Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?

de Alege Sanatos 09 Aug 2016

Tags: Ayurveda stil de viata sanatos alimentatie sanatoasa dieta


Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?

Viata tumultoasa in care traim ne obliga sa mancam in graba, sa nu mai tinem cont de ceea ce mancam sau de orele de masa pe care trebuie sa le respectam, iar toate acestea se rasfrang asupra greutatii noastre sau, mai rau, asupra starii generale de sanatate, calitatea energiei si a emotiilor pe care le avem.

Profesorul de yoga acreditat international Dana Tupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA - afirma ca, in traditia indiana Ayurveda, exista trei tendinte care se manifesta in anumite proportii in fiecare fiinta umana si in functie de predominanta, trebuie sa ne alegem hrana adecvata pentru a ne recastiga armonia si echilibrul in viata noastra.
 
Cum mancam in functie de tipologia Ayurveda?
 
Persoanele dominate de aer (Vatta) au o constitutie supla si delicata, invata usor, dar uita repede, obosesc usor si au tendinta de surmenaj, indeplinesc activitatile repede, le place sa faca schimbari in viata lor, sar peste mese, sunt entuziaste, au somnul usor, adeseori intrerupt si cu tendinte de insomnie.

“Persoanele dominate de aer ar trebuie sa consume mai des fructe dulci, legume gatite si mancaruri un pic mai grase. Totodata, pentru aceasta tipologie predominanta, se recomanda ceaiuri din coaja de portocola, din cuisoare, din ghimbir, ienupar sau din menta si urmatoarele condimente: anason stelat, busuioc, cardamon, cimbru, coriandru, cuisoare, fenicul etc.”, afirma profesorul de yoga Dana Tupa.
 
Persoanele dominate de bila (Pitta) au constitutie medie si bine proportionata, sunt ambitioase si, in general, sunt asociate cu liderul, au forta de anduranta medie, mintea este ascutita si au capacitate mare de concentrare. De asemenea, au tendinta de a se infuria, vorbesc clar, formulat, cu precizie, au impact si sustin cu fermitate punctul de vedere. Uneori sunt sarcastice si prea solicitante, iubesc provocarea si ii fac fata cu determinare, pasesc hotarat, cu pasi mari si sunt foarte organizati.

“Persoanele din tipologia Pitta ar trebui sa consume mai des fructe dulci si legume cu gust usor amarui sau dulce si sa evite mancarurile iuti si condimentate. Se recomanda ceaiul de afine, de capsuni, de ghimbir, de zmeura si ceaiul negru, iar mancarea ar trebui sa o condimenteze cu busuoic proaspat, ghimbir, scortisoara, sofran, turmeric, vanilie, marar sau menta”, considera Dana Tupa.
 
Persoanele de limfa (Kapha) au constitutie masiva si puternica, sunt relaxati, au putere fizica si anduranta mare, nu le place schimbarea si iubesc stabilitatea, de aceea iubesc muncile repetitive fara a se plictisi. Au forme rotunde la corp, au energie multa si constanta, au rezistenta mai mare decat cea a altor persoane, se misca lent si incet in orice activitate pe care o depun. De asemenea, vorbesc rar si gandesc indelung la ceea ce spun, au sanatate deosebita, somn adanc si prelungit, mai mult de 8 ore pe noapte, merg relaxati, sunt afectuosi, toleranti si iarta usor.

“Persoanele din tipologia Kapha ar trebui sa isi includa mai des in meniu fructe astringente, legume cu gust usor picant sau usor amarui si mancaruri mai condimentate si mai iuti. Se recomanda ceaiul de ghimbir, de cuisoare, ginseng, de hibiscus, de iasomie, de ienupar sau de scortisoara. De asemenea, ar putea folosi urmatoarele condimente la preparatele zilnice: boia de ardei dulce, cimbru, coriandru, cuisoare, ghimbir, mustar seminte, nucsoara, piper cayenne, piper negru, turmeric”, explica Dana Tupa, profesor de yoga acreditat international si fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA (cel mai cunoscut for international in domeniu).

Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?"

2 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

Lasagna vegetariana. Cum se prepara?

de Raluca Garbea 16 Mai 2018

Meniul vegetarian cuprinde numeroase retete delicioase si, in acelasi timp, sanatoase care nu trebuie ratate! [detalii]

Capsuni. Beneficii pentru sanatate

Capsuni. Beneficii pentru sanatate

de Raluca Garbea 14 Mai 2018

Capsunile reprezinta fructele parfumate de sezon, fiind o gustare perfecta cu numeroase beneficii pentru sanatate! [detalii]

Motive pentru care este sanatos sa consumi telina

Motive pentru care este sanatos sa consumi telina

de Raluca Garbea 09 Mai 2018

Telina este o planta medicinala si legumicola, care contine vitaminele A, B si C, saruri minerale, colina, tirazina, acid glutamic, anhidrida sedanomica si sedanolida (compusi specifici telinei). [detalii]

Sucul de rodie. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Sucul de rodie. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 08 Mai 2018

Sucul de rodii reprezinta o sursa de sanatate, avand beneficii precum tratarea inflamatiilor de orice fel, a colesterolului marit, a hipertensiunii arteriale si a glicemiei peste limitele normale. Acesta constituie, totodata, un antioxidant puternic, mai eficient decat ceaiul verde, potrivit unor studii. [detalii]

Salata de rucola cu branza feta si rosii cherry. O alegere sanatoasa!

Salata de rucola cu branza feta si rosii cherry. O alegere sanatoasa!

de Raluca Garbea 04 Mai 2018

O salata reprezinta intotdeauna o alegere inspirata atunci cand vine vorba despre o alimentatie sanatoasa, iar salata de rucola cu branza feta si rosii cherry este o varianta excelenta prin care ii poti oferi organismului tau nutrientii si vitaminele de care are nevoie. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit