Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?

de Alege Sanatos 09 Aug 2016

Tags: Ayurveda stil de viata sanatos alimentatie sanatoasa dieta


Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?

Viata tumultoasa in care traim ne obliga sa mancam in graba, sa nu mai tinem cont de ceea ce mancam sau de orele de masa pe care trebuie sa le respectam, iar toate acestea se rasfrang asupra greutatii noastre sau, mai rau, asupra starii generale de sanatate, calitatea energiei si a emotiilor pe care le avem.

Profesorul de yoga acreditat international Dana Tupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA - afirma ca, in traditia indiana Ayurveda, exista trei tendinte care se manifesta in anumite proportii in fiecare fiinta umana si in functie de predominanta, trebuie sa ne alegem hrana adecvata pentru a ne recastiga armonia si echilibrul in viata noastra.
 
Cum mancam in functie de tipologia Ayurveda?
 
Persoanele dominate de aer (Vatta) au o constitutie supla si delicata, invata usor, dar uita repede, obosesc usor si au tendinta de surmenaj, indeplinesc activitatile repede, le place sa faca schimbari in viata lor, sar peste mese, sunt entuziaste, au somnul usor, adeseori intrerupt si cu tendinte de insomnie.

“Persoanele dominate de aer ar trebuie sa consume mai des fructe dulci, legume gatite si mancaruri un pic mai grase. Totodata, pentru aceasta tipologie predominanta, se recomanda ceaiuri din coaja de portocola, din cuisoare, din ghimbir, ienupar sau din menta si urmatoarele condimente: anason stelat, busuioc, cardamon, cimbru, coriandru, cuisoare, fenicul etc.”, afirma profesorul de yoga Dana Tupa.
 
Persoanele dominate de bila (Pitta) au constitutie medie si bine proportionata, sunt ambitioase si, in general, sunt asociate cu liderul, au forta de anduranta medie, mintea este ascutita si au capacitate mare de concentrare. De asemenea, au tendinta de a se infuria, vorbesc clar, formulat, cu precizie, au impact si sustin cu fermitate punctul de vedere. Uneori sunt sarcastice si prea solicitante, iubesc provocarea si ii fac fata cu determinare, pasesc hotarat, cu pasi mari si sunt foarte organizati.

“Persoanele din tipologia Pitta ar trebui sa consume mai des fructe dulci si legume cu gust usor amarui sau dulce si sa evite mancarurile iuti si condimentate. Se recomanda ceaiul de afine, de capsuni, de ghimbir, de zmeura si ceaiul negru, iar mancarea ar trebui sa o condimenteze cu busuoic proaspat, ghimbir, scortisoara, sofran, turmeric, vanilie, marar sau menta”, considera Dana Tupa.
 
Persoanele de limfa (Kapha) au constitutie masiva si puternica, sunt relaxati, au putere fizica si anduranta mare, nu le place schimbarea si iubesc stabilitatea, de aceea iubesc muncile repetitive fara a se plictisi. Au forme rotunde la corp, au energie multa si constanta, au rezistenta mai mare decat cea a altor persoane, se misca lent si incet in orice activitate pe care o depun. De asemenea, vorbesc rar si gandesc indelung la ceea ce spun, au sanatate deosebita, somn adanc si prelungit, mai mult de 8 ore pe noapte, merg relaxati, sunt afectuosi, toleranti si iarta usor.

“Persoanele din tipologia Kapha ar trebui sa isi includa mai des in meniu fructe astringente, legume cu gust usor picant sau usor amarui si mancaruri mai condimentate si mai iuti. Se recomanda ceaiul de ghimbir, de cuisoare, ginseng, de hibiscus, de iasomie, de ienupar sau de scortisoara. De asemenea, ar putea folosi urmatoarele condimente la preparatele zilnice: boia de ardei dulce, cimbru, coriandru, cuisoare, ghimbir, mustar seminte, nucsoara, piper cayenne, piper negru, turmeric”, explica Dana Tupa, profesor de yoga acreditat international si fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA (cel mai cunoscut for international in domeniu).

Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?"

5 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum trebuie sa ne alegem hrana in functie de tipologia Ayurveda?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

Sapte obiceiuri nocturne care te ingrasa fara sa iti dai seama

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Te intrebi de ce nu te poti mentine in forma, desi faci sport si incerci sa mananci echilibrat la mesele de peste zi? Ei bine, tocmai obiceiurile nocturne sunt cele care iti saboteaza silueta. Iata care sunt acestea si cum te afecteaza! [detalii]

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

VIDEO Cea mai buna reteta de humus: o intrece pe cea din comert!

de Viorica Ghinea 09 Aug 2017

Humusul sau pasta de naut este un preparat libanez care si-a castigat tot mai multi gurmanzi in ultimii ani si in Romania. Daca te numeri si tu printre acestia si vrei sa inveti sa pregatesti reteta de humus in casa, te invatam care sunt pasii de baza. Iti garantam ca rezultatul culinar este mult mai bun decat varianta pe care o gasesti in comert. [detalii]

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

Ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate

de Viorica Ghinea 08 Aug 2017

Iaurtul grecesc a devenit tot mai popular in ultima perioada, iar vanzarile acestuia au crescut semnificativ si in Romania. Nu il recomanda doar compozitia cremoasa si gustul bun, ci si proprietatile nutritionale care il fac superior in fata iartului normal. Citeste mai jos ce beneficii are iaurtul grecesc pentru sanatate! [detalii]

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

Cum sa faci inghetata dintr-un singur ingredient

de Viorica Ghinea 04 Aug 2017

Te numeri printre impatimitii inghetatei? Uita de produsele din comert care au in compozitie o multime de substante ce iti pot afecta sanatatea! Invata sa faci singur inghetata in casa! Iti prezentam o reteta pentru prepararea careia ai nevoie de un singur ingredient. [detalii]

De ce nu sunt bune grasimile trans?

De ce nu sunt bune grasimile trans?

de Elena-Alina Constantinescu 04 Aug 2017

Studiile au demonstrat ca grasimile trans sunt responsabile cu obezitatea, bolile de inima, diabetul, bolile degenerative ale articulatiilor, depresia, modificarile comportamentale. De asemenea, determina cresterea colesterolului „rau“ si inducand scaderea colesterolului "bun" si au efecte cancerigene din cauza folosirii lor mai ales la prajit. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole