Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct

de Laura Voica 01 Mai 2014

Tags: fibre boli de inima cereale


Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct

Un bol de cereale la micul dejun in fiecare zi creste speranta de viata pentru supravietuitori atacurilor de cord, sustin cercetatorii. Ei au descoperit ca o crestere in consumul de fibre alimentare - in special cereale - a fost legat de rate de deces mai mici.

Potrivit unui studiu, cei care au mancat mai multe fibre au avut cu 25% mai putine sanse de a muri in cei noua ani de la atacul de cord, comparativ cu cei care au consumat mai putine fibre. Consumul zilnic cu 10g de fibre in plus, a fost asociat cu un risc scazut de a muri cu 15%, pe o perioada de urmarire a pacientilor timp de noua ani. Cercetatorii americani din spatele studiului, publicat pe bmj.com, spun ca este important ca supravietuitorii unui atac de cord, sa afle ce modificari trebuie sa faca in stilul de viata pentru a reduce riscul de a muri.

Echipa de cercetare, cu sediul in Boston, a analizat datele de la doua studii mari din SUA, Studiul de sanatate de 121,700 asistente medicale de sex feminin si studiul de 51.529 de asistenti medicali de sex masculin. Studiul a analizat 2258 de femei si 1840 barbati care au supravietuit unui prim atac de cord in timpul desfasurarii studiului.

Evolutia subiectilor a fost urmarita timp de aproximativ 9 ani, timp in care 682 de femei si 451 de barbati au murit.

Unul din cinci care au consumat cele mai multe fibre - a avut o sansa de 25% mai mica de a muri de orice cauza pe parcursul celor noua ani de la atacul de cord, comparativ cu cei care nu au consumat sau au avut un consum redus de fibre.

Dintre cele trei tipuri diferite de fibre - cereale, legume si fructe - doar aportul de fibre din cereale a fost puternic legat de un risc crescut de supravietuire pe termen lung dupa un atac de cord. Micul dejun cu cereale a fost principala sursa de fibre alimentare pentru participantii la studiu. Rezultatele au fost ajustate pentru factorii care ar putea afecta durata de viata, inclusiv varsta, istoricul medical si alte obiceiurile alimentare si stilul de viata. S-a constatat anterior ca persoanele care au un aport ridicat de fibre alimentare sunt mai putin susceptibile de a dezvolta boli cardiace coronariene. Beneficiile fibrelor includ reducerea colesterolului din sange, cresterea nivelului de glucoza din sange si scaderea tensiunii arteriale.

Cercetatorii spun ca supravietuitorii unui atac de cord au un risc mai mare de a muri decat restul populatiei si de multe ori sunt mai motivati pentru a face modificari in stilul lor de viata. Cu toate acestea, tratamentul pentru cresterea sanselor de supravietuire, in general, neglijeaza consilierea un stil de viata sanatos in favoarea medicatie pe termen lung, spun ei.

Fibrele actioneaza prin reducerea colesterolului din sange, cresterea nivelului de glucoza din sange, scaderea tensiunii arteriale, ajuta la pierderea in greutate.

Recomandarile nutritionale la nivel national, in Marea Britanie incurajeaza oameni sa consume 440g de fructe si legume in fiecare zi si 18g de fibre.

Un studiu de la Universitatea Oxford au aratat ca 4.000 de decese premature pe an ar putea fi prevenite prin cresterea consumului de fibre dietetice.




Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct"

4 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole