Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum iti asiguri necesarul zilnic de vitamine si minerale

de Raluca Garbea 25 Oct 2018

Tags: alimentatie sanatate beneficii


Cum iti asiguri necesarul zilnic de vitamine si minerale

Toata lumea stie ca fructele si legumele sunt benefice pentru sanatatea organismului. Cu toate acestea, sunt multe persoane care nu stiu cate alimente sa consume pentru a obtine vitaminele si mineralele necesare sanatatii organismului.

Iata cum iti poti asigura necesarul zilnic de vitamine si minerale!


1) Vitamina A


Vitamina A incetineste procesul de imbatranire, pastreaza elasticitatea pielii, fiind responsabila pentru capacitatea de a vedea in intuneric.


Cantitatea recomandata de vitamina A este de 1 mg/zi.


2) Vitamina B2


Vitamina B2 ajuta pielea sa fie neteda si sanatoasa si face parul puternic si matasos.


Lipsa vitaminei B2 duce la anemie si la slabirea sistemului imunitar. Totodata, aceasta deficienta poate provoca fisuri dureroase in jurul gurii.


Cantitatea recomandata de vitamina B2 este 1,8 mg/zi.


3) Vitamina C


Vitamina C este esentiala pentru sanatatea oaselor si pentru elasticitatea pielii.


Cantitatea recomandata de vitamina C este de 80 mg/zi.


4) Vitamina D


Aceasta vitamina joaca un rol important in normalizarea activitatii tiroidei, fiind, in acelasi timp, necesara pentru buna functionare a inimii si a intregului sistem nervos.


Cantitatea recomandata de vitamina D este de 2,5 mcg/zi.


5) Potasiu


Potasiul reprezinta un ajutor important al inimii. De asemenea, el este responsabil pentru reducerea retentiei de apa.


Norma zilnica de potasiu este de 2.500 mg.


6) Calciu


Calciul reprezinta componenta principala a oaselor si dintilor.


Lipsa de calciu duce la ruperea “spontana” a oaselor si a distrugerii dintilor.


De retinut! Calciul nu poate fi absorbit fara magneziu, vitamina D si proteine.


Cantitatea recomandata de calciu este 1.250 mg.


7) Fier


Moleculele de fier si proteine creeaza hemoglobina.


Fierul este responsabil pentru transferul de oxigen in sange.


Cantitatile scazute de fier din organism duc la anemie.


Norma zilnica de fier este de 15 mg.


8) Iod


Iodul este necesar pentru corp pentru a ajuta la buna functionare a tiroidei.


Cantitatea recomandata de iod este de 150 mcg/zi.



>> Daca ti-a placut articolul, iti recomandam - Cele 3 vitamine de care ai nevoie pentru un sistem imunitar puternic.




Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Cum iti asiguri necesarul zilnic de vitamine si minerale"

3 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum iti asiguri necesarul zilnic de vitamine si minerale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care contin vitamina B12

Top 5 alimente care contin vitamina B12

de Raluca Garbea 19 Mar 2019

Vitamina B12 este esentiala pentru functionarea optima a organismului. Descopera in articol care sunt cele mai indicate alimente! [detalii]

Top 5 legume recomandate copiilor

Top 5 legume recomandate copiilor

de Raluca Garbea 14 Mar 2019

In alimentatia copiilor, aportul de fructe si legume este esential pentru ca cei mici sa se poata bucura de o viata sanatoasa. [detalii]

Mierea - Top 5 beneficii pentru sanatate

Mierea - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 11 Mar 2019

Mierea este un produs dulce, lichid siropos produs natural de albine, cu numeroase beneficii pentru sanatate, fiind o sursa de energie si un puternic antibiotic natural. Descopera in articol de ce ar trebui sa consumi miere in fiecare zi! [detalii]

Top 3 antioxidanti benefici pentru sanatatea organismului

Top 3 antioxidanti benefici pentru sanatatea organismului

de Raluca Garbea 05 Mar 2019

Antioxidantii sunt benefici pentru sanatatea organismului. [detalii]

Reteta: Salata de fructe de padure

Reteta: Salata de fructe de padure

de Raluca Garbea 04 Mar 2019

O salata reprezinta mereu o alegere perfecta pentru sanatatea organismului! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016