Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului

de Laura Voica 05 Mai 2014

Tags: Seminte de dovleac smochine usturoi somon ciocolata neagra reducerea stresului combaterea stresului serotonina acizi grasi omega 3 cortizol


Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului

Esti stresat? Fa cateva exercitii fizice! Miscarea este una dintre activitatile cele mai putin efectuate si, probabil, una dintre cele mai eficiente si naturale de reduere a nivelului de stres. Studiile indica in mod constant ca exercitiul este un instrument util pentru atenuarea stresului si imbunatatirea starii de spirit generala. Cu toate acestea, sportul este doar o componenta a unui stil de viata sanatos. Dieta joaca, de asemenea, un rol important in modul in care organismul reactioneaza la stres.

In timp ce o dieta sanatoasa, lipsita de alimente procesate este ideala pentru o stare buna de sanatate, unele alimente sunt mai bune decat altele, in modul in care acestea combat stresul.
Va prezentam  cele mai bune alimente pentru indepartarea stresului care pot fi usor incorporate in orice dieta.

1. Ciocolata neagra

Aromele dulci si indraznete de ciocolata sunt apreciate de milioane de oameni in fiecare zi. Se pare ca stiinta sustine de fapt ca ciocolata este un aliment care stimuleaza starea de spirit si ne elibereaza de stres. Studii recente au demonstrat ca ciocolata este un aliment benefic, care pot fi util pentru reducerea hormoniilor stresului, cortizol si catecolamine. Un studiu a descoperit ca participantii, care s-au evaluat ca fiind extrem de stresati, au cunoscut o scadere semnificativa a nivelului de hormoni de stres, dupa o perioada de doua saptamani in care au consumat ciocolata neagra.

Cantitatea de ciocolata neagra consumata in timpul acestui studiu a fost de 40 de grame pe zi sau un pic mai mult de o jumatate de kilogram pe saptamana. Asigurati-va ca alegeti una care este organica si cu un nivel extrem de scazut de zahar!

2. Nuci

Unul dintre simptomele fiziologice de stres este hipertensiunea arteriala. Abundenta de acid alfa -linolenic si acid linoleum in nuci a aratat unele capacitatea acestora de a scadea tensiunea arteriala.  Un studiu din 2010 a constatat, de asemenea, ca nucile contin un tip de acizi grasi polinesaturati, utili pentru a imbunatatii circulatia si raspunsul cardiovascular la stres acut.

3. Somon

Bogat in acizi grasi omega - 3, somonul este adesea considerat un aliment pentru creier. Exista, de asemenea, unele cercetari care sugereaza ca somonul are capacitatea de a reduce stresul metabolic. Un studiu a constatat ca acizi grasi omega - 3, care se gasesc si in somon, au redus nivelurile de cortizol la oameni care se confruntau cu stres si de anxietate. Cortizolul este un hormon de stres, care este produs in organism in timpul perioadelor de stres psihologic si fizic. Acest hormon, atunci cand este produs in exces, a fost frecvent asociat cu cresterea in greutate necontrolata.

Somonul contine, de asemenea, vitamina D, mult mai multa decat alte tipuri de peste. Vitamina D3, care este adesea produsa deorganism ca raspuns la expunerea la soare in conditii de siguranta, este importanta pentru un numar de mecanisme fiziologice in organism, incluzand o stare buna de spirit si de protectie impotriva efectelor stresului.

4. Usturoi

Similar cu somonul, usturoiul inhiba nivelurile de cortizol, prevenind astfel aparitia stresului. Metabolitii sulfurici din usturoi, cum ar fi alicina, au fost, de asemenea, asociati cu o tensiune arteriala sanatoasa, colesterol  si protectia cardiovasculara.

5. Smochine

Proaspete sau uscate, smochinele ofera o sursa puternica de vitamine esentiale, minerale si antioxidanti. Ca sursa biodisponibila de potasiu, calciu si magneziu, smochinele ofera nutrienti necesari pentru mentinerea unei tensiuni arteriale normale si a unei functii musculare sanatoase. Antioxidantii din smochine au potentialul de a proteja impotriva stresului oxidativ, un tip de stres, care este facilitat de dieta, poluare si consumul de tutun.

6. Fulgi de ovaz

Ovazul furnizeaza o sursa de fibre de inalta calitate si este un carbohidrat nedigerabil necesar pentru digestie si satietate. Carbohidratii complecsi gasiti in fulgi de ovaz incurajeaza nivelului de serotonina, hormon careajuta la imbunatatirea starii de spirit, acesta fiind cunoscut si sub numele de „hormonul fericirii”.

7. Seminte de dovleac

Semintele de dovleac,  pot elimina stresul prin niveluri ridicate de diverse substante nutritive, cum ar fi acizi grasi omega – 3, magneziu, zinc si potasiu. Semintele de dovleac au, de asemenea, un continut ridicat de fenolici si unele de cercetari indica faptul ca acesti fenoli pot imbunatatii activitatea antioxidanta. Acesti antioxidanti au potentialul de a controla absorbtia glucozei si protejeaza impotriva stresului oxidativ si a hipertensiunii.

Voi cum scapati de stres?




Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului"

5 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole