Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct

de Laura Voica 01 Mai 2014

Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct

Un bol de cereale la micul dejun in fiecare zi creste speranta de viata pentru supravietuitori atacurilor de cord, sustin cercetatorii. Ei au descoperit ca o crestere in consumul de fibre alimentare - in special cereale - a fost legat de rate de deces mai mici.

Potrivit unui studiu, cei care au mancat mai multe fibre au avut cu 25% mai putine sanse de a muri in cei noua ani de la atacul de cord, comparativ cu cei care au consumat mai putine fibre. Consumul zilnic cu 10g de fibre in plus, a fost asociat cu un risc scazut de a muri cu 15%, pe o perioada de urmarire a pacientilor timp de noua ani. Cercetatorii americani din spatele studiului, publicat pe bmj.com, spun ca este important ca supravietuitorii unui atac de cord, sa afle ce modificari trebuie sa faca in stilul de viata pentru a reduce riscul de a muri.

Echipa de cercetare, cu sediul in Boston, a analizat datele de la doua studii mari din SUA, Studiul de sanatate de 121,700 asistente medicale de sex feminin si studiul de 51.529 de asistenti medicali de sex masculin. Studiul a analizat 2258 de femei si 1840 barbati care au supravietuit unui prim atac de cord in timpul desfasurarii studiului.

Evolutia subiectilor a fost urmarita timp de aproximativ 9 ani, timp in care 682 de femei si 451 de barbati au murit.

Unul din cinci care au consumat cele mai multe fibre - a avut o sansa de 25% mai mica de a muri de orice cauza pe parcursul celor noua ani de la atacul de cord, comparativ cu cei care nu au consumat sau au avut un consum redus de fibre.

Dintre cele trei tipuri diferite de fibre - cereale, legume si fructe - doar aportul de fibre din cereale a fost puternic legat de un risc crescut de supravietuire pe termen lung dupa un atac de cord. Micul dejun cu cereale a fost principala sursa de fibre alimentare pentru participantii la studiu. Rezultatele au fost ajustate pentru factorii care ar putea afecta durata de viata, inclusiv varsta, istoricul medical si alte obiceiurile alimentare si stilul de viata. S-a constatat anterior ca persoanele care au un aport ridicat de fibre alimentare sunt mai putin susceptibile de a dezvolta boli cardiace coronariene. Beneficiile fibrelor includ reducerea colesterolului din sange, cresterea nivelului de glucoza din sange si scaderea tensiunii arteriale.

Cercetatorii spun ca supravietuitorii unui atac de cord au un risc mai mare de a muri decat restul populatiei si de multe ori sunt mai motivati pentru a face modificari in stilul lor de viata. Cu toate acestea, tratamentul pentru cresterea sanselor de supravietuire, in general, neglijeaza consilierea un stil de viata sanatos in favoarea medicatie pe termen lung, spun ei.

Fibrele actioneaza prin reducerea colesterolului din sange, cresterea nivelului de glucoza din sange, scaderea tensiunii arteriale, ajuta la pierderea in greutate.

Recomandarile nutritionale la nivel national, in Marea Britanie incurajeaza oameni sa consume 440g de fructe si legume in fiecare zi si 18g de fibre.

Un studiu de la Universitatea Oxford au aratat ca 4.000 de decese premature pe an ar putea fi prevenite prin cresterea consumului de fibre dietetice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct"

3 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele la micul dejun prelungesc viata dupa un infarct"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

Spirulina: efecte benefice asupra organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Feb 2017

Tonifianta si plina de antioxidanti, spirulina este suplimenteul alimentar ideal pentru revitalizarea si fortificarea organismului. Usor digerata si absorbita in organism, are rol detoxifiant si antioxidant, de intensificare a proceselor metabolice. [detalii]

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

Condimentul care previne cancerul, protejeaza inima si imbunateste digestia

de Elena-Alina Constantinescu 20 Feb 2017

Sofranul, cunoscut si sub denumirea de "arurul rosu", este foarte apreciat pentru aromele delicioase pe care le confera bucatelor (de la exoticele risotto-uri si pana la cele mai sofisticate deserturi). Este cel mai scump condiment, pretul sau de vanzare pe pietele europene variind intre 8.000 si 13.000 euro/kilogram! [detalii]

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

Care este diferenta dintre sarea de Himalaya si sarea de masa

de Elena-Alina Constantinescu 17 Feb 2017

Sarea este alimentul pe care il folosim in alimentatie zi de zi. Sarea de Himalaya are multiple beneficii si poate fi o alternativa la sarea rafinata din comert. Descopera mai jos ce beneficii aduce organismului! [detalii]

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

Greselile de nutritie si consecintele lor in randul elevilor

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2017

Asociatia ABC-ul Nutritiei face publice datele unui studiu propriu privind nivelul de cunostinte si starea de nutritie si sport a elevilor bucuresteni cu varste cuprinse intre 10-14 ani. [detalii]

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

De ce nu este bine sa cumparam din comert bulion si pasta de tomate

de Elena-Alina Constantinescu 14 Feb 2017

Prin Campania Nationala de Informare si Educare: ”Sa invatam sa intelegem eticheta!” Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia consumatorilor asupra ingredientelor nocive care se ascund in unele produse comercializate pe piata. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.