Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cresterea in greutate - intr-o maniera sanatoasa

de AlegeSanatos.ro 29 Ian 2013

Cresterea in greutate - intr-o maniera sanatoasa

Obezitatea este fara doar si poate una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate la nivel mondial. Chiar si asa nu putini sunt cei care se confrunta cu o greutate sub cea normala sau cum spun nutritionistii cu un indice de masa corporala care indica subponderalitate.

Obezitatea este fara doar si poate una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate la nivel mondial. Chiar si asa nu putini sunt cei care se confrunta cu o greutate sub cea normala sau cum spun nutritionistii cu un indice de masa corporala care indica subponderalitate.

Din punct de vedere estetic nici obezitatea si nici kilogramele in minus nu sunt o placere insa, lasand acest lucru la o parte, trebuie mentionat faptul ca subponderalitatea este o situatie care poate pune organismul in pericol. Cei care se confrunta cu o greutate sub cea normala de multe ori recurg la metode extrem de nesanatoase pentru a castiga cateva kilograme in plus. Astfel, pentru multi mancarea tip fast-food, dulciurile, grasimile si notiunea de mancat in nestire reprezinta  asa zise solutii pentru a lua cateva kilograme in plus. In dorinta de a avea rezultate cat mai rapide cei care adopta  conduita alimentara bazata mai mult pe principiul cantitativ decat pe cel  calitativ isi forteaza organismul si au ca rezultat aparitia a numeroase probleme de sanatate mai mult sau mai putin grave.

Ce este indicele de masa corporala

Indicele de masa corporala (IMC) este un parametru care ajuta la cuantificarea greutatii in functie de inaltime si de greutate. Cu ajutorul IMC-ului se poate stabili daca o persoana este normoponderala, subponderala sau supraponderala. Astfel distingem urmatoarele categorii:

IMC Interpretare
sub  18,5 subponderal
18,5-24,9 greutate normala
25-29,9 supraponderal
30-34,9 obezitate de gradul I
35-39,9 obezitate de gradul II
peste 40 obezitate morbidă

Indicele de masa corporala se calculeaza prin impartirea greutatii reale la patratul inaltimii.

Caloriile versus valoarea nutritiva a unui aliment

Persoanele care se confrunta cu un indice de masa corporala sub 18,5 kg/m2 trebuie sa inteleaga diferenta dintre un aliment hipercaloric si unul bogat in principii nutritive. Un exemplu bun in acest sens sunt dulciurile si bauturile carbogazoase dulci care au multe calorii datorita zaharului dar a caror valoare nutritiva este minima.

Este foarte adevarat ca cei care sunt subponderali trebuie sa isi mareasca ratia calorica cu aproximativ 500 de calorii pe zi insa alimentele consumate trebuie sa contina in egala masura zaharuri, proteine, lipide, fibre, vitamine si minerale fara de care organismul nu poate functiona corect. Decat o masa compusa doar din dulciuri sau mancare de tip fast-food mai bine optati pentru doua feluri de mancare gatita la care puteti sa adaugati paine integrala.

O alta regula de la care nu trebuie sa se abata cei care vor sa se ingrase este aceea de a respecta cu sfintenie orarul meselor. Trei mese principale pe zi la care se adauga si doua gustari sunt suficiente pentru a aduce suficiente calorii si principii nutritive astfel incat, in scurt timp, sa se vada o diferenta notabila atat din punct de vedere fizic cat si din punctul de vedere al kilogramelor pe care le arata cantarul.

Sfaturi practice pentru a creste in greutate

• Un prim sfat pentru cei care vor sa ajunga la o greutate optima este de a se lasa de fumat, deoarece in acest fel creste pofta de mancare. In alta ordine de idei persoanele care se lasa de fumat observa o crestere a capacitatii propriilor papile gustative, fiindu-le mult mai usor sa simta diferitele gusturi si arome.
• In al doilea rand faceti sport in mod regulat deoarece activitatea fizica creste pofta de mancare si  tonusul muscular.
• Odihna zilnica (minim 8 ore de somn pe noapte) joaca un rol esential in reglarea metabolismului si in mentinerea unei greutati optime. De cele mai multe ori cei care nu se odihnesc in mod corespunzator sunt nervosi, tensionati, stresati si daca aceste stari se continua pe termen lung se ajunge la o scadere ponderala importanta.



Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cresterea in greutate - intr-o maniera sanatoasa"

1 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cresterea in greutate - intr-o maniera sanatoasa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

de Elena-Alina Constantinescu 20 Iun 2017

Una dintre cele mai nemiloase boli ale acestui secol este cancerul. Mergand pe principiul conform caruia e mai usor sa previi decat sa tratezi, atentia a fost indreptata de-a lungul timpului spre metodele alternative de tratament. Prin urmare, o arma in preventia bolii o constituie alimentatia sanatoasa si echilibrata. [detalii]

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

de Elena-Alina Constantinescu 19 Iun 2017

Beneficiile pentru sanatate ale coacazelor negre includ folosirea acestora in tratarea bolilor cardiovasculare datorita prezentei vitaminei C si prevenirea bolilor digestive prin continutul de antocianine. Mai mult, deoarece sunt sarace in calorii, coacazele sunt recomandate si in curele de slabire. Iata si alte beneficii pentru sanatate ale acestor mici fructe de padure. [detalii]

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

de Viorica Ghinea 16 Iun 2017

Grasimea de pe burta se incapataneaza sa dispara? Probabil ca visul de a arata divin in costumul tau de baie pare acum undeva departe, dar avem o veste buna pentru tine. Exista cateva legume care devin aliatii tai de incredere in razboiul contra kilogramelor nedorite. Iata care sunt acestea si cum le poti include in alimentatia ta! [detalii]

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

de Viorica Ghinea 14 Iun 2017

Ti se pare ca pierzi lupta impotriva kilogramelor nedorite? Introdu in alimentatia ta aceste retete de smoothie pentru slabit. Sunt delicioase, racoritoare si energizante, asa ca procesul de eliminare a kilogramelor nedorite nu va fi deloc unul obositor. [detalii]

Ce pot face caisele pentru sanatatea ta

Ce pot face caisele pentru sanatatea ta

de Elena-Alina Constantinescu 13 Iun 2017

Caisele sunt o gustare sanatoasa si racoritoare in zilele de vara. Insa, pe langa aroma lor delicoasa, caisele au multe de oferit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.