Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul

de Laura Voica 21 Mai 2014

Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul

Potrivit Centrului Stanford, aproape 1 din 10 adulti din SUA sufera de insomnie. Desi cele mai multe dintre aceste persoane sufera de insomnie pe termen scurt, multe dintre ele, sufera de insomnie cronica ( de exemplu, dificultati cu somnul pe o perioada mai mare de 6 luni). O astfel de privare de somn poate reduce in mod semnificativ calitatea vietii cuiva.

In timp ce stresul legat de locul de munca si familie ramane cauza numarul unul pentru insomnii, o alimentatie gresita - cum ar fi alimentele cu un continut ridicat de zahar, cofeina, gluten sau grasimi polinesaturate - poate contribui de asemenea la insomnie. Prin urmare, imbunatatirea dietei este un prim pas important spre a inlatura insomnia.

Cinci alimente care va ajuta sa aveti un somn mai linistit:

1 ) Migdale
 Migdalele sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru tratarea insomniei, deoarece acestea sunt surse excelente de magneziu, care este un relaxant muscular natural si contine proprietati anti - stres. Un studiu publicat in Jurnalul de Cercetare in Stiinte Medicale, in decembrie 2012 a constatat ca suplimentarea de magneziu ar putea " imbunatatii masurilor subiective de insomnie, cum ar fi scorul ISI, eficienta somnului, durata somnului si latenta somnului si, de asemenea, masurile obiective ale insomniei, cum ar fi concentratia de ser de renina, melatonina si cortizolul seric, la persoanele in varsta.

2 ) Cirese
 Ciresele si produsele cu cirese au fost de multe ori legate de imbunatatirea somnului. De exemplu, un studiu publicat in Jurnalul European de Nutritie din decembrie 2012 a constatat ca voluntarii care au consumat o tarta de cirese timp de sapte zile au avut un nivel crescut de melatonina in urina lor, comparativ cu grupul de control. Prin urmare, grupul de studiu au avut un somn de calitate.

3 ) Banane
Multi oameni sunt deseori surprinsi sa afle ca bananele ii pot ajuta sa aiba un somn mai bun, deoarece acestea sunt bine-cunoscute pentru stimularea energiei. Cu toate acestea, bananele sunt, de asemenea, bogate in magneziu, potasiu si triptofan, care sunt" trio-ul magic" pentru un somn linistit. Triptofanul este deosebit de eficient in aceasta privinta, deoarece este precursorul celor doi neurotransmitatori, serotonina si melatonina, care moduleaza somnul.

4 ) Valeriana
Radacina plantei de valeriana, care este de obicei consumata in ceai sau sub forma de tinctura, a fost folosita ca un ajutor al somnului in Grecia antica si Roma. Mai mult decat atat, au proprietati sedative si anxiolitice care au fost demonstrate de numeroase studii. De exemplu, un studiu publicat in 2011 reista Menopauza a constatat ca extractele de valeriana au determinat o  imbunatatire " semnificativa statistic " in calitatea somnului la femeile in postmenopauza care sufera de insomnie. Autorii studiului au ajuns la concluzia ca " rezultatele din acest studiu adauga suport pentru eficacitatea valerianei  in managementul clinic al insomniei. "

5 ) Fulgi de ovaz
Desi fulgii de ovaz sunt de obicei asociati cu micul dejun, compozitia lor nutritiva - bogata in magneziu si de asemenea in potasi, ii transforma intr-un aliment de consumat seara. Mai mult decat atat, fulgi de ovaz tinde sa fie amestecati cu lapte, care este unul dintre cele mai cunoscute bauturi relaxante.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul"

1 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

Cele 5 beneficii importante ale consumului de banane

de Elena-Alina Constantinescu 17 Nov 2016

Studiile au demonstrat ca aceste fructe sunt foarte eficiente pentru a preveni multe probleme de sanatate. Sunt o gustare sanatoasa in curele de slabire. Consumul de banane scade nevoia de a mai manca gustari pline ce calorii pe parcursul zilei. [detalii]

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare. [detalii]

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

Cele mai bune ceaiuri pentru bolnavii de diabet

de Elena-Alina Constantinescu 04 Nov 2016

Persoanele care sufera de diabet zaharat au anumite restrictii alimentare. Spre exemplu, nu au voie sa consume zahar, prajituri, inghetata si fructe cu un indice glicemic ridicat. [detalii]

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

Cum scapam de astenia de toamna? Top 3 alimente pentru o stare de bine

de Elena-Alina Constantinescu 31 Oct 2016

In acest sezon, tonusul general al organismului scade, apar modificari de dispozitie si avem permanent senzatia de oboseala. Asadar, productia de serotonina (hormonul fericirii) scade, iar organismul trece prin mai multe schimbari din cauza reducerii intensitatii luminii. Iata, mai jos, 3 alimente care ne ajuta sa trecem peste starea de astenie: [detalii]

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

Ce probleme cauzeaza consumul de proteine in exces

de Elena-Alina Constantinescu 25 Oct 2016

Pe langa carbohidrati si lipide, proteinele constituie nutrientii esentiali pentru buna functionare a organismului. Asadar, proteinele sunt importante intr-o dieta echilibrata, insa, consumate in exces, pot da metabolismul peste cap. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.