Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum poate deveni fitness-ul o placere II

de AlegeSanatos.ro 14 Mai 2012

Cum poate deveni fitness-ul o placere II

Foloseste plimbarile ca sursa de energie Nu trebuie neaparat sa faci joggelat in echipament de jogging. Cand vrei sa te relaxezi si sa-ti antrenezi totusi cele mai importante grupe musculare ale corpului, poti sa mergi la plimbare.

  Mersul la pas in aer liber este deosebit de eficient pentru cresterea tonusului general, reducerea riscului de infarct si tinerea sub control a greutatii corporale. Numeroasele efecte pozitive nu devin vizibile peste noapte. Cel mai bine este sa faci din plimbarea la pas o obisnuinta cotidiana (de aceea este atat de important un caine, care trebuie scos la plimbare pe orice vreme). Incepe cu 30 de minute zilnic, indiferent de vreme. Adopta filosofia britanicilor: Nu exista vreme rea, doar imbracaminte neadecvata.
Nu merge agale, ci in pas vioi, dar fara graba. Pulsul nu trebuie sa creasca in timpul mersului decat foarte putin, in orice caz mult mai putin decat in cazul joggelatului. Gaseste-ti un partener  sotul/sotia, un prieten, un copil  sau un caine, eventual chiar pe cel al vecinilor. Numara-ti pasii si inspira in mod constient: sase pasi  inspiratie lunga, sase pasi tii aerul in piept, sase pasi  respiratie lunga, sase pasi  fara sa inspiri. Pe urma totul de la inceput. Daca sase pasi este prea mult pentru tine, foloseste alt numar de pasi, dupa cum te simti cel mai bine. Acest exercitiu de respiratie originar din India te poate ajuta sa obtii o stare generala linistita si echilibrata si un spirit clar si deschis pentru noi experiente.
Gaseste-ti un obiectiv pentru plimbarea zilnica: un anumit pom, un lac, un rau sau orice alt peisaj interesant, in orice caz un loc bun, in care iti face placere sa stai. Urmareste cum acel loc se transforma odata cu succesiunea anotimpurilor. in acest fel, plimbarea se transforma intr-un mic pelerinaj si astfel absorbi o energie mentala suplimentara. Un foarte frumos util il are ca autor pe Johann Wolfgang von Goethe. Mereu cand pleca la plimbare, poetul avea cu el seminte de viorele culese tot de el, pe care le imprastia pe marginea drumului si se bucura atunci cand anul urmator apareau flori peste tot pe unde se plimbase el.
Stimulente ? Incepi cu mai putin: inviorare in loc de extenuare! Subsolicita-te! ? Incepe din convingere, nu fiindca te-a convins cineva. ? Stabileste un plan de antrenament: Cand incepi? Cat de des? Cat dureaza? Unde? ? Pune pe cineva sa te controleze: intalneste-te cu un partener de antrenament (insa nu cu unul care sa te suprasolicite!); noteaza-ti in agenda fiecare sedinta de antrenament efectuata. ? Trebuie sa constientizezi ca pana si un mic antrenament de cinci minute reprezinta un castig. ? Foloseste orice scara si orice alt prilej ca sa faci miscare. ? Niciodata nu este prea tarziu! Chiar si la persoanele de 70 de ani este posibila o crestere semnificativa a masei musculare si o imbunatatire a randamentului inimii si a aparatului circulator.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere II"

3 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere II"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

Obiceiuri alimentare pentru o viata sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2017

O alimentatie echilibrata este elementul cheie al unui stil de viata sanatos. Iata cateva obiceiuri alimentari pentru mai multa energie, o stare generala pozitiva, o digestive mai buna si mentinerea unei greutati normale. [detalii]

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.