Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mar 2016

Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar

Foarte multi copii primesc la micul dejun cereale cu lapte. Desi sunt gustoase, cerealele rafinate sunt tot mai departe de ideea de alimentatie sanatoasa. Alernativa sanatoasa este reprezentata de cerealele integrale.

Cerealele rafinate sunt adevarate bombe calorice. Nutritionistii ne indeamna sa le consumam pe cele integrale (grau, secara, ovaz, orz) si sa evitam cerealele rafinate deoarece au o cantitate mare de zahar. Cerealele integrale regleaza digestia datorita continutului de fibre.

Pentru a atrage atentia asupra substantelor continute de cerealele rafinate, APC Romania a realizat un studiu prin care sa atraga atentia asupra continutului acestui tip de produs si potentialele efecte asupra sanatatii consumatorilor. S-au analizat 73 de sortimente de cereale rafinate din marile centre comerciale.

De asemenea, studiul trage un semnal de alarma asupra pericolelor pe care le are zaharul asupra sanatatii copiilor. Sedentarismul si alimentatia nesanatoasa provoaca dezechilibre in organism. Cu cat acest dezechilibru are loc pe o perioada mai mare de timp, cu atat creste riscul aparitiei obezitatii.

In cele 73 de produse analizate s-au identificat 13 aditivi alimentari, dupa cum urmeaza: fosfati de sodiu, dioxid de sulf, acid citric, metabisulfit de sodiu, polidextroza, mono si digliceride ale acizilor grasi, caramel, fosfat tricalcic, glicerina, guma arabica, complexe de cupru ale clorofilelor, carbonat de calciu, carmin, pectine si acid ascorbic.

Aceste substante nu sunt recomandate in alimentatia copiilor deoarece produc hiperactivitate, deficiente de concentrare, astm, alergii, dereglari hormonale, afectiuni cardiovasculare sau renale, afectiuni ale aparatului digestiv si diaree. In plus, cauzeaza oboseala, dureri de cap, ameteala, greata.

Asadar, la micul dejun cel mai bine este sa le dati copiilor cereale integrale cu lapte, iaurt, sana sau chefir.

„Cerealele rafinate pentru micul dejun nu sunt altceva decat amestecuri de fainuri rafinate, uleiuri vegetale exotice, minerale si vitamine sintetice, arome artificiale, aditivi alimentari si zahar in exces sub diverse forme, transformate intr-o pasta de cereale care la temperaturi inalte a fost transformata prin procesul de extrudare in forme atragatoare pentru micii consumatori.

Cerealelele integrale au un continut ridicat de glucide, proteine, substante minerale, enzime si vitamine ( complexul B, PP si E ) in timp ce unele cereale rafinate contin pana la 50 de ori mai multe zaharuri decat cerealele integrale. Aportul ridicat de zahar in alimentatia din primii ani de viata a unui copil genereaza probleme mari de sanatate, cum ar fi obezitatea, care aduce si alte probleme de sanatate, precum scolioza, modificarea osaturii, fragilitatea oaselor, hipertensiune arteriala, boli cardiovasculare si diabet zaharat de tip 2.

Deci, consumul excesiv de zahar dauneaza grav sanatatii. Este mesajul pe care il auzim de cativa ani, insa foarte putini dintre noi il inteleg, deoarece nu au cunostinte elementare de nutritie. Din pacate, nici societatea romaneasca nu ofera suficiente campanii de informare si educare bazate pe informatii clare si pe intelesul consumatorului obisnuit.” a precizat conf. univ. dr. Costel Stanciu, presedinte APC Romania.

Sursa: APC Romania
Foto: www.cravebits.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar"

8 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.