Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce ai nevoie de oligoelemente

de AlegeSanatos.ro 14 Aug 2012

Tags: oligoelemente beneficii oligoelemente seleniu cupru zinc siliciu fier piele frumoasa regenerare celulara


De ce ai nevoie de oligoelemente

Corpul uman necesita nevoi nutritive speciale – vitamine, minerale, oligoelemente - , multe dintre acestea neputand fi sintetizate direct, ci doar prin intermediul alimentatiei.

Oligoelementul reprezinta un compus chimic ce se regaseste in organismul uman intr-o cantitate foarte mica, dar care este indispensabil functionarii sale normale. Astfel, trebuie adus un aport suficient de oligoelemente din exterior, prin alimentatie:

Seleniu  
 
  • Protejeaza membranele celulelor
  • Creste rezistenta la infectii si inflamatii
  • Afecteaza producerea hormonilor tiroidieni
  • Intra in sistemul de protectie al ADN-ului
  • Interactioneaza cu alte vitamine (A, C, E), amplificandu-le efectul
  • Detoxifica organismul de substantele toxice si metalele grele
  • Lupta impotriva cancerului
  • Se regaseste in: carne (inclusiv ficat, rinichi), peste (ton, hering, stridii, midii), oua, ciuperci (manatarci), cereale, faina integrala, broccoli, morcovi

Cupru
 
  • Protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi
  • Ajuta la formarea colagenului si elastinei
  • Ia parte in procesul de productie a melaninei, influentand si pigmentarea pielii
  • Implicat si in procesul de regenerare celulara, fiind un aliat de nadejde in imbunatatirea aspectului cicatricilor
  • Se regaseste in: organe (ficat), moluste (stridii), leguminoase, cereale, nuci  

Zinc
 
  • Afecteaza procesul metabolic al vitaminei A
  • Ajuta la cicatrizarea si reinnoirea pielii
  • Intra in procesul de sintetizare a cheratinei
  • Intareste sistemul imunitar
  • Lupta impotriva radicalilor liberi
  • Protejeaza pielea impotriva efectelor razelor UV
  • Se regaseste in: fructe de mare (stridii), organe, carne, branzeturi

Siliciu
 
  • Participa la procesul de sintetizare a colagenului si tesutului conjunctiv
  • Ajuta in lupta impotriva osteoporozei
  • Important pentru mentinerea sanatatii unghiilor, parului si pielii
  • Se regaseste in: legume, cereale, citrice, tarate, bere, coada-calului

Fier
 
  • Rol in sintetizarea hemoglobinei
  • Lipsa acestuia provoaca anemii
  • Prezinta proprietati antioxidante
  • Stimuleaza sistemul imunitar
  • Se regaseste in: carne, organe (ficat), moluste (stridii, midii), fasole alba, naut, linte




Spune-ne opinia ta despre
"De ce ai nevoie de oligoelemente"

1 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"De ce ai nevoie de oligoelemente"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de trandafir - Cum se prepara si ce beneficii ofera pentru sanatate

Ceaiul de trandafir - Cum se prepara si ce beneficii ofera pentru sanatate

de Raluca Garbea 25 Apr 2019

Ceaiul de trandafir ofera numeroase beneficii pentru sanatatea organismului! [detalii]

Reteta lui Jamie Oliver - Chec cu nuca si fisctic

Reteta lui Jamie Oliver - Chec cu nuca si fisctic

de Raluca Garbea 24 Apr 2019

Vrei sa pregatesti un chec gustos cu nuca si fistic? Venim in ajutorul tau cu o reteta simpla propusa de Jamie Oliver. [detalii]

Top 4 alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos

Top 4 alimente pentru a te bucura de un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 19 Apr 2019

Micul dejun este, fara indoiala, cea mai importanta masa din zi. Asadar, fa-ti mereu timp pentru a incepe ziua asa cum trebuie, cu un mic dejun sanatos. [detalii]

Conopida si beneficiile sale pentru sanatate

Conopida si beneficiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 16 Apr 2019

Conopida ofera numeroase beneficii pentru sanatate! [detalii]

Cum poti slabi rapid - 5 trucuri simple si eficiente

Cum poti slabi rapid - 5 trucuri simple si eficiente

de Raluca Garbea 16 Apr 2019

Ai kilograme in plus si nu stii cum sa slabesti? Descopera in articol care sunt cele mai simple si eficiente trucuri pentru a pierde rapid in greutate! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016