Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului

de Laura Voica 05 Mai 2014

Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului

Esti stresat? Fa cateva exercitii fizice! Miscarea este una dintre activitatile cele mai putin efectuate si, probabil, una dintre cele mai eficiente si naturale de reduere a nivelului de stres. Studiile indica in mod constant ca exercitiul este un instrument util pentru atenuarea stresului si imbunatatirea starii de spirit generala. Cu toate acestea, sportul este doar o componenta a unui stil de viata sanatos. Dieta joaca, de asemenea, un rol important in modul in care organismul reactioneaza la stres.

In timp ce o dieta sanatoasa, lipsita de alimente procesate este ideala pentru o stare buna de sanatate, unele alimente sunt mai bune decat altele, in modul in care acestea combat stresul.
Va prezentam  cele mai bune alimente pentru indepartarea stresului care pot fi usor incorporate in orice dieta.

1. Ciocolata neagra

Aromele dulci si indraznete de ciocolata sunt apreciate de milioane de oameni in fiecare zi. Se pare ca stiinta sustine de fapt ca ciocolata este un aliment care stimuleaza starea de spirit si ne elibereaza de stres. Studii recente au demonstrat ca ciocolata este un aliment benefic, care pot fi util pentru reducerea hormoniilor stresului, cortizol si catecolamine. Un studiu a descoperit ca participantii, care s-au evaluat ca fiind extrem de stresati, au cunoscut o scadere semnificativa a nivelului de hormoni de stres, dupa o perioada de doua saptamani in care au consumat ciocolata neagra.

Cantitatea de ciocolata neagra consumata in timpul acestui studiu a fost de 40 de grame pe zi sau un pic mai mult de o jumatate de kilogram pe saptamana. Asigurati-va ca alegeti una care este organica si cu un nivel extrem de scazut de zahar!

2. Nuci

Unul dintre simptomele fiziologice de stres este hipertensiunea arteriala. Abundenta de acid alfa -linolenic si acid linoleum in nuci a aratat unele capacitatea acestora de a scadea tensiunea arteriala.  Un studiu din 2010 a constatat, de asemenea, ca nucile contin un tip de acizi grasi polinesaturati, utili pentru a imbunatatii circulatia si raspunsul cardiovascular la stres acut.

3. Somon

Bogat in acizi grasi omega - 3, somonul este adesea considerat un aliment pentru creier. Exista, de asemenea, unele cercetari care sugereaza ca somonul are capacitatea de a reduce stresul metabolic. Un studiu a constatat ca acizi grasi omega - 3, care se gasesc si in somon, au redus nivelurile de cortizol la oameni care se confruntau cu stres si de anxietate. Cortizolul este un hormon de stres, care este produs in organism in timpul perioadelor de stres psihologic si fizic. Acest hormon, atunci cand este produs in exces, a fost frecvent asociat cu cresterea in greutate necontrolata.

Somonul contine, de asemenea, vitamina D, mult mai multa decat alte tipuri de peste. Vitamina D3, care este adesea produsa deorganism ca raspuns la expunerea la soare in conditii de siguranta, este importanta pentru un numar de mecanisme fiziologice in organism, incluzand o stare buna de spirit si de protectie impotriva efectelor stresului.

4. Usturoi

Similar cu somonul, usturoiul inhiba nivelurile de cortizol, prevenind astfel aparitia stresului. Metabolitii sulfurici din usturoi, cum ar fi alicina, au fost, de asemenea, asociati cu o tensiune arteriala sanatoasa, colesterol  si protectia cardiovasculara.

5. Smochine

Proaspete sau uscate, smochinele ofera o sursa puternica de vitamine esentiale, minerale si antioxidanti. Ca sursa biodisponibila de potasiu, calciu si magneziu, smochinele ofera nutrienti necesari pentru mentinerea unei tensiuni arteriale normale si a unei functii musculare sanatoase. Antioxidantii din smochine au potentialul de a proteja impotriva stresului oxidativ, un tip de stres, care este facilitat de dieta, poluare si consumul de tutun.

6. Fulgi de ovaz

Ovazul furnizeaza o sursa de fibre de inalta calitate si este un carbohidrat nedigerabil necesar pentru digestie si satietate. Carbohidratii complecsi gasiti in fulgi de ovaz incurajeaza nivelului de serotonina, hormon careajuta la imbunatatirea starii de spirit, acesta fiind cunoscut si sub numele de „hormonul fericirii”.

7. Seminte de dovleac

Semintele de dovleac,  pot elimina stresul prin niveluri ridicate de diverse substante nutritive, cum ar fi acizi grasi omega – 3, magneziu, zinc si potasiu. Semintele de dovleac au, de asemenea, un continut ridicat de fenolici si unele de cercetari indica faptul ca acesti fenoli pot imbunatatii activitatea antioxidanta. Acesti antioxidanti au potentialul de a controla absorbtia glucozei si protejeaza impotriva stresului oxidativ si a hipertensiunii.

Voi cum scapati de stres?


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului"

5 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune alimente pentru combaterea stresului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.