Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cine se alimenteaza mai sanatos?

de Laura Voica 19 Mar 2014

Cine se alimenteaza mai sanatos?

Bucataria mediteraneana e caracterizata prin proportia mare de alimente de origine vegetala: fructe, legume si zarzavaturi si, cel putin pana de curand, de folosirea uleiului de masline, bogat in acizi grasi mononesaturati, care scad fractiunea LDL-C, a colesterolului sanguin. Nutritionistii spun ca cea mai mare parte a grasimilor consumate ar trebui sa provina din acizi grasi mononesaturati, mai precis din acidul oleic, care reprezinta 70-80% din grasimile din masline si avocado si aproximativ 50-60% din uleiul de rapita.

Dar bucataria mediteraneana are si alte avantaje. Un studiu efectuat asupra a 1.400 de barbati, din 9 tari europene, a dovedit ca rosiile protejeaza impotriva infarctului, mai ales prin licopen, un antioxidant foarte util.

Bucataria traditionala germana se caracterizeaza printr-o proportie mare de grasimi saturate, care provin numai din produsele de origine animala, ca unt, untura, carne si mezeluri. Nu e de mirare ca fiecare al doilea german moare de infarct.

O tendinta care se instaleaza in Germania si care deja exista  in SUA este aceea de a consuma din ce in ce mai multe alimente semipreparate, de a recurge la asa-numitul „fast-food”, care se ofera la orice colt de strada. Alimentele acestea, placute gustului si adorate de copii si de adolescenti, contin cantitati excesive de grasimi de cea mai proasta calitate. Chiar daca  sunt de origine vegetala, stand pe foc toata ziua, aceste grasimi si-au schimbat caracteristicile datorita oxidarii si temperaturii. De asemenea, aceste alimente contin multe condimente tari si sare, fiind lipsite de fibre, vitamine si microconstituenti. Luand in consideratie si consumul mare de cafea si de bere, putem spune ca alimentatia germanilor e la fel de nesanatoasa ca a nord-americanilor.

Bucataria traditionala asiatica foloseste multe vegetale. Studiile epidemiologice arata ca japonezii care traiesc in Japonia se imbolnavesc foarte rar de cancer de intestin gros, in comparatie cu populatia tarilor apusene.
Fasolea soia e arma cea mai eficace impotriva neoplasmului colo-rectal. Genisteina din soia actioneaza chiar si atunci cand s-au format tumori mici, intrerupandu-le aportul de oxigen si de nutrienti.

Din nefericire, japonezii consuma multa sare, iar urmarea este numarul mare al bolnavilor cu hipertensiune arteriala si cu accidente vasculare cerebrale. In general, o caracteristica a modului de alimentatie japonez este frugalitatea. Dupa cum stiti, japonezii au media de viata cea mai mare, fiind urmati de populatia tarilor scandinave.

Cateva cuvinte si despre alimentatia din China. In ultimii 20-25 de ani, in China, modul de alimentatie s-a schimbat substantial. Incepand din anul 1978 si pana in prezent, consumul de carne, oua si ulei a crescut de trei ori. In schimb, se mananca mai putine cereale si mai putini cartofi. Consumul de carne si de celelalte produse de origine animala a crescut foarte repede. Concomitent, in China, se remarca o modificare epidemiologica – de la boli infectioase si de malnutritie de aport, spre cele cronice, netransmisibile. Asa se face ca  in ultimii ani, in China, decesele prin cancer, boli cardiovasculare si cerebrovasculare, precum si prin diabet si osteoporoza s-au inmultit intr-un mod rapid.

In momentul de fata, principalele cauze de mortalitate in orasele din China sunt cancerul, ateroscleroza coronariana si cerebrala, precum si bolile aparatului respirator – numarul barbatilor fumatori e foarte mare.

Pe plan mondial, exista tendinta de schimbare a cauzelor morbiditatii si mortalitatii dinspre bolile infectioase spre cele neinfectioase, mai ales în tarile cu un venit national mic sau mijlociu. Concomitent se înregistreaza o schimbare în alimentatia si în activitatea fizica a populatiilor respective, datorita modificarilor factorilor economici si sociali.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cine se alimenteaza mai sanatos?"

6 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cine se alimenteaza mai sanatos?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.