Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mar 2016

Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar

Foarte multi copii primesc la micul dejun cereale cu lapte. Desi sunt gustoase, cerealele rafinate sunt tot mai departe de ideea de alimentatie sanatoasa. Alernativa sanatoasa este reprezentata de cerealele integrale.

Cerealele rafinate sunt adevarate bombe calorice. Nutritionistii ne indeamna sa le consumam pe cele integrale (grau, secara, ovaz, orz) si sa evitam cerealele rafinate deoarece au o cantitate mare de zahar. Cerealele integrale regleaza digestia datorita continutului de fibre.

Pentru a atrage atentia asupra substantelor continute de cerealele rafinate, APC Romania a realizat un studiu prin care sa atraga atentia asupra continutului acestui tip de produs si potentialele efecte asupra sanatatii consumatorilor. S-au analizat 73 de sortimente de cereale rafinate din marile centre comerciale.

De asemenea, studiul trage un semnal de alarma asupra pericolelor pe care le are zaharul asupra sanatatii copiilor. Sedentarismul si alimentatia nesanatoasa provoaca dezechilibre in organism. Cu cat acest dezechilibru are loc pe o perioada mai mare de timp, cu atat creste riscul aparitiei obezitatii.

In cele 73 de produse analizate s-au identificat 13 aditivi alimentari, dupa cum urmeaza: fosfati de sodiu, dioxid de sulf, acid citric, metabisulfit de sodiu, polidextroza, mono si digliceride ale acizilor grasi, caramel, fosfat tricalcic, glicerina, guma arabica, complexe de cupru ale clorofilelor, carbonat de calciu, carmin, pectine si acid ascorbic.

Aceste substante nu sunt recomandate in alimentatia copiilor deoarece produc hiperactivitate, deficiente de concentrare, astm, alergii, dereglari hormonale, afectiuni cardiovasculare sau renale, afectiuni ale aparatului digestiv si diaree. In plus, cauzeaza oboseala, dureri de cap, ameteala, greata.

Asadar, la micul dejun cel mai bine este sa le dati copiilor cereale integrale cu lapte, iaurt, sana sau chefir.

„Cerealele rafinate pentru micul dejun nu sunt altceva decat amestecuri de fainuri rafinate, uleiuri vegetale exotice, minerale si vitamine sintetice, arome artificiale, aditivi alimentari si zahar in exces sub diverse forme, transformate intr-o pasta de cereale care la temperaturi inalte a fost transformata prin procesul de extrudare in forme atragatoare pentru micii consumatori.

Cerealelele integrale au un continut ridicat de glucide, proteine, substante minerale, enzime si vitamine ( complexul B, PP si E ) in timp ce unele cereale rafinate contin pana la 50 de ori mai multe zaharuri decat cerealele integrale. Aportul ridicat de zahar in alimentatia din primii ani de viata a unui copil genereaza probleme mari de sanatate, cum ar fi obezitatea, care aduce si alte probleme de sanatate, precum scolioza, modificarea osaturii, fragilitatea oaselor, hipertensiune arteriala, boli cardiovasculare si diabet zaharat de tip 2.

Deci, consumul excesiv de zahar dauneaza grav sanatatii. Este mesajul pe care il auzim de cativa ani, insa foarte putini dintre noi il inteleg, deoarece nu au cunostinte elementare de nutritie. Din pacate, nici societatea romaneasca nu ofera suficiente campanii de informare si educare bazate pe informatii clare si pe intelesul consumatorului obisnuit.” a precizat conf. univ. dr. Costel Stanciu, presedinte APC Romania.

Sursa: APC Romania
Foto: www.cravebits.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar"

7 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cerealele rafinate ne imbolnavesc copiii! Sunt pline de aditivi alimentari si zahar"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.