Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul

de Laura Voica 21 Mai 2014

Tags: fulgi de ovaz insomnie valeriana tinctura de valeriana banane cirese migdale


Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul

Potrivit Centrului Stanford, aproape 1 din 10 adulti din SUA sufera de insomnie. Desi cele mai multe dintre aceste persoane sufera de insomnie pe termen scurt, multe dintre ele, sufera de insomnie cronica ( de exemplu, dificultati cu somnul pe o perioada mai mare de 6 luni). O astfel de privare de somn poate reduce in mod semnificativ calitatea vietii cuiva.

In timp ce stresul legat de locul de munca si familie ramane cauza numarul unul pentru insomnii, o alimentatie gresita - cum ar fi alimentele cu un continut ridicat de zahar, cofeina, gluten sau grasimi polinesaturate - poate contribui de asemenea la insomnie. Prin urmare, imbunatatirea dietei este un prim pas important spre a inlatura insomnia.

Cinci alimente care va ajuta sa aveti un somn mai linistit:

1 ) Migdale
 Migdalele sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru tratarea insomniei, deoarece acestea sunt surse excelente de magneziu, care este un relaxant muscular natural si contine proprietati anti - stres. Un studiu publicat in Jurnalul de Cercetare in Stiinte Medicale, in decembrie 2012 a constatat ca suplimentarea de magneziu ar putea " imbunatatii masurilor subiective de insomnie, cum ar fi scorul ISI, eficienta somnului, durata somnului si latenta somnului si, de asemenea, masurile obiective ale insomniei, cum ar fi concentratia de ser de renina, melatonina si cortizolul seric, la persoanele in varsta.

2 ) Cirese
 Ciresele si produsele cu cirese au fost de multe ori legate de imbunatatirea somnului. De exemplu, un studiu publicat in Jurnalul European de Nutritie din decembrie 2012 a constatat ca voluntarii care au consumat o tarta de cirese timp de sapte zile au avut un nivel crescut de melatonina in urina lor, comparativ cu grupul de control. Prin urmare, grupul de studiu au avut un somn de calitate.

3 ) Banane
Multi oameni sunt deseori surprinsi sa afle ca bananele ii pot ajuta sa aiba un somn mai bun, deoarece acestea sunt bine-cunoscute pentru stimularea energiei. Cu toate acestea, bananele sunt, de asemenea, bogate in magneziu, potasiu si triptofan, care sunt" trio-ul magic" pentru un somn linistit. Triptofanul este deosebit de eficient in aceasta privinta, deoarece este precursorul celor doi neurotransmitatori, serotonina si melatonina, care moduleaza somnul.

4 ) Valeriana
Radacina plantei de valeriana, care este de obicei consumata in ceai sau sub forma de tinctura, a fost folosita ca un ajutor al somnului in Grecia antica si Roma. Mai mult decat atat, au proprietati sedative si anxiolitice care au fost demonstrate de numeroase studii. De exemplu, un studiu publicat in 2011 reista Menopauza a constatat ca extractele de valeriana au determinat o  imbunatatire " semnificativa statistic " in calitatea somnului la femeile in postmenopauza care sufera de insomnie. Autorii studiului au ajuns la concluzia ca " rezultatele din acest studiu adauga suport pentru eficacitatea valerianei  in managementul clinic al insomniei. "

5 ) Fulgi de ovaz
Desi fulgii de ovaz sunt de obicei asociati cu micul dejun, compozitia lor nutritiva - bogata in magneziu si de asemenea in potasi, ii transforma intr-un aliment de consumat seara. Mai mult decat atat, fulgi de ovaz tinde sa fie amestecati cu lapte, care este unul dintre cele mai cunoscute bauturi relaxante.




Spune-ne opinia ta despre
"Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul"

2 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole