Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct

de Laura Voica 01 Mai 2014

Tags: fibre boli de inima cereale


Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct

Un bol de cereale la micul dejun in fiecare zi creste speranta de viata pentru supravietuitori atacurilor de cord, sustin cercetatorii. Ei au descoperit ca o crestere in consumul de fibre alimentare - in special cereale - a fost legat de rate de deces mai mici.

Potrivit unui studiu, cei care au mancat mai multe fibre au avut cu 25% mai putine sanse de a muri in cei noua ani de la atacul de cord, comparativ cu cei care au consumat mai putine fibre. Consumul zilnic cu 10g de fibre in plus, a fost asociat cu un risc scazut de a muri cu 15%, pe o perioada de urmarire a pacientilor timp de noua ani. Cercetatorii americani din spatele studiului, publicat pe bmj.com, spun ca este important ca supravietuitorii unui atac de cord, sa afle ce modificari trebuie sa faca in stilul de viata pentru a reduce riscul de a muri.

Echipa de cercetare, cu sediul in Boston, a analizat datele de la doua studii mari din SUA, Studiul de sanatate de 121,700 asistente medicale de sex feminin si studiul de 51.529 de asistenti medicali de sex masculin. Studiul a analizat 2258 de femei si 1840 barbati care au supravietuit unui prim atac de cord in timpul desfasurarii studiului.

Evolutia subiectilor a fost urmarita timp de aproximativ 9 ani, timp in care 682 de femei si 451 de barbati au murit.

Unul din cinci care au consumat cele mai multe fibre - a avut o sansa de 25% mai mica de a muri de orice cauza pe parcursul celor noua ani de la atacul de cord, comparativ cu cei care nu au consumat sau au avut un consum redus de fibre.

Dintre cele trei tipuri diferite de fibre - cereale, legume si fructe - doar aportul de fibre din cereale a fost puternic legat de un risc crescut de supravietuire pe termen lung dupa un atac de cord. Micul dejun cu cereale a fost principala sursa de fibre alimentare pentru participantii la studiu. Rezultatele au fost ajustate pentru factorii care ar putea afecta durata de viata, inclusiv varsta, istoricul medical si alte obiceiurile alimentare si stilul de viata. S-a constatat anterior ca persoanele care au un aport ridicat de fibre alimentare sunt mai putin susceptibile de a dezvolta boli cardiace coronariene. Beneficiile fibrelor includ reducerea colesterolului din sange, cresterea nivelului de glucoza din sange si scaderea tensiunii arteriale.

Cercetatorii spun ca supravietuitorii unui atac de cord au un risc mai mare de a muri decat restul populatiei si de multe ori sunt mai motivati pentru a face modificari in stilul lor de viata. Cu toate acestea, tratamentul pentru cresterea sanselor de supravietuire, in general, neglijeaza consilierea un stil de viata sanatos in favoarea medicatie pe termen lung, spun ei.

Fibrele actioneaza prin reducerea colesterolului din sange, cresterea nivelului de glucoza din sange, scaderea tensiunii arteriale, ajuta la pierderea in greutate.

Recomandarile nutritionale la nivel national, in Marea Britanie incurajeaza oameni sa consume 440g de fructe si legume in fiecare zi si 18g de fibre.

Un studiu de la Universitatea Oxford au aratat ca 4.000 de decese premature pe an ar putea fi prevenite prin cresterea consumului de fibre dietetice.




Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct"

6 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ciocolata neagra: Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Ciocolata neagra: Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 24 Apr 2018

Cui nu ii place ciocolata? De multe ori, aceasta este vazuta ca un aliment care trebuie evitat pe cat posibil, din cauza continutului ridicat de zahar. [detalii]

Iaurtul inghetat versus inghetata: Care este varianta mai sanatoasa?

Iaurtul inghetat versus inghetata: Care este varianta mai sanatoasa?

de Raluca Garbea 23 Apr 2018

Potrivit specialistilor, exista cateva diferente importante intre iaurtul inghetat si inghetata, in ce priveste beneficiile acestora pentru sanatate. [detalii]

De ce nu trebuie sa cumperi ulei vegetal din hipermarket?

De ce nu trebuie sa cumperi ulei vegetal din hipermarket?

de Raluca Garbea 19 Apr 2018

Potrivit expertilor in sanatate, oamenii care au diete alimentare bogate in uleiuri vegetale dezvolta un risc mai ridicat de a prezenta dementa in timpul vietii. Acestia sustin ca uleiul provoaca depuneri pe creier, un precursor al bolilor neurodegenerative, informeaza mediafax.ro. [detalii]

4 alimente pentru detoxifierea de vara

4 alimente pentru detoxifierea de vara

de Raluca Garbea 13 Apr 2018

Vara reprezinta momentul ideal din an pentru a incerca o cura de detoxifiere. [detalii]

3 retete de prajituri delicioase fara coacere

3 retete de prajituri delicioase fara coacere

de Laura Galescu 11 Apr 2018

Iti plac dulciurile facute in casa, dar nu vrei sa te complici prea mult? Ei bine, exista retete delicioase fara coacere, usor de preparat si care sunt gata intr-unh timp scurt. Incearca una dintre ele in acest weekend si rasfata-te cu un desert sanatos! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit