Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum poate deveni fitness-ul o placere II

de AlegeSanatos.ro 14 Mai 2012

Cum poate deveni fitness-ul o placere II

Foloseste plimbarile ca sursa de energie Nu trebuie neaparat sa faci joggelat in echipament de jogging. Cand vrei sa te relaxezi si sa-ti antrenezi totusi cele mai importante grupe musculare ale corpului, poti sa mergi la plimbare.

  Mersul la pas in aer liber este deosebit de eficient pentru cresterea tonusului general, reducerea riscului de infarct si tinerea sub control a greutatii corporale. Numeroasele efecte pozitive nu devin vizibile peste noapte. Cel mai bine este sa faci din plimbarea la pas o obisnuinta cotidiana (de aceea este atat de important un caine, care trebuie scos la plimbare pe orice vreme). Incepe cu 30 de minute zilnic, indiferent de vreme. Adopta filosofia britanicilor: Nu exista vreme rea, doar imbracaminte neadecvata.
Nu merge agale, ci in pas vioi, dar fara graba. Pulsul nu trebuie sa creasca in timpul mersului decat foarte putin, in orice caz mult mai putin decat in cazul joggelatului. Gaseste-ti un partener  sotul/sotia, un prieten, un copil  sau un caine, eventual chiar pe cel al vecinilor. Numara-ti pasii si inspira in mod constient: sase pasi  inspiratie lunga, sase pasi tii aerul in piept, sase pasi  respiratie lunga, sase pasi  fara sa inspiri. Pe urma totul de la inceput. Daca sase pasi este prea mult pentru tine, foloseste alt numar de pasi, dupa cum te simti cel mai bine. Acest exercitiu de respiratie originar din India te poate ajuta sa obtii o stare generala linistita si echilibrata si un spirit clar si deschis pentru noi experiente.
Gaseste-ti un obiectiv pentru plimbarea zilnica: un anumit pom, un lac, un rau sau orice alt peisaj interesant, in orice caz un loc bun, in care iti face placere sa stai. Urmareste cum acel loc se transforma odata cu succesiunea anotimpurilor. in acest fel, plimbarea se transforma intr-un mic pelerinaj si astfel absorbi o energie mentala suplimentara. Un foarte frumos util il are ca autor pe Johann Wolfgang von Goethe. Mereu cand pleca la plimbare, poetul avea cu el seminte de viorele culese tot de el, pe care le imprastia pe marginea drumului si se bucura atunci cand anul urmator apareau flori peste tot pe unde se plimbase el.
Stimulente ? Incepi cu mai putin: inviorare in loc de extenuare! Subsolicita-te! ? Incepe din convingere, nu fiindca te-a convins cineva. ? Stabileste un plan de antrenament: Cand incepi? Cat de des? Cat dureaza? Unde? ? Pune pe cineva sa te controleze: intalneste-te cu un partener de antrenament (insa nu cu unul care sa te suprasolicite!); noteaza-ti in agenda fiecare sedinta de antrenament efectuata. ? Trebuie sa constientizezi ca pana si un mic antrenament de cinci minute reprezinta un castig. ? Foloseste orice scara si orice alt prilej ca sa faci miscare. ? Niciodata nu este prea tarziu! Chiar si la persoanele de 70 de ani este posibila o crestere semnificativa a masei musculare si o imbunatatire a randamentului inimii si a aparatului circulator.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere II"

5 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum poate deveni fitness-ul o placere II"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

Alimente pentru regenerarea si detoxifierea eficienta a ficatului

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mai 2017

Unele dintre cele mai frecvente simptome ale bolii hepatice sunt oboseala, pierderea brusca in greutate, pierderea poftei de mancare, senzatia de greata. Prajelile, afumaturile, conservantii si grasimile animale suprasolicita ficatul, de aceea pentru a stimula functiile acestuia si a imbunatati stilul de viata este indicat sa consumati urmatoarele alimente: [detalii]

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

Consumam, fara sa stim, masline innegrite artificial. Ce aditivi folosesc unii producatori

de Elena-Alina Constantinescu 04 Mai 2017

Maslinele innegrite prin oxidare sunt obtinute din masline verzi cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Asadar, acestea cresc riscul aparitiei cancerului gastric. [detalii]

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.