Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum poate deveni fitness-ul o placere

de AlegeSanatos.ro 07 Mai 2012

Tags: fitness alergare sfaturi fitness exercitii fizice


Cum poate deveni fitness-ul o placere

Distreaza-te! Sportul trebuie sa implice si obligatia de a te distra, spune instructorul de fitness (si fostul sportiv de performanta) Gert von Kunhardt. Mesajul este: Delectare in loc de sudoare.O miscare usoara in loc de antrenamente dure.

Fa antrenamente de un minut

Antrenandu-ti muschii poti sa eviti durerile lombare, contractiile, sensibilitatea la raceala, precum si multe altele.Aproape toate substantele importante de care are nevoie corpul tau pentru a trai si a ramane sanatos, omul le poate produce singur in muschi. Antrenamentele de forta si de rezistenta sunt obligatorii pentru mentinerea sanatatii si a starii de bine. Insa aproape intotdeauna dupa ce oamenii iau decizia de a face ceva in acest sens, se si exagereaza. Sfatul nostru este: treci pe miscarea homeopatica, unde sunt suficiente si intensitati reduse. Cea mai rapida metoda de a face sa creasca din nou niste muschi atrofiati o reprezinta exercitiile izometrice, constand in incordari ale muschilor timp de cinci pana la zece secunde impotriva unui obiect fix. Exercitiile de echilibru sunt indicate pentru micromusculatura, iar orice miscare dinamica este buna pentru sistemul circulator. Astfel de antrenamente de scurta durata pot deveni un ritual permanent in programul tau cotidian.

Asociaza activitatile repetitive cu anumite exercitii:

  • Cand te speli pe dinti, lasa-te in vine precum schiorii si leaga-na-te usor.
  • Dupa ce faci dus, sterge-te cu prosopul facand miscari de gimnastica.
  • Cand te barbieresti, stai mereu intr-un picior.
  • Chiar si cand iti inchizi nasturii la camasa sau la bluza, cand iti legi cravata la gat, cand iti pui bijuteriile, cand te legi la pantofi: toate le poti face tot stand intr-un picior.
  • Cand trebuie sa astepti, mergi pe loc (pompa pentru vene).
  • In timp ce astepti in masina, impinge zece secunde volanul, incordeaza-ti muschii fesieri, roteste-ti umerii si capul.
  Alearga cu cap

Printre cele mai eficiente exercitii se numara in continuare alergatul. Nu trebuie insa sa-ti iei drept modele alergatorii de marathon si studentii la educatie fizica, ci trebuie sa te gandesti numai la tine, si sa respecti regulile simple ale lui von Kunhardt:
1. Fa-ti incalzirea inaintea cursei: fa miscari de intindere, alungire, extensie si relaxare. Unu-doua minute sunt suficiente.
2. Relaxeaza in timpul primelor 30 de secunde de alergat mainile si umerii in mod constient, evita in mod constient efortul exagerat si incearca sa-ti gasesti ritmul.
3. Pe durata urmatorului minut de alergare, trage in mod constient frana, pana cand vei simti ca ai sentimentul ca alergi pe loc.
4. In urmatoarele minute, incearca sa vizualizezi fantasticele procese din corpul tau: creste numarul globulelor rosii, presiunea sangelui creste si ea, se dilata venele, se regleaza activitatea hormonala.
5. Redu tempoul. Cand alergi nu nu este important sa obtii cei maibuni timpi sau recordul pe o anumita distanta, importanta este numai starea ta subiectiva de confort. Invata sa ignori privirile ironice ale celorlalti. Uita toate idealurile legate de aspectul sportiv al joggingului. Ceea ce faci tu in acest caz este foarte sanatosul joggelat.
6. Dupa cinci minute, procesele de adaptare ale corpului s-au incheiat. Acum poti sa alergi mai departe fara probleme. Bucura- te de peisaj, de cer, de plante, de parfumurile si zgomotele naturii.
7. Dupa un joggelat de zece pana la 20 de minute, apare un salt calitativ: - se deschid alte capilare, este descompus colesterolul nociv, - sistemul hormonal trece pe reducerea stresului. In mod subiectiv ai senzatia placuta ca ai putea continua sa alergi asa la nesfarsit. Daca ajungi in punctul mort, inseamna ca ai gresit undeva. Daca preferi mersul cu bicicleta, poti sa folosesti aceleasi reguli. Cea mai sanatoasa bicicleta pentru spate si articulatii este vechea bicicleta clasica, pe care corpul sta cat mai drept posibil.
  To be continued P.S: Vrei sa aflii cele mai eficiente exercitii fizice? Sunt accesibile absolut oricui si dureaza doar 12 minute pe zi! Detalii aici www.fitness.rs.ro




Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere"

6 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Mango - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Mango - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 23 Mai 2019

Mango ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Ce alimente provoaca o respiratie urat mirositoare

Ce alimente provoaca o respiratie urat mirositoare

de Raluca Garbea 21 Mai 2019

O respiratie proaspata este la fel de importanta ca un zambet sanatos. Descopera in articol care sunt alimentele care provoaca o respiratie urat mirositoare! [detalii]

Ceai senna - Top 5 beneficii pentru sanatate

Ceai senna - Top 5 beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 21 Mai 2019

Ceaiul senna ofera numeroase beneficii pentru sanatate, cum ar fi: pierderea in greutate, tratarea indigestiei si ingrijirea pielii. [detalii]

Cum poti pacali nevoia de dulce

Cum poti pacali nevoia de dulce

de Raluca Garbea 17 Mai 2019

Iti place sa mananci dulciuri, insa ai vrea sa renunti? Descopera in articol care sunt cele mai eficiente metode! [detalii]

Suc de merisoare - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

Suc de merisoare - Cele mai importante beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Mai 2019

Sucul de merisoare are multe beneficii pentru sanatate, cum ar fi: imbunatatirea digestiei si prevenirea afectiunilor cronice. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016