Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul

de Laura Voica 21 Mai 2014

Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul

Potrivit Centrului Stanford, aproape 1 din 10 adulti din SUA sufera de insomnie. Desi cele mai multe dintre aceste persoane sufera de insomnie pe termen scurt, multe dintre ele, sufera de insomnie cronica ( de exemplu, dificultati cu somnul pe o perioada mai mare de 6 luni). O astfel de privare de somn poate reduce in mod semnificativ calitatea vietii cuiva.

In timp ce stresul legat de locul de munca si familie ramane cauza numarul unul pentru insomnii, o alimentatie gresita - cum ar fi alimentele cu un continut ridicat de zahar, cofeina, gluten sau grasimi polinesaturate - poate contribui de asemenea la insomnie. Prin urmare, imbunatatirea dietei este un prim pas important spre a inlatura insomnia.

Cinci alimente care va ajuta sa aveti un somn mai linistit:

1 ) Migdale
 Migdalele sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru tratarea insomniei, deoarece acestea sunt surse excelente de magneziu, care este un relaxant muscular natural si contine proprietati anti - stres. Un studiu publicat in Jurnalul de Cercetare in Stiinte Medicale, in decembrie 2012 a constatat ca suplimentarea de magneziu ar putea " imbunatatii masurilor subiective de insomnie, cum ar fi scorul ISI, eficienta somnului, durata somnului si latenta somnului si, de asemenea, masurile obiective ale insomniei, cum ar fi concentratia de ser de renina, melatonina si cortizolul seric, la persoanele in varsta.

2 ) Cirese
 Ciresele si produsele cu cirese au fost de multe ori legate de imbunatatirea somnului. De exemplu, un studiu publicat in Jurnalul European de Nutritie din decembrie 2012 a constatat ca voluntarii care au consumat o tarta de cirese timp de sapte zile au avut un nivel crescut de melatonina in urina lor, comparativ cu grupul de control. Prin urmare, grupul de studiu au avut un somn de calitate.

3 ) Banane
Multi oameni sunt deseori surprinsi sa afle ca bananele ii pot ajuta sa aiba un somn mai bun, deoarece acestea sunt bine-cunoscute pentru stimularea energiei. Cu toate acestea, bananele sunt, de asemenea, bogate in magneziu, potasiu si triptofan, care sunt" trio-ul magic" pentru un somn linistit. Triptofanul este deosebit de eficient in aceasta privinta, deoarece este precursorul celor doi neurotransmitatori, serotonina si melatonina, care moduleaza somnul.

4 ) Valeriana
Radacina plantei de valeriana, care este de obicei consumata in ceai sau sub forma de tinctura, a fost folosita ca un ajutor al somnului in Grecia antica si Roma. Mai mult decat atat, au proprietati sedative si anxiolitice care au fost demonstrate de numeroase studii. De exemplu, un studiu publicat in 2011 reista Menopauza a constatat ca extractele de valeriana au determinat o  imbunatatire " semnificativa statistic " in calitatea somnului la femeile in postmenopauza care sufera de insomnie. Autorii studiului au ajuns la concluzia ca " rezultatele din acest studiu adauga suport pentru eficacitatea valerianei  in managementul clinic al insomniei. "

5 ) Fulgi de ovaz
Desi fulgii de ovaz sunt de obicei asociati cu micul dejun, compozitia lor nutritiva - bogata in magneziu si de asemenea in potasi, ii transforma intr-un aliment de consumat seara. Mai mult decat atat, fulgi de ovaz tinde sa fie amestecati cu lapte, care este unul dintre cele mai cunoscute bauturi relaxante.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul"

7 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cinci alimente care trateaza insomnia si imbunatatesc somnul"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.