Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?

de Alege Sanatos 09 Aug 2016

Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?

Viata tumultoasa in care traim ne obliga sa mancam in graba, sa nu mai tinem cont de ceea ce mancam sau de orele de masa pe care trebuie sa le respectam, iar toate acestea se rasfrang asupra greutatii noastre sau, mai rau, asupra starii generale de sanatate, calitatea energiei si a emotiilor pe care le avem.

Profesorul de yoga acreditat international Dana Tupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA - afirma ca, in traditia indiana Ayurveda, exista trei tendinte care se manifesta in anumite proportii in fiecare fiinta umana si in functie de predominanta, trebuie sa ne alegem hrana adecvata pentru a ne recastiga armonia si echilibrul in viata noastra.
 
Cum mancam in functie de tipologia Ayurveda?
 
Persoanele dominate de aer (Vatta) au o constitutie supla si delicata, invata usor, dar uita repede, obosesc usor si au tendinta de surmenaj, indeplinesc activitatile repede, le place sa faca schimbari in viata lor, sar peste mese, sunt entuziaste, au somnul usor, adeseori intrerupt si cu tendinte de insomnie.

“Persoanele dominate de aer ar trebuie sa consume mai des fructe dulci, legume gatite si mancaruri un pic mai grase. Totodata, pentru aceasta tipologie predominanta, se recomanda ceaiuri din coaja de portocola, din cuisoare, din ghimbir, ienupar sau din menta si urmatoarele condimente: anason stelat, busuioc, cardamon, cimbru, coriandru, cuisoare, fenicul etc.”, afirma profesorul de yoga Dana Tupa.
 
Persoanele dominate de bila (Pitta) au constitutie medie si bine proportionata, sunt ambitioase si, in general, sunt asociate cu liderul, au forta de anduranta medie, mintea este ascutita si au capacitate mare de concentrare. De asemenea, au tendinta de a se infuria, vorbesc clar, formulat, cu precizie, au impact si sustin cu fermitate punctul de vedere. Uneori sunt sarcastice si prea solicitante, iubesc provocarea si ii fac fata cu determinare, pasesc hotarat, cu pasi mari si sunt foarte organizati.

“Persoanele din tipologia Pitta ar trebui sa consume mai des fructe dulci si legume cu gust usor amarui sau dulce si sa evite mancarurile iuti si condimentate. Se recomanda ceaiul de afine, de capsuni, de ghimbir, de zmeura si ceaiul negru, iar mancarea ar trebui sa o condimenteze cu busuoic proaspat, ghimbir, scortisoara, sofran, turmeric, vanilie, marar sau menta”, considera Dana Tupa.
 
Persoanele de limfa (Kapha) au constitutie masiva si puternica, sunt relaxati, au putere fizica si anduranta mare, nu le place schimbarea si iubesc stabilitatea, de aceea iubesc muncile repetitive fara a se plictisi. Au forme rotunde la corp, au energie multa si constanta, au rezistenta mai mare decat cea a altor persoane, se misca lent si incet in orice activitate pe care o depun. De asemenea, vorbesc rar si gandesc indelung la ceea ce spun, au sanatate deosebita, somn adanc si prelungit, mai mult de 8 ore pe noapte, merg relaxati, sunt afectuosi, toleranti si iarta usor.

“Persoanele din tipologia Kapha ar trebui sa isi includa mai des in meniu fructe astringente, legume cu gust usor picant sau usor amarui si mancaruri mai condimentate si mai iuti. Se recomanda ceaiul de ghimbir, de cuisoare, ginseng, de hibiscus, de iasomie, de ienupar sau de scortisoara. De asemenea, ar putea folosi urmatoarele condimente la preparatele zilnice: boia de ardei dulce, cimbru, coriandru, cuisoare, ghimbir, mustar seminte, nucsoara, piper cayenne, piper negru, turmeric”, explica Dana Tupa, profesor de yoga acreditat international si fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA (cel mai cunoscut for international in domeniu).

Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?"

8 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente care te ajuta sa invingi oboseala

Alimente care te ajuta sa invingi oboseala

de Viorica Ghinea 26 Iun 2017

Atunci cand te simti epuizata, fara niciun strop de energie in organism, cazi mult mai usor prada tentatiilor de tip junk food. Venim in ajutorul tau si iti oferim o lista de alimente care te ajuta sa combati oboseala. [detalii]

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

Dieta anti-cancer: ce alimente lupta impotriva bolii

de Elena-Alina Constantinescu 20 Iun 2017

Una dintre cele mai nemiloase boli ale acestui secol este cancerul. Mergand pe principiul conform caruia e mai usor sa previi decat sa tratezi, atentia a fost indreptata de-a lungul timpului spre metodele alternative de tratament. Prin urmare, o arma in preventia bolii o constituie alimentatia sanatoasa si echilibrata. [detalii]

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

9 motive pentru care este bine sa consumi coacaze

de Elena-Alina Constantinescu 19 Iun 2017

Beneficiile pentru sanatate ale coacazelor negre includ folosirea acestora in tratarea bolilor cardiovasculare datorita prezentei vitaminei C si prevenirea bolilor digestive prin continutul de antocianine. Mai mult, deoarece sunt sarace in calorii, coacazele sunt recomandate si in curele de slabire. Iata si alte beneficii pentru sanatate ale acestor mici fructe de padure. [detalii]

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

Legumele care distrug grasimea de pe burta in doar o saptamana

de Viorica Ghinea 16 Iun 2017

Grasimea de pe burta se incapataneaza sa dispara? Probabil ca visul de a arata divin in costumul tau de baie pare acum undeva departe, dar avem o veste buna pentru tine. Exista cateva legume care devin aliatii tai de incredere in razboiul contra kilogramelor nedorite. Iata care sunt acestea si cum le poti include in alimentatia ta! [detalii]

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

Trei retete de smoothie care te ajuta sa slabesti fara efort

de Viorica Ghinea 14 Iun 2017

Ti se pare ca pierzi lupta impotriva kilogramelor nedorite? Introdu in alimentatia ta aceste retete de smoothie pentru slabit. Sunt delicioase, racoritoare si energizante, asa ca procesul de eliminare a kilogramelor nedorite nu va fi deloc unul obositor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (4 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.