vitamina D pentru un sistem osos sanatos si rezistent. Valoarea produselor lactate pentru organism este de neegalat datorita aportului de proteine cu valoarea biologica inalta fara de care acesta nu ar putea functiona corect.

Nutritionistii recomanda consumul zilnic al unui pahar cu lapte sau al unui pahar de iaurt/ kefir/ sana sau a unei portii de branza (de preferat ca acestea sa fie degresate). Un pahar cu lapte contine necesarul zilnic de calciu, vitamina D, sodiu si potasiu fara de care organismul nu poate functiona. In urma procesului de fermentatie din lapte se pot obtine produse lactate acide ca: iaurt, kefir, sana si lapte batut. Spre deosebite de lapte acestea pot fi digerate datorita continutului de lactobacili care indeplinesc rolul de probiotici la nivelul intestinului gros.

Valoarea nutritiva a produselor lactate

Calciul este cel mai important element care ne este adus de alimentatie prin intermediul produselor lactate. Mai exact 100 ml de lapte aduc organismului aproximativ 115mg calciu. Este posibil ca unele tipuri de branzeturi sa contina cantitati chiar mai mari de 1g Ca la 100 g produs.

De asemenea produsele lactate sunt o sursa excelenta de vitamine lipo si hidrosolubile. Pe langa vitamina D laptele, iaurtul si branzeturile contin vitamina A, vitaminele complexului B, acid folic si cantitati mici de vitamina C.

Nu numai carnea este o sursa de proteine cu valoare biologica inalta ci si produsele lactate. Laptele contine in proportie de 80%  cazeina restul fiind reprezentat de proteinele din zer. Mai toate produsele lactate contin aminoacizi esentiali pentru bunul mers al organismului, printre cele mai importante derivate din lapte in acest sens este urda.
Si nu in ultimul rand laptele contine fosfor, iod, potasiu, magneziu si grasimi.

Aspecte pro si contra ale consumului zilnic de produse lactate

Beneficiile consumului de lapte le-am prezentat in paragrafele anterioare ale acestui articol si acestea se refera practic la continutul crescut al acestuia in vitamine, minerale si substante care ajuta la mentinerea starii de sanatate. Pe langa toate acestea trebuie mentionat faptul ca in copilarie laptele stimuleaza cresterea corecta si armonioasa a celor mici, iar in cazul varstei a III a consumul de produse lactate poate preveni instalarea osteoporozei.

Cu toate acestea lactatele au si ele cateva dezavantaje printre care se numara:

- Multe persoane prezinta intoleranta la lactoza (glucid intalnit in lapte). Acest lucru se caracterizeaza printr-o incapacitate a organismului de a digera lactoza cu aparitia unor simptome ca: crampe abdominale,  balonare si diaree.

- Laptele si produsele lactate contin o cantitate mare de grasimi. Consumul zilnic al acestora poate duce la o crestere a colesterolului sanguin si ulterior la aparitia depunerilor de lipide la nivelul vaselor. Acest lucru poate fi evitat prin alegerea produselor lactate degresate. Pe piata exista diverse sortimente de lapte cu un continut diferit de grasimi (cu 3,5%, 2% si 1% grasime).

- Produsele lactate sunt alimente sarace in cupru si fier.

- Animalele de la care provine laptele pot fi injectate cu diversi hormoni sau pesticidele utilizate pentru furajul cu care sunt hranite animalele poate sa ajunga si in lapte si prin consumul laptelui provenit de la acestea, produsele toxice (hormoni, pesticide etc.),  pot ajunge ulterior in organismul uman.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ce trebuie sa stiti despre produsele lactate"

7 + 7 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Ce trebuie sa stiti despre produsele lactate"

Filipescu Mariana @ 31 Dec 2012
"Opiniile in privinta lactatelor sunt atat de diferite incat nu stii ce sa mai crezi. De ex. se vehiculeaza ideea ca numai bebelusii ar trebui sa consume lapte. Deoarece: laptele contine hormoni care duc la cancer mamar, ovarian.. Dand ca dovada ca femeile asiatice, care nu consuma lactate ( am fost de curand in excursie in China si m-am convins de asta)nu se imbolnavesc de acest tip de cancer"

Spune-ne opinia ta despre
"Ce trebuie sa stiti despre produsele lactate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.