Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum poate deveni fitness-ul o placere

de AlegeSanatos.ro 07 Mai 2012

Tags: fitness alergare sfaturi fitness exercitii fizice


Cum poate deveni fitness-ul o placere

Distreaza-te! Sportul trebuie sa implice si obligatia de a te distra, spune instructorul de fitness (si fostul sportiv de performanta) Gert von Kunhardt. Mesajul este: Delectare in loc de sudoare.O miscare usoara in loc de antrenamente dure.

Fa antrenamente de un minut

Antrenandu-ti muschii poti sa eviti durerile lombare, contractiile, sensibilitatea la raceala, precum si multe altele.Aproape toate substantele importante de care are nevoie corpul tau pentru a trai si a ramane sanatos, omul le poate produce singur in muschi. Antrenamentele de forta si de rezistenta sunt obligatorii pentru mentinerea sanatatii si a starii de bine. Insa aproape intotdeauna dupa ce oamenii iau decizia de a face ceva in acest sens, se si exagereaza. Sfatul nostru este: treci pe miscarea homeopatica, unde sunt suficiente si intensitati reduse. Cea mai rapida metoda de a face sa creasca din nou niste muschi atrofiati o reprezinta exercitiile izometrice, constand in incordari ale muschilor timp de cinci pana la zece secunde impotriva unui obiect fix. Exercitiile de echilibru sunt indicate pentru micromusculatura, iar orice miscare dinamica este buna pentru sistemul circulator. Astfel de antrenamente de scurta durata pot deveni un ritual permanent in programul tau cotidian.

Asociaza activitatile repetitive cu anumite exercitii:

  • Cand te speli pe dinti, lasa-te in vine precum schiorii si leaga-na-te usor.
  • Dupa ce faci dus, sterge-te cu prosopul facand miscari de gimnastica.
  • Cand te barbieresti, stai mereu intr-un picior.
  • Chiar si cand iti inchizi nasturii la camasa sau la bluza, cand iti legi cravata la gat, cand iti pui bijuteriile, cand te legi la pantofi: toate le poti face tot stand intr-un picior.
  • Cand trebuie sa astepti, mergi pe loc (pompa pentru vene).
  • In timp ce astepti in masina, impinge zece secunde volanul, incordeaza-ti muschii fesieri, roteste-ti umerii si capul.
  Alearga cu cap

Printre cele mai eficiente exercitii se numara in continuare alergatul. Nu trebuie insa sa-ti iei drept modele alergatorii de marathon si studentii la educatie fizica, ci trebuie sa te gandesti numai la tine, si sa respecti regulile simple ale lui von Kunhardt:
1. Fa-ti incalzirea inaintea cursei: fa miscari de intindere, alungire, extensie si relaxare. Unu-doua minute sunt suficiente.
2. Relaxeaza in timpul primelor 30 de secunde de alergat mainile si umerii in mod constient, evita in mod constient efortul exagerat si incearca sa-ti gasesti ritmul.
3. Pe durata urmatorului minut de alergare, trage in mod constient frana, pana cand vei simti ca ai sentimentul ca alergi pe loc.
4. In urmatoarele minute, incearca sa vizualizezi fantasticele procese din corpul tau: creste numarul globulelor rosii, presiunea sangelui creste si ea, se dilata venele, se regleaza activitatea hormonala.
5. Redu tempoul. Cand alergi nu nu este important sa obtii cei maibuni timpi sau recordul pe o anumita distanta, importanta este numai starea ta subiectiva de confort. Invata sa ignori privirile ironice ale celorlalti. Uita toate idealurile legate de aspectul sportiv al joggingului. Ceea ce faci tu in acest caz este foarte sanatosul joggelat.
6. Dupa cinci minute, procesele de adaptare ale corpului s-au incheiat. Acum poti sa alergi mai departe fara probleme. Bucura- te de peisaj, de cer, de plante, de parfumurile si zgomotele naturii.
7. Dupa un joggelat de zece pana la 20 de minute, apare un salt calitativ: - se deschid alte capilare, este descompus colesterolul nociv, - sistemul hormonal trece pe reducerea stresului. In mod subiectiv ai senzatia placuta ca ai putea continua sa alergi asa la nesfarsit. Daca ajungi in punctul mort, inseamna ca ai gresit undeva. Daca preferi mersul cu bicicleta, poti sa folosesti aceleasi reguli. Cea mai sanatoasa bicicleta pentru spate si articulatii este vechea bicicleta clasica, pe care corpul sta cat mai drept posibil.
  To be continued P.S: Vrei sa aflii cele mai eficiente exercitii fizice? Sunt accesibile absolut oricui si dureaza doar 12 minute pe zi! Detalii aici www.fitness.rs.ro




Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere"

2 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

Top 5 alimente care dau dependenta: uite cum poti sa scapi de ea!

de Viorica Ghinea 12 Sep 2017

Iti este greu sa renunti la anumite alimente si nu stii de ce? Nu te impresioneaza gustul lor in mod special, insa pur si simplu nu lipsesc de pe lista ta de cumparaturi. Descopera in topul de mai jos ce alimente dau dependenta si cum poti sa scapi de ea pe viitor! [detalii]

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

Ce sa mananci ca sa fii fericit? Iata ce alimente iti ridica moralul!

de Viorica Ghinea 06 Sep 2017

Nu iti trebuie multe lucruri in viata ca sa fii fericit, ci doar o comedie spumoasa, o companie placuta, un pahar de vin si urmatoarele alimente. Iata ce trebuie sa mananci pentru a-ti schimba starea de spirit! [detalii]

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

Sase fructe care iti vor face pielea mai frumoasa

de Viorica Ghinea 31 Aug 2017

Consumul fructelor nu este important doar pentru sustinerea starii de sanatate, ci si pentru obtinerea unei pieli frumoase, curate si stralucitoare. Am realizat pentru tine o lista cu cele mai bune fructe pentru piele. Iata care sunt acestea! [detalii]

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

Nu pot sa slabesc! Iata sase cauze posibile!

de Viorica Ghinea 30 Aug 2017

Desi pare suficient sa urmezi o dieta echilibrata si sa faci exercitii fizice pentru a slabi, in calea acestui proces pot sa intervina mai multe obstacole. In loc sa iti spui cu inversunare “Nu pot sa slabesc!”, descopera cauzele care te impiedica sa scapi de kilogramele nedorite si ia actiune. [detalii]

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

Sarea, inamicul numarul 1 al sanatatii. Cum ne pune organismul in pericol?

de Elena-Alina Constantinescu 30 Aug 2017

Organismul uman are nevoie de sare pentru a functiona corect. Aportul insuficient sau consumul exagerat poate provoca dezechilibre in organism, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare, renale si a tulburarilor metabolice. Sarea se ascunde in mancaruri semipreparate, supe instant, conserve, mezeluri, de aceea este bine sa cititi cu atentie eticheta unui produs inainte de a-l achizitiona. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole