Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Consumul moderat de bere este benefic

de AlegeSanatos.ro 25 Oct 2012

Consumul moderat de bere este benefic

Ultimele studii intocmite de catre nutritionisti au aratat ca berea nu este atat de nociva pe cat se credea si mai ales ca un consum moderat poate avea chiar efecte pozitive asupra organismului.

Pana de curand singura bautura careia i se facea ,,reclama,, ca fiind sanatoasa era vinul rosu insa iata ca in momentul de fata i s-a facut dreptate si berii. Controversata bautura a fost si este acuzata de aparitia obezitatii abdominale fara insa a se tine cont de faptul ca de cele mai multe ori consumul de bere se asociaza si cu traditionalul mic sau traditionala friptura. Cu alte cuvinte moderatia in ceea ce priveste consumul de bere nu dauneaza sanatatii, siluetei ba din contra are numeroase avantaje. Un pahar de bere in cazul femeilor o data la cateva zile si 2 pahare in cazul barbatilor nu reprezinta un pericol. Peste aceasta limita este dovedit faptul ca abuzul de alcool duce la aparitia a numeroase afectiuni dintre care multe pot pune viata in pericol.

Ingredientele berii ne mentin sanatosi


Berea de calitate contine numeroase ingrediente care ii confera gustul si aroma inconfundabila dar care participa si la diverse procese din organism in vederea intaririi acestuia. Astfel maltul, hameiul si drojdia (substante cu proprietati antioxidante) la care se adauga vitaminele din grupul B (B1, B2, B6) contribuie la echilibrarea dietei zilnice. Un alt aspect important este acela ca berea este bogata in potasiu (ion extrem de important pentru sanatatea inimii) si saraca in sodiu. Acesti doi ioni fiind in echilibru consumul moderat de bere nu constituie un factor de risc pentru aparitia valorilor tensionale ridicate. In ceea ce priveste aportul caloric trebuie mentionat ca 100 de ml de bere blonda corespunde unei valori energetice de 42 kcal. Cu alte cuvinte un pahar de bere este mult mai putin periculos pentru silueta decat vinul, sucurile dulci sau restul bauturilor alcoolice.

Berea cu masura ne tine departe de medic


Ultimele studii arata ca un consum moderat de bere de calitate ne poate proteja impotriva unor maladii grave precum Alzheimer, diabet zaharat si obezitate. De asemenea datorita numeroaselor substante antioxidante ce intra in componenta berii, aceasta ajuta la stimularea mecanismelor de aparare ale organismului. In acest fel cei care consuma cu moderatie bere au un sistem imunitar puternic, gata sa lupte cu agresiunile din exterior. Un alt avantaj al berii este acela ca in urma consumului cu masura are loc o crestere a HDL-colesterolului (colesterolul bun) , acest lucru ajutand la scaderea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare (inclusiv a evenimentelor acute ca infarctul de miocard sau accidentul vascular cerebral). Digestia si intreg tractul intestinal este si el influentat in mod pozitiv de catre bere datorita faptului ca aceasta contine fibre. Si nu in ultimul rand bautorii de bere de calitate sunt protejati impotriva formarii pietrelor la rinichi si la vezica biliara datorita continutului ridicat al acesteia in minerale si al efectului asupra nivelului de colesterol bun (pietrele la vezica biliara se formeaza si datorita nivelului crescut de colesterol).


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Consumul moderat de bere este benefic"

2 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Consumul moderat de bere este benefic"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Ce mancam in Postul Pastelui?

Ce mancam in Postul Pastelui?

de Elena-Alina Constantinescu 09 Mar 2017

Postului Pastelui este un bun prilej pentru detoxifierea organismului. Nu trebuie sa ne infometam, ci sa avem grija cum combinam alimentele, sa diversificam meniul si sa respectam orele de masa. Conform calendarului ortodox, Pastele va fi sarbatori pe 16 aprilie. Este cel mai lung si mai aspru dintre toate cele patru posturi importante si mai poarta denumirea de Postul Mare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.